Pagina 5 van 10

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 17 jan 2009 18:23
door PimW
Helaas, het word niets met die gieten cilinder. Als ik een rekensommetje maak en de levensduur vergelijk kom ik tot de conclusie dat een nieuwe cilinder me een hoop gekut en gekloot (en misschien zelfs geld??) gaat besparen.

Begin post de luier verschoond en een updeetje.

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 17 jan 2009 18:24
door Renault
suzonda :')

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 17 jan 2009 19:57
door E880
Zozo die spoelers zijn wel ganz geil

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 17 jan 2009 20:12
door steeksleutel
Ziet er mooi uit! Past dit zonder aanpassingen op het suzuki blok?

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 17 jan 2009 20:25
door PimW
Nee :mrgreen:

Ik ga maandag langs een vent die het blokje oplast zodat ik de tapeindes kan versetten. Daarna ga ik aan de slag met de draaibank om de cilinder er mooi op te krijgen.
Suzuki heeft met deze blokken een erg lage carterdruk, dit word veroorzaakt door het membraan dat in het carter hangt. Hier omheen heb je ontzettend veel kieren en holletjes om zo maar te zeggen.

Met het pasmaken van deze cilinder kan ik een groot deel van dit stuk carter opvullen, wat de druk aanzienlijk omhoog moet brengen. Ook heb ik nu gewoon een fatsoenlijk inlaat systeem met een wigvormig membraan. Ook deze wil ik zelf fabriceren.

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 28 jan 2009 19:59
door PimW
Cartertjes binnen, fototjes bovenaan.

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 28 jan 2009 20:11
door E880
Ziet er goed uit.

Kan je eens uitleggen hoe je de inlaat nou gaat maken?
Ga je de originele inlaat van de MT5 cilinder dichtmaken en dan een membraan op het carter?

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 28 jan 2009 20:13
door PimW
Nee ik maak de ruimte in het carter waar het membraan in hoort te vallen dicht en gebruik de Honda membraan. Waarom heb ik al wel uitgelegd geloof ik.

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 01 feb 2009 19:50
door PimW
Vlak enzo.

Nu maar even kijken hoe dat gaat uitpakken met de tapeindjes.

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 01 feb 2009 19:57
door adje
Smooth 8)

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 01 feb 2009 19:57
door 7P_
Ik had dit draadje al in geen weken meer bekeken, maar dit gaat wel wat worden zeg :) super.

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 02 feb 2009 20:56
door Renault
Waarom eigenlijk geen diehard tomos/puch (mk 75) pas maken :mrgreen:

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 10 feb 2009 19:57
door PimW
Dikke update.

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 10 feb 2009 21:06
door Ingmar.
dat half membraam gebeure gaat ook nog dicht neem ik aan?

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 10 feb 2009 21:39
door PimW
Uiteraard. Maar zoals te lezen moet ik even wat materiaal sprokkelen zodat ik verder kan.

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 10 feb 2009 21:57
door Ingmar.
wat moet je hebben :) ik kan heel veel regelen :wink:

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 14 feb 2009 20:57
door PimW
Weer een zeer boeiende updeet :mrgreen:

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 15 feb 2009 00:23
door bastiaan2222
zeker top punt van vervelen

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 24 feb 2009 19:59
door Renault
Maar je voet is nog steeds niet vlak :mrgreen:

Re: Suzuki GT Sprinter

Geplaatst: 24 feb 2009 20:03
door PimW
Nee maar das nu ook nog niet nodig.

Hij moet wel vlak genoeg zijn zodat ik wat kan passen en meten, maar misschien moet er nog wel een plak vanaf. In ieder geval kan ik hem nu ook fatsoenlijk vlakken omdat dat vervelende randje er niet meer aanzit :mrgreen: