Pagina 4 van 10
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 23 sep 2008 20:03
door PimW
T komt moeilijk van de grond, moet ff dat tomosframe kwijtraken en dan kan ik beginnen met de grote schoonmaak. Want ja dat ding zit vol prut en zooi
Komt wel.
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 23 sep 2008 20:30
door Thomazzi
Je weet, Amsterdammers zijn altijd de weg kwijt en daarbij ook nog eens LUI, lui om hun brommer te fixen.

Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 24 sep 2008 11:22
door ger@rd
ik ben benieuwd

Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 22 nov 2008 12:15
door PimW
Bij deze even in de beginpost gezet wat en hoe ik met dit hok wil.
Wel anders dan wat ik eerst wilde iig.
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 22 nov 2008 12:36
door Mc. Sim
W00t een sprinter

Kun je al wat meer vertellen over je toekomstige setup?
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 22 nov 2008 13:09
door PimW
Nouja er ligt hier dus een "70" cc en "65" cc, allebei met membraan op carter. De 50cc leg ik lekker in de kast. Enige waar ik nu even mee zit is de kwaliteit van de cilinders. deze is gewoon heel slecht en dan vooral de afwerking. Poortenlayout lijkt me wel ok en een mooi begin om iets leuks van te maken.
Ook is de 70cc nogal beschadigd door een vastloper, die moet dus geboord en gehoond worden. Dit is dan ook wat ik als eerste moet doen: Langs een bedrijfje gaan hier in de buurt dat cilinder revisies uitvoert. Van hem moet ik horen of ik deze cilinder kan laten boren en honen naar een maat die:
1. Alle beschadigingen wegwerkt
2. binnen 70cc blijft.
Ik wil namelijk in de 70cc klasse gaan meerijden.
Daarna word het een kwestie van uitvogelen hoeveel toeren ik verwacht te gaan draaien en op die kennis en andere factoren een mooi cilindertje maken met opmaat uitlaat.
Daarnaast is het de bedoeling deze cilinderkop uit te draaien en er een nieuwe kop in te maken (ten eerste omdat hij 50cc is). Ook ga ik eens goed naar de krukas holte kijken want met een membraan dat daarin hangt creeert natuurlijk gemakkelijk loze ruimtes. Deze moeten opgevuld worden en het membraan word misschien ook zelfbouw.
En oof deze 3 plaatjes de gigantische hoeveelheid vermogen kunnen beheersen moet ik ook nog zien

Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 22 nov 2008 13:22
door Ingmar.
is dat nou een half membraam cilinder
dicht maken en een lc membraam cilinder op zetten
wat is de slag??
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 22 nov 2008 13:26
door PimW
Jep hij is zuiger en membraan gestuurd.
De carb komt netals op de tomos aan de cilinder en van daaruit gaat er een kanaal omlaag via het membraan het carter in en rechtdoor naar de inlaat poort in de cilinderwand. Beetje vaag
Ik heb al zitten kijken of ik die zuigergestuurde poort niet af kan dichten en er een membraangestuurde cilinder van maken door de inlaat volledig via het carter te laten verlopen. Dan zou ik er zelfs een ander meerkleps membraanhuis opkunnen maken.
Slag is 37.8mm
Waarom per se lc?
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 22 nov 2008 13:56
door n03L
prachtding man

wel echt prachtig die sticker, dit WRAK

maarre zeker goed dat je hem op knapt, is het zeker waard.
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 22 nov 2008 18:02
door Renault
Geniaal suzuki bouten

Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 22 nov 2008 23:19
door PimW
Na wat opzoek werk ben ik erachter gekomen dat dit motortje gebruik maakt van een speciaal inlaat systeem dat in 1976 door Suzuki werd geintroduceerd. Het heet officieel het Power reed intake System, ookwel half membraaninlaat genoemd.
Dit is dus een combinatie van een zuigergestuurde inlaat en een membraan op het carter. Hierbij zijn van beide inlaat systemen de goede aspecten gecombineerd in één systeem. Door de relatief korte inlaatpoort open timing blijft de gasreactie op lage toerentallen goed, omdat er minder mengsel terug de carburateur geduwd kan worden. Op hogere toerentallen betekent dit echter dat er onvoldoende mengsel het carter ingezogen kan worden en je dus een dip krijgt. Hier is waar het membraan van pas komt. Deze blijft op hoge toerentallen langer open en zorgt hierbij voor een betere vulling van het carter en dus voor een goed piekvermogen.
Helaas blijft het Suzuki en is eea niet helemaal mooi gedaan. Omdat er een zuigergestuurde inlaat is kunnen de boosterpoorten niet met een mooi recht kanaal gevoed worden vanuit het inlaat kanaal maar moeten ze op een vrij onlogische manier vanuit een speoler gevoed worden, iets wat een hele slechte flow veroorzaakt. ook is dit membraan niet je-van-het.
Simpel gezegd: Het klinkt allemaal wel leuk en aardig maar je zult er nooit mee winnen van een Honda of Yamaha van gelijk kaliber.
Nu bedacht ik dat er dan maar een membraan op carter moest komen en ik die inlaat poort zou afdichten. Alleen blijkt dat ik volgesn het reglement het inlaat systeem niet mag aanpassen. Word dus ffies uitzoeken.
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 26 nov 2008 22:22
door E880
Oftewel yamaha DT of Honda MT/MB cilinder erop?
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 27 nov 2008 18:41
door PimW
Ik blijf bij deze cilinder.
Ik denk dat ik in staat ben dit zo aan te passen/manipulere4n dat ik er toch mooi vermogen uit krijg. Daarnaast voel ik er helemaal niets voor om een dure cilinder te kopen en die dan te gebruiken terwijl ik twee cilinders heb liggen. Ik vind het wel een mooie uitdaging voor mijzelf en ik denk dat dit ook de beste manier is om te leren van breommertjes.
Dit weekend kunnen hopelijk eindelijk die middencarters uit elkaar en kan ik nieuwe lagers en keerringen halen en het blokje spuiten. Daarna kan het echte werk beginnen en dan zullen er ook wel weer foto's komen.
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 27 nov 2008 21:42
door E880
Daarnaast voel ik er helemaal niets voor om een dure cilinder te kopen
DT/MB/MT 70cc's zijn maar 70 euries.. of je moet persee malossi hebben, dan is het alsnog maar 140

Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 27 nov 2008 21:48
door PimW
Is duurder dan de 20 die ik nu betaald heb voor twee cilinders.
Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 27 nov 2008 22:20
door vdWal
ben benieuwd hoe dit uit gaat pakke allemaal man

Re: Gratis Suzuki GT 50 P
Geplaatst: 14 dec 2008 17:24
door PimW
Even twee plaatjes om te laten zien dat ik toch echt nog wel bezig ben. Ik verwacht wat meer updates komende week.
Re: Suzuki GT Sprinter
Geplaatst: 14 dec 2008 18:08
door Mc. Sim
Lol @ plastic zak vol liontjes. Ga je ze hier uit delen?
Nahh mooi gepoetst hoor

Re: Suzuki GT Sprinter
Geplaatst: 14 dec 2008 19:06
door Renault
Het roest
edit; en eet die lions uit de bajes op, anders had je ze beter aan die apen daar gegeven

Re: Suzuki GT Sprinter
Geplaatst: 20 dec 2008 00:03
door Waldo
Wel erg mooi apparaat, vindt het ook wel goed dat je gebruikt wat je hebt, en niet zoals (ik bijvoorbeeld) gewoon allemaal andere dingen nieuw koop ofzo, ben ook erg benieuwd watvoor geluid zo'n brommer maakt!