bedanktNee, er gebeurd niets met de lengte.
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
bedanktNee, er gebeurd niets met de lengte.
Dat kan best zijn, dat je een slecht contact hebt. Check de bougiekabel zowel bij de aansluiting van de bobine (schroefdrrad) als in de bougiedop (als je daarbij kan komen). Knip als je lengte hebt een stukje af om er zeker van te zijn dat je "vers" koper hebt om aan te sluiten. Vwb de draadbreuk van de uitknop, dat kun je omzeilen door de bobine rechtstreeks op het zwarte draadje aan te sluiten dat uit je blok komt. Let er wel op dat je je motor niet meer kan uitzetten als ie eenmaal loopt. Trek zeker niet aan de bougiedop, want je krijgt een opflikker van heb ik jou daar. Beter is om de benzinekraan dicht te draaien en wachten totdat deze op is. Mocht de motor toch nog uitvallen ondanks de rechtstreekse verbinding, kan het ook liggen aan een lekke condensator/ punten te ver ingebrand (als je puntenontsteking hebt). Als je condensator lekt en deze wordt warm, ontstaat de vonk tussen de punten ipv de bougie.
In reactie op Shadowranger, waar ik zijn reactie zeer dankbaar om ben.
Het kicken gaat gewoon even makkelijk als voorheen, daar zit geen verschil in. Tijdens mijn survival rondje op de stoep waar ik met de Tomos bezig was heb ik de carberateur er al afgehaald en de sproeier zat niet los. Ik heb ook gelijk gekeken of de bougie vonkte en dat deed ie, een dag later deed ie dat niet.
Ik heb toen de bobine meegenomen naar de bromboer en hij vertelde me dat ie gewoon werkte. ---> En dat ik moest zoeken naar eventuele los geschoten draden mbt de uitknop, oid.
Speling van links naar rechts is niet goed, maar dat kan liggen aan de afstandshims die gemonteerd zitten bij de krukaswangen. Misschien heeft de vorige eigenaar een lagerrevisie willen doen, maar verzuimt de juiste shims te plaatsen. Die speling kun je opvullen door de juiste maten shims te monteren. Als je speling hebt van boven naar beneden kan het wel kwaad want dan zijn de krukaslagers versleten en dienen vervangen te worden. Hierdoor kan idd de keerring ook kapot gaan.Als de krukaskeering kapot is bij de versnellingsbakzijde, komt dat dan overeen met mijn problemen?
Misschien een zeer lompe vraag, maar kan het ook komen doordat er op mijn krukas speling zit?
IemandVraag;
kan je een normaal vliegwiel van een 4 spoels elektronische onsteking (de kleine 'dichte') verwisselen met het vliegwiel van een Revival (met de tandjes voor de startmotor) ook deze 4 spoels elektronisch.
De contactpunten zijn 3 weken geleden vervangen en toen ik thuis aankwam heb ik gelijk gecontroleerd of de grondplaat misschien verschoven zat, of los zat en dit was niet het geval.Dat kan best zijn, dat je een slecht contact hebt. Check de bougiekabel zowel bij de aansluiting van de bobine (schroefdrrad) als in de bougiedop (als je daarbij kan komen). Knip als je lengte hebt een stukje af om er zeker van te zijn dat je "vers" koper hebt om aan te sluiten. Vwb de draadbreuk van de uitknop, dat kun je omzeilen door de bobine rechtstreeks op het zwarte draadje aan te sluiten dat uit je blok komt. Let er wel op dat je je motor niet meer kan uitzetten als ie eenmaal loopt. Trek zeker niet aan de bougiedop, want je krijgt een opflikker van heb ik jou daar. Beter is om de benzinekraan dicht te draaien en wachten totdat deze op is. Mocht de motor toch nog uitvallen ondanks de rechtstreekse verbinding, kan het ook liggen aan een lekke condensator/ punten te ver ingebrand (als je puntenontsteking hebt). Als je condensator lekt en deze wordt warm, ontstaat de vonk tussen de punten ipv de bougie.
Ik zal dit gelijk controleren, maar wat bedoel je nou precies met de vetgedrukte zinnen? Misschien een typfout gemaakt? -> Want dat wil zeggen dat er überhaupt geen speling op de krukas mag zitten.Speling van links naar rechts is niet goed, maar dat kan liggen aan de afstandshims die gemonteerd zitten bij de krukaswangen. Misschien heeft de vorige eigenaar een lagerrevisie willen doen, maar verzuimt de juiste shims te plaatsen. Die speling kun je opvullen door de juiste maten shims te monteren. Als je speling hebt van boven naar beneden kan het wel kwaad want dan zijn de krukaslagers versleten en dienen vervangen te worden. Hierdoor kan idd de keerring ook kapot gaan.
je bedoelt voor je uitlaat?Mijn schroefdraad in de cilinder is naar de klote, ik kan momenteel niks anders bedenken dan een nieuwe schroefdraad tappen. Hiervoor heb ik wel een tap nodig. Iemand weet wat ik precies moet kopen(hebben ze zoiets ook bij doeland?
En welke maat boutjes zit er in de cilinder? m6?
Dat is waarschijnlijk de boosdoener. Hoe zit je bougiekabel normaal vast, aan de kant waar de kabel de dop ingaat (rubberen Champion oid dop) of kun je het deel wat op de bougie gaat losdraaien (harde originele Tomos dop)? Vaak is van de rubberen versie de schroefdraadpunt weggebrand omdat de kabel alleen raakte en er niet goed opgeschroefd zat. Had Sicktuning de laatste keer ook, maar dat heb ik beun opgelost door met een klein boortje iets een gaatje te maken waar normaal de punt van de dop zorgt dat de schroefdraad pakt.De contactpunten zijn 3 weken geleden vervangen en toen ik thuis aankwam heb ik gelijk gecontroleerd of de grondplaat misschien verschoven zat, of los zat en dit was niet het geval.
Wat je bedoelt met de condensator weet ik helaas niks van, maar zal tijdens het nakijken van de brommer hier naar kijken, ook met het starten van de brommer met de rechtstreekse verbinding zal ik zeer zeker proberen!
Wat ik ook zeer raar vond is dat toen de brommer uitviel en ik ging kijken wat er aan de hand was, ik ineens zag dat de bougiedop eraf was, vaag
Nee, geen typfout, maar speling op en neer is erger dan links-rechts (mag wel net voelbaar zijn, maar zeker niet meer). Op en neer is lagerprobleem.Ik zal dit gelijk controleren, maar wat bedoel je nou precies met de vetgedrukte zinnen? Misschien een typfout gemaakt? -> Want dat wil zeggen dat er überhaupt geen speling op de krukas mag zitten.Speling van links naar rechts is niet goed, maar dat kan liggen aan de afstandshims die gemonteerd zitten bij de krukaswangen. Misschien heeft de vorige eigenaar een lagerrevisie willen doen, maar verzuimt de juiste shims te plaatsen. Die speling kun je opvullen door de juiste maten shims te monteren. Als je speling hebt van boven naar beneden kan het wel kwaad want dan zijn de krukaslagers versleten en dienen vervangen te worden. Hierdoor kan idd de keerring ook kapot gaan.
Dankjewel voor de reactie(s)!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten