Pagina 1 van 2

versnelingsveren en vliegwiel

Geplaatst: 03 nov 2005 23:53
door jboy
hey ik heb een paar vragjes mensen :D ...

1. die veren die je kan inkorten. waar zitten die precies??? :( en hoeveel moet je ze dan inkorten en hoe moet je ze dan weer vastmaken als je ze doorknipt??? :?

2. ik hoor veel mensen over het vliegwiel maar is dat aan de linker kant bij de kickstarter??? :? en zo ja wat kan je er aan tunen dan??? :lol:

in iedergeval bedankt :wink:

ik hoor graar bericht :P

Geplaatst: 04 nov 2005 12:20
door PraatPaal
vliegwiel kan je afdraaien om te verlichten, zit aan de kickstarter kant, maar weet niet of het slim is om dat zomaar te gaan tunen als je nieteens een idee heb wat et inhoud en wat het doet :roll:

als je nou je vliegwiel eraf haalt ,kan je die verlichten maar van de ophagngen ( bevesteging) en magneten moet je afblijven...

Geplaatst: 04 nov 2005 14:05
door jboy
kijk ik weet er wel van af hoor maar :roll: , ik wil alleen niet dat ie stuk gaat ofzo :cry: :lol: ... kijk ik ben ook maar 16 en heb niet te veel geld dus ik wil zeker weten dat het goed gaat :wink: en als je het op een andere manier zegt dn zeggen mensen van. ja zo en zo en dan voor de rest weet je het wel...mare weet je ook waar die veertjes zitten??? :P

Geplaatst: 04 nov 2005 14:16
door PraatPaal
hmm, ik denk dat het met de veren van de koppeling te maken heeft, maar ik zou eerder gewoon een sterkere koppelingsset zoeken, want als je je koppeling sloopt is het vaak een duur grapje, jekan beter dus opzoek naareen reinforced kit

en vliegwiel zal je niet zomaar slopen hoor

Geplaatst: 04 nov 2005 14:27
door Vuile Beunkoe
koppeling meot je zelf maken, is geen alternatief voor.

Geplaatst: 04 nov 2005 14:36
door PraatPaal
polini meukie toch?

Geplaatst: 04 nov 2005 14:37
door Vuile Beunkoe
nee, naar horen zeggen (nog steeds geen foto!)

heeft milan een 2 segmenten koppeling erin, met daarin polini veertjes.

DUS MILAN HAAL DA BLOK NU OPEN EN MAAK DIE FOT EENS!!!

Geplaatst: 04 nov 2005 14:39
door PraatPaal
whehe, ik spreek hem zondag, dan vraag ik het wel ff , wil ik ook meteen bewijs zien :p

Geplaatst: 04 nov 2005 14:41
door Snorro
Als je met je vliegwiel gaat lopen sucken raakt ie best snel in onbalans... bovendien is t verschil nauwelijks merkbaar.

Geplaatst: 04 nov 2005 15:11
door PraatPaal
als je je vliegwiel goed afraait is de onbalans nog maar een kleine kwestie, maar je moet niet te ver gaan, maar als je er vlink wat af haat is verschil (bij en beetje vlinke setup) echt wel merkbaar

Geplaatst: 04 nov 2005 16:54
door Milan
uhhh jah die koppeling van mij jah 8)

Geplaatst: 04 nov 2005 21:16
door jboy
die veren bedoel ik van de versnellingen hoor :lol: ...ik weet alleen niet waar die dingen zitten ik wil dat ie meer toeren maakt in ze 1 zodat hij in ze 2 weer lekkr, gelijk door gaat :P ,weet je wel???

Geplaatst: 04 nov 2005 21:28
door jboy
ow,,ja ik wou ook even weten hoe ik dat vliegwiel nou los krijg?? want dat ding zit kij vast en draait gewoon mee, moet je dan niet de zuiger kunnen stilzetten ofzo :? :wink: mzzl

Geplaatst: 04 nov 2005 22:59
door PraatPaal
gewoonff meppen en wrikke dan komt ie er wel af, zuigerstop kan geen kwaad daarbij, maar hoeft niet ofzo

Geplaatst: 06 nov 2005 02:14
door jboy
enn hoe kan ik die veertjes nou inkorten zodat ik iets langer in ze 1 blijf. :lol:

Geplaatst: 06 nov 2005 13:11
door PraatPaal
geen flauw idee, ik heb er nognooit van gehoord ....

Geplaatst: 06 nov 2005 19:20
door JooL
moet er juist een langere veer op
Nadenken

Geplaatst: 06 nov 2005 19:39
door PraatPaal
ratio langer maken op die mannier bedoel jii Jool ?

Geplaatst: 06 nov 2005 19:46
door Vuile Beunkoe
moet er juist een langere veer op
Nadenken
nee, kortere,

want dan moet de koppeling harder draaien om de segmenten uit te laten klappen.

dus rijd je langer in de 1

Geplaatst: 06 nov 2005 20:52
door PraatPaal
idd, met langer meer druk dus eerder overschakele toch ?