Er is hier eerder een topic over geweest (medio 2012) waarin door meerdere users is bevestigd dat de achterbrug van een Flexer en S25 hetzelfde zijn. Let op want er is imitatiespul op de markt die niet (meteen) past of een andere vorm heeft dan de OEM versies. Kun je aangeven wat er precies niet zou passen? Kun je hier foto's van maken (eventueel b2b).Vraag over de achterbrug. Ik wil de achterbrug van mijn s25 vervangen. Had ergens een goedkope gevonden, maar die lijkt niet te passen. Navraag leerde dat de vorige eigenaar en flexer had. Heeft dat type een andere brug? En kan ik op de s25 wel een brug zetten van de A35? Vast dank voor de reactie!
Het tankje kun je loskoppelen en uit het frame halen als je dat wil. Let er wel op dat er geen lucht in de leidingen komt naar de pomp bij je vliegwiel (eventueel even afknijpen met een tie-wrap en leiding dubbelslaan of passende schroef in de leiding drukken). Anders moet je straks weer eerst ontluchten.Hoi, ik heb onlangs mijn eerste Tomos gekocht. Het is een Flexer die lang stil heeft gestaan. Zelf ben ik een leek en ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken!
Korte beschrijving van je probleem: Het olietankje achterop is erg vies, er zitten zelf stukjes vuil in en ik wil hem schoonmaken. Ik denk dat ik alles los wil draaien en het tankje en slangetjes wil doorspoelen met remreiniger, maar ik weet niet waar ik op moet letten tijdens de klus.
Wanneer ontstond het probleem: Ongeveer 1,5 week geleden begon het lampje voor de olie sporadisch te knipperen, vooral bij het optrekken
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?):
Type tomos (brom of snor) en model: Flexer, bouwjaar 2009
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding): Fabrieks?
Hier een foto van de (volgens mij) originele brug (vooraan) en die van de flexer. De vork (heet dat deel zo?) voor de vering lijkt bij de flexerbrug dichterbij de as te zitten. De hele brug is immers korter. Kan dat kwaad? Betekent dat dat je gewoon wat hoger zit? Zoiets meen ik te begrijpen uit het topic uit 2012. Ik ben benieuwd! Dank voor de reactie! Arjen.Er is hier eerder een topic over geweest (medio 2012) waarin door meerdere users is bevestigd dat de achterbrug van een Flexer en S25 hetzelfde zijn. Let op want er is imitatiespul op de markt die niet (meteen) past of een andere vorm heeft dan de OEM versies. Kun je aangeven wat er precies niet zou passen? Kun je hier foto's van maken (eventueel b2b).Vraag over de achterbrug. Ik wil de achterbrug van mijn s25 vervangen. Had ergens een goedkope gevonden, maar die lijkt niet te passen. Navraag leerde dat de vorige eigenaar en flexer had. Heeft dat type een andere brug? En kan ik op de s25 wel een brug zetten van de A35? Vast dank voor de reactie!
Zou ik hem niet gwn vast kunne plakken met kit of hele sterke lijm?Er zit speling op mijn achterbrug en die bussen zitten er los in heb nieuwe besteld maar die zitten ook los wat nu?
Hoe heb je de bussen gedemonteerd? Ook alle bussen tegelijk vernieuwd? (2 smalle en 1 brede)Er zit speling op mijn achterbrug en die bussen zitten er los in heb nieuwe besteld maar die zitten ook los wat nu?
Ze zaten er gwn los in kon ze er met mijn pink uit duwen hele nieuwe set besteld 2 buite bussen binne bus bout en moer zit nog steeds los kan ze er gewoon doorheen schuiven.
Hoe heb je de bussen gedemonteerd? Ook alle bussen tegelijk vernieuwd? (2 smalle en 1 brede)
Waarschijnlijk is het tellermechaniek defect dat de cijfers moet draaien. Teller is normaal niet te openen. Vervangen of laten voor wat het is......
De kilometerteller deed het niet dus heb een nieuwe kabel besteld en gemonteerd. Nu doet de kilometerteller het wel met de snelheid, maar de afstand/gereden kilometers loopt niet. Hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen?
Waarschijnlijk accu zwak als de motor koud is. Probeer met een starthulp accu of de e-start het dan wel doet. Zo ja, check de laadspanning bij draaiende motor. Als deze goed is (13 volt of meer) is de accu op en moet deze vervangen worden.Mijn e-start heeft het gedaan en doet het nu niet meer als de Tomos koud is. Kickstart lukt wel gelijk! Als de Tomos warm is en ik probeer de e-start dan start hij wel gelijk. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Aanvullende vraag: ik heb bij tomosparts ook een nieuwe balhoofdset gekocht. Het lijkt er alleen op dat met de nieuwe set de kroonplaat een stukje omhoog komt, waardoor die niet meer goed aansluit op de vering. Ook komt er niet genoeg schroefdraad van het kroonstuk genoeg door de kroonplaat om de balhoofdmoer op te draaien.Ik ben de vering van mijn voorvork aan het schoonmaken. Hoop rommel. Welk soort vet kan ik er daarna het beste tussen doen? Ik heb kopervet en lagervet staan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten