Pagina 1 van 1

4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 11:29
door brommrtje
Hallo,

Zou een 4 kleps membraam kit van een peugeot 103 ( dus inclusief huis) met enkele aapassingen op een tomos cilinder kunnen?
En zo ja wat is het verschil tussen een 2 kleps snel membraam?
Ga je harder of trek je stukken beter op?

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 13:01
door n03L
Als je niet eens weet wat een membraan doet waarom ga je er dan sowieso aan kloten....

Sorry hoor zo denk ik erover...

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 13:40
door Administrator
Alles valt pas te maken, je zal alleen een verloopwig moeten maken. Hier komt bij dat het inlaattraject daardoor dermate lang word dat het naar mijn idee geen enkel nut heeft om het te proberen.
Waarom zou je überhaupt zoiets proberen op een Tomoscilinder?

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 14:07
door William
het orginele huis van een 4 kleps membraam past er wel op heb ik gehoord

het enige wat je moet doen is dan een eigen spruitstuk maken.

ofdat het wat scheelt weet ik niet

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 18:35
door brommrtje
Als je niet eens weet wat een membraan doet waarom ga je er dan sowieso aan kloten....

Sorry hoor zo denk ik erover...
Waar slaat dat op, ik weet heus wel wat een membraam doet..

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 18:37
door n03L
Ja maar als je het gevolg niet weet van wat je zelf doet dan is dat toch ook beunhazerij of niet dan...

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 18:40
door brommrtje
Een eigen spruitstuk is niet zo moeilijk om te maken, ik weet genoeg mensen die op school metaal doen.
Maar ik zat ff te denken waarom zoiets niet voor tomos er is, en waarom mensen er dan niet zo'n membraam opzetten als ze bestaan.
Maar zo snap ik wel meer dingen aan tomos onderdelen niet, bijvoorbeeld waarom er maar 3 merken cilinders zijn voor tomos.
Maar zal een 4 kleps membraam soms slechter presteren dan een 2 kleps?
Want ik heb nog nooit een tomos met een 4 kleps membraam gezien.

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 18:42
door brommrtje
Ja maar als je het gevolg niet weet van wat je zelf doet dan is dat toch ook beunhazerij of niet dan...
Daarvoor is dit forum toch?
Om anderen naar hun ervaring te vragen of het slim is of niet.
En je kan het altijd proberen, of in ieder geval vragen.

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 14 jun 2009 19:21
door Paul123
Maar zo snap ik wel meer dingen aan tomos onderdelen niet, bijvoorbeeld waarom er maar 3 merken cilinders zijn voor tomos.

Tomos is een beunmerk, niet commercieel op de markt geplaatst. Als oude lullen en vrouwen vervoersmiddel, of als middel waarop je dikke buurvrouw de postbode speelt. Minarelli heeft bijv. veel onderdelen omdat zij hun geld verdienen op aftermarket producten en de consumptie van jongeren.

Maar zal een 4 kleps membraam soms slechter presteren dan een 2 kleps?
Wat denk je zelf? Je membraan krijgt effectief een groter doorlaat oppervlak, maar de cilinder inlaat laat je standaard waar de tomos cilinder op een 2 plaats membraan setje is gefabriceerd. Ik denk dat je er niets mee op schiet als je de cilinder en een bijpassend spruitstuk ook niet zelf bewerkt voor dat membraan.

Want ik heb nog nooit een tomos met een 4 kleps membraam gezien.
Ik wel.
Dennis

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 15 jun 2009 17:00
door brommrtje
Maar zo snap ik wel meer dingen aan tomos onderdelen niet, bijvoorbeeld waarom er maar 3 merken cilinders zijn voor tomos.

Tomos is een beunmerk, niet commercieel op de markt geplaatst. Als oude lullen en vrouwen vervoersmiddel, of als middel waarop je dikke buurvrouw de postbode speelt. Minarelli heeft bijv. veel onderdelen omdat zij hun geld verdienen op aftermarket producten en de consumptie van jongeren.

Maar zal een 4 kleps membraam soms slechter presteren dan een 2 kleps?
Wat denk je zelf? Je membraan krijgt effectief een groter doorlaat oppervlak, maar de cilinder inlaat laat je standaard waar de tomos cilinder op een 2 plaats membraan setje is gefabriceerd. Ik denk dat je er niets mee op schiet als je de cilinder en een bijpassend spruitstuk ook niet zelf bewerkt voor dat membraan.

Want ik heb nog nooit een tomos met een 4 kleps membraam gezien.
Ik wel.
Dennis
dus je kan je inlaatpoort nog zo groot uitvrezen, de presatie van een 2 kleps blijft beter?

Re: 4 kleps membraam

Geplaatst: 16 jun 2009 21:22
door Paul123
Ik denk dat je er niets mee op schiet als je de cilinder en een bijpassend spruitstuk ook niet zelf bewerkt voor dat membraan.

Dennis