Hij is niet helemaal van mij, hij is van mijn vader maar ik rijd er gewoon op.
De bedoeling is om hem helemaal klaar te maken voor de keuring.
Daarna wordt hij een mooi kleurtje gespoten en opgevoerd door middel van een leuk uitlaatbochtje en een 17mm carburateurtje.
En heel misschien in de toekomst een breitwandje,
Verwacht niet vaak een update, we doen het rustig aan.
Foto'sss:
Beetje slechte foto, ik maak binnenkort wel een betere.
Er hoort trouwens ook nog zo'n voorkap op, die had ik er ff af gehaald.
Ik heb ook al een aantal onderdelen binnen gekregen zoals: Ketting, tandwielen, blokolie, een achterlicht (de verkeerde) en knipperlichten.
Soort update 12/9
We zijn afgelopen week weer even bezig geweest, onsteking goed gezet, carburateur schoongemaakt.
Nu loopt hij stationair nog niet, dus de uitlaat eraf gehaald, blijkt dat er rondom gewoon 3/4 mm kool zat, dus wasbenzine erin gegoten en in de fik gezet, is nu iets beter, maar we moeten wel ff een nieuwe kopen.
We hebben hem ook gelijk afgezaagt bij de bocht want dat was nog niet zo dus nu hebben we een 2-delige uitlaat
Ook nieuwe knipperlichtjes erop gezet, achterlichtje erop, en tot onze verbazing deed het achterlicht het opeens en de rest van alle lichten niet, maarja, ff naar kijken.
Ik vond op de pc een paar foto's van hoe die op ebay stond.
Leek me leuk om ff erop te zetten.
Update 31/10
We hebben eindelijk een frame met kenteken gehaald, thuis aangekomen zijn we gelijk begonnen.
We begonnen zo:
En eindigden zo:
Volgend weekend gaan we verder.
27/11
Veel geld gehad voor me verjaardag, dus zijn we aan het kijken voor een 4/5 bak met 70 of 80 cc
Hij gaat ook grijs gespoten worden, maar eerst een blokje fixen.
25/12/2010
Eindelijk weer een updatje, het blokje gaat niet door, setupje blijft voorlopig even zo, alleen ff afstellen.
Hij staat al weer een tijdje in elkaar, de plannen voor de kleuren staan vast, hij word parelmoer.
Daar zal ik vast een boel commentaar op krijgen maar dat boeit me niet, ik vind het prachtig.
Deze week ben ik vrij dus gaat de verf ook gehaald worden, dan is het wachten tot het weer beter is, zodat ik kan spuiten.
Ff een paar foto's hoe hij er nui bij staat, na heeeeeeel veel poetsen.
'T zijn wel klote foto's
Zooo, na een boel gezeik met me oude blok een andere gekocht, en wel een gereviseerde 4 bak.
Toen meteen maar besloten om het boeltje te gaan spuiten.
Dus begonnen met de tank in de afbeit te zetten, ik heb alleen nog geen foto van de kale tank.
Na een boel schuren, plamuren, spuiten, weer schuren en weer spuiten:
.
Het is nog niet de uiteindelijk kleur, dit is slecht een grondlaag zodat we niet zo veel van de uiteindelijke kleur nodig hebben (die is erg duur)
Laatst nog een lekker stukje getourd met de zundapp van een maatje.
Best een lelijk ding eigenlijk
Update 3/6
We zijn klaar met spuiten, vandaag ook ff de tijd genomen en in elkaar gezet, voorvork 'gereviseerd' nieuwe keeringen, nieuwe olie en nieuwe veren.
20/2
Helaas is een tijdje terug mn 4 bak naar de klote gegaan, heel verhaal maar het komt er op neer dat me rechter carter naar de klote is
Dus me ouwe 3 bak eronder gehangen en ik kon weer rijden.
Totdat me cilinder vast liep, blijk te komen door een kapotte big-end lager.
En door de vrieskou is de lak letterlijk van me tank af gebladderd en ben ik onderuit gegaan, resulaat: kromme voetsteunen, beschadigde achterkant en deuken in me tank.
Hoef me dus niet te vervelen de aankomende tijd.
Het enige positieve is dat deze mijn kant op komen <O~ `
Een 70cc athena 6 poorter en een ronde rito krukas met zilveren bigend lager
Update 70CC!!!
Daarnet me 70cc opgehaalt, ik ben toch voor een parmakit gegaan, die is qua prestaties hetzelfde als de athena, alleen net iets slijtvaster.
Schrok me half dood bij het afrekenen, kon ff 560 eurotjes lappen.
Maar voor dat geld heb ik wel een complete 4 bak, een cil, een kop, een standaard, revisiesetje voor me reserveblok en wat sproeiers.
FOTOSSSS:
Ben nu eerst bezig met het reserve blokje reviseren en dan ga ik aan het snelle blokje beginnen, ben namelijk een naaldlager vergeten te kopen en die zaak zit 60 km verder op
Volgende week meer! <O~
Laatst gewijzigd door tomostefan op 24 mar 2015 11:26, 26 keer totaal gewijzigd.
Ziet er zeker bruut uit, maar dan moet je het wel bij een autospuiterij doen. Tenzij je zelf érrug goed kunt spuiten..
Anders gaat de waarde snel achteruit. Deze dingen kun je niet beunhaas afraggen.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Ooh, dan moet dat zeker goed komen. Ik heb een oom die autospuiter is maar het duurt mij te lang. Bovendien is zelf doen toch het leukst. Maarja, een Tomos Standard uit 2005 is toch iets anders dan een old-timer Zundapp.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Vertel mij wat. Wat ik net dus als voorbeeld nam van dat goudhaantje hoe duur die zijn.
Krijg je van die beunhazen die het een goudhaantje spuiten en dan duur door willen verkopen.
Hoe verneuk je een prachtbrommer in één spuitbeurt? Zo dus.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Sommige mensen hebben de geweldige gave om iets binnen mum van tijd te verkrachten.
Ohja er hoort ook nog een voorkap op btw, die had ik er ff af gehaald.
Ik vind álles zonder voorkap redelijk lelijk. Niet alsof ik nu je Zundapp lelijk vind, maar het staat gewoon mooier.
Maak eens foto's met voorkap.
Bijvoorbeeld:
Tomos zonder voorkap met vierkant licht: Lelijk.
Honda MT/MB zonder voorkap: Lelijk.
Zundapp zonder voorkap: Lelijk.
Kreidler zonder voorkap: Lelijk.
Scooters zonder voorkap: Scooters zijn in het ALGEMEEN lelijk.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Het meeste ben ik met je eens maar niet met die tomos, een sf kapje kan ook mooi zijn.
De zundapp staat bij mijn vader en daar ben ik niet dagelijks maar ik zal binnenkort ff betere foto's maken in het zonlicht.
Hij is er btw wel iets minder goed aan toe als op de foto's het chrome op de tank is geroest, de tank is GEVERFT en de ontstekingsdeksel is zwart terwijl de rest van het blok grijs is.
Hij start ook heel raar, als hij helemaal koud is in 1 kick en als hij ook maar een beetje warm is (1 sec gelopen ofzo) dan doet hij het niet en moet ik hem aanrenne
Maar me vader is al sinds zijn 12de zundapp expert, hij heeft er meerdere zelf gebouwd.
Dus alles wordt uiteraard allemaal opgeknapt.
Maar, wat verwacht je dan ook voor vierhonderd euro. Je krijgt er nooit een topstaat voor, daar moet je zelf voor klussen .
En inderdaad een raar verschijnsel met die kickstart. Wees blij dat je 'm nog aan kunt lópen dan. Was ik destijds vergeten dat dat kon nadat ik een warmloper had met mijn honda mt. Sleutels nog vrolijk in 't contactslot en in de vrij. Begin te lopen en wil snel oversteken voor een auto langs begint mijn brommer weer aan te slaan.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.