Pagina 6 van 7

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 jun 2012 16:14
door Ping
Iedereen zei dat het enige verschil tussen een DMP 65 en Airsal is dat de airsal grotere spoelpoorten heeft.
Ik heb ze nu allebei hier liggen en de DMP heeft beduidend een grotere uitlaatpoort.

Ik vind het wel jammer anders had ik voor minder geld een DMP gekocht.
Dus voortaan als iemand erom vraagt duidelijk erbij melden dat de DMP een grotere uitlaatpoort hebben.

Ik neem aan dat jij het hier over de alu DMP hebt ?
Dan kan jij gelijk krijgen.

Neem je de ijzeren DMP is die vaak slecht afgewerkt, en zit er ook een dikke coating op alsof die al bijna dichtgekoold is
, en vlijmscherpe randen.
Als je deze cilinders niet eerst onder handen neemt met een dremel ,
dan ben je beter af met een airsal , daar is meer aandacht besteed aan de afwerking.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 jun 2012 16:23
door Ping
Hallo

maar gaat hij dan met 26 dan niet veelo minder trekken?
ja , met 26 gaat hij merkbaar minder hard optrekken dan met een 33.
Maar met een 33 ( zoals al gezegd ) krijg je onwijze overtoeren,
is hardstikke leuk met optrekken en gas bijgeven.
Maar op top is het waardeloos je zou dan net als bij een racefiets over willen schakelen naar bijv de 26ATW.
Met 50 cc rijdt de 26 toch wel het lekkerste.

Het is een of of verhaal , of snel met optrekken , of hoge top .
Maar zoals al gezegd : de hoge toeren op de top is slecht voor je blok , en echt fijn op lange afstand rijdt het ook niet.
Rijd je alleen korte afstanden , door de straatjes crossen en maak je geen gebruik van de topsnelheid,
kan het wel.

Wil je alsnog snel optrekken met 50 cc en 26ATW , moet je meer gaan aanpassen.
Denk dan aan bijv , andere uitlaat ,puch HD kop , koppelingsveren inkorten .

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 jun 2012 21:41
door elisepino
Zal wel heel snel naar atw 28 en liever nog 26 gaan, met 33 maakt je blok overtoeren waardoor hij kapot draait.

Heb maar een achtertandwiel van 28 genomen. Helaas kan ik niet verder met mij brommer omdat vliegwiel verkeerd is die ik heb gekocht. Dit terwijl ik mijn oude nog meegenomen had naar de bromgfietszaak.

Gr

Elise

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 jun 2012 21:53
door 15melvin15
dan ist hun fout en moeten hun voor ene nieuwe goeie zorgen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 jun 2012 22:04
door elisepino
dan ist hun fout en moeten hun voor ene nieuwe goeie zorgen.

Hallo

Ik heb nbij de bromfietszaak een 2e handse gekocht omdat een nieuwe duur is. Heb me geld terug gehad en ze gaan morgen wat blokken uit elkaar halen en kijken of ze de juiste hebben.

Gr

Elise

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 10 jun 2012 10:34
door elisepino
IK heb mijn tomos snor opgevoerd,

Het volgende heb ik gedaan:

Bromkop hogedruk
Zuiger met sleuven
14/12 carburateur
Spruitstuk onbegrenst
Luchtfilter onbegrenst
Brom uitlaat snel(volgens mij de speedy)
Tandwiel voor 26 en achter 28.

Heb een onsteking met pick up en die kan je niet op brom of snor stand zetten

Kan het kloppen dat ik met deze setup maar max. 38 ga?
Iemand misschien nog tips dat de top 10 km harder gaat?

Gr

Elise

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 10 jun 2012 10:49
door 15melvin15
afstellen van de carb.
met pick up heeft idd geen brom of snor stand.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 10 jun 2012 10:59
door elisepino
afstellen van de carb.
met pick up heeft idd geen brom of snor stand.

Hoe kan je dan het beste afstellen van je carb? Andere sproeier?

Gr

Elise

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 10 jun 2012 13:16
door shadowranger
Zullen we het even bij1 topic houden?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 28 aug 2012 14:09
door boeat
Hallo allen,

Moet de gasschuif helemaal dicht staan bij een 16/16 cabriateur?

Mijn tomos a35 rijd meteen aan als ik hem start na het plaatsen van een nieuwe cabriateur?
Wel kan ik daar bij nog meer gas geven. :mrgreen:


Zou de gaskabel nu te kort zijn de schuif blijft ongeveer 6mm openstaan??
stationair schroef dicht gedraait mar dit mocht ook niet baten. :?: :?: :?:


of is de stationair sproeier veel ste groot?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 28 aug 2012 15:53
door boeat
Met de stationair sproeier helemaal uitgedraait blijft die wel lopen????


gr

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 28 aug 2012 17:10
door 15melvin15
alle sproeiers moet je vastzetten.

Draai de stationair schroef eens uit, hoe verder je hem uitdraait hoe langzamer hij gaat lopen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 28 aug 2012 17:12
door Ping
1- kijk of de gaskabel goed zit , niet te strak .
2- wat men voor een stationairschroef aanziet is eigenlijk de gasschuif meer open of dicht zetten als
je de gashendel loslaat.
linksom draaien gaat de gasschuif omlaag , naar rechts draaien gaat de schuif omhoog .
3- vals lucht ( doe de DEO test )

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 28 aug 2012 18:56
door boeat
hoe maak ik de gaskabel langer op het hand gas?

Het is de gasschuif die niet helemaal naar beneden gaat en 5 mm open blijft staan

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 okt 2012 11:36
door Celis
Ik heb momenteel een DMP 50 alu icm een bromkop en een 12mm.
De uitlaat is een omgelaste Leovince ZX, loopt erg goed!

Nu wil ik nog wat meer koppel, zal een 15mm daar voor zorgen?
En eventueel de bromkop vlakken?

Bedankt! :)

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 okt 2012 16:53
door TheStealthSpy
Allebei de manieren zorgen voor meer koppel.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 20 okt 2012 15:30
door fireface
Weet iemand hoe hard ik ongeveer zou gaan met:
- 65cc airsal
- brom kop
- 12mm carburateur en spruitstuk
- tecno bos
- 26-24
- standaard filter onder frame (misschien nog wat aangepast met extra luchgaten ofzo)

En maakt het verschil in top als je een polini membraam gebruikt en een 65cc hogedruk?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 20 okt 2012 17:13
door buitertje
nee alleen gas reactie (membraan) en trekkracht (hd kop)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 11 dec 2012 09:41
door Thrackan
Standaard-Snel uitlaat
14/12 carb sproeier 60
Onbegrensd spruitstuk
standaard luchtfilter, cilinder, vertanding

Brommertje rijdt 50-55 op vlak pad, afhankelijk van de wind.
Optrekken is ie erg slecht in. Zeker onderin z'n 2 is ie traaaaaaag vanaf 20-25km/h tot 35, daarna komt de power er weer in.
Optrekken in z'n 1 gaat wel zoals ik het verwacht.

Ik wil graag:
- sneller optrekken
- niet (veel) meer geluid maken
- topsnelheid behouden of iets sneller (5-10km max)
- in de tegenwind die ik regelmatig heb wil ik wel snelheid kunnen houden

Kan ik dan het best een andere uitlaat pakken?
Of een andere (15/15) carb en mijn luchtfilterinlaat groter maken?
Of zijn er andere opties?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 11 dec 2012 10:07
door Naad
Ander spruitstuk (15mm) in combinatie met een 15/15 carburateur en het bijgeleverde gaasfilter. Denk dat je daarmee al een eind komt. Je kunt er natuurlijk ook een andere uitlaat opzetten. Terugloper, proma, bullit of tecno bos. Als je beide doet ga je geheid harder trekken en gaat je top zeker iets van 10km omhoog.