Pagina 23 van 183

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 28 nov 2008 19:09
door adje
Hoeveel liter reserve zit er in een tank? Ik hoor van alles, tussen 0,5 en een liter. Weet iemand dit zeker?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 28 nov 2008 20:21
door C. van Klaveren
Wie weet bij welk toerental er overgeschakeld naar zijn 2e versnelling ?
Uitgaande van onveranderde koppelingen.

In afwachting van de juiste info, verblijf ik met vriendelijke groet

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 28 nov 2008 20:53
door vinz0r
warmstoken zou geen zin hebben,want je maakt er geen schroefdraad mee,alleen t metaal zachter en dan zou je waarschijnlijk je hele draad verneuken.

wat je zou kunnen doen is het kapotte eind eraf slijpen en anders helemaal kaal maken maar wel zorgen dat er een begin opzit voor t goede stuk.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 28 nov 2008 21:05
door Renault
dat heb ik al geprobeert, niet gelukt, maar voor de 3e keer :P weet iemand of warmstoken een optie is? want om de benodigdheden te pakken moet ik flink wat gaan uitruimen, dan wil ik eerst ff zeker weten of het Kan helpen
Geef maar keer aan mij mee, op mijn werk ligt wel een goede draadsnijset :wink:

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 28 nov 2008 22:54
door 7P_
Hoeveel liter reserve zit er in een tank? Ik hoor van alles, tussen 0,5 en een liter. Weet iemand dit zeker?
De reserve is officieel 0,5 liter. Maar dit is eigenlijk maar gissen in de ruimte, aangezien de reserve wordt bepaald door het buisje van het benzinekraantje. Dit kan nogal leuk afwijken.
Bovendien, geeft Tomos voor zowel het buis- als gelaste frame dezelfde reserve aan. Dit lijkt mij zo goed als onmogelijk als je naar de diameters van de frames kijkt.

Ofwel, Tomos zegt maar iets dat aardig in de richting ligt.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 28 nov 2008 23:01
door Thomazzi
Je zou eens kunnen meten wat de spanning is die afgegeven wordt bij het achterlicht. Het is idd mogelijk dat er teveel spanning wordt gegenereerd waardoor de lampen steeds doorbranden. Zie je je koplamp ook steeds even feller worden of niet tijdens het rijden? Dan is het zeker de spanningsregelaar. Anders kun je een weerstandje tussen de aansluitingen doen bij je spanningsregelaar (te koop bij de bromboer die weet wel wat je bedoelt).

Dat geritsel is mij te vaag uitgelegd. Dat kan van alles zijn, variërend van lagers tot doorslippen van de koppeling. Kun je iets specifieker zijn waar het geluid precies vandaan komt? Geef anders ook ff de relevante gegevens op van je Tomos (motorblok).
Ik zou graag wat duidelijker zijn met betrekking tot mijn vragen, alleen is mijn brommer er vandaag mee opgehouden waar ik geen snars van snap.
Ik heb een kilometer of 3 gereden, sta +/- 2 minuten te wachten voor het stoplicht en de brommer maakt normale staionaire toerentallen. Ongeveer 30sec. voordat het stoplicht op groen springt valt de brommer uit en sinsdien is ie niet meer te starten.

Bougie had voorheen een koffiebruine kleur en is nu zwart en vettig, carbarateur is schoongemaakt en krijgt benzine, de bougie vonkt ook.
Voor vandaag liep ie gewoon prima, nergens problemen mee gehad tot vanmiddag.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 10:12
door Lukos
Ik ben van plan om vanmiddag een uitlaat om te lassen voor m'n Tomos.

Dus ik had een 28MM uitlaatbocht besteld, krijg ik gisteren een 24MM uitlaat bocht binnen, nou was mijn vraag of er veel verschil in zit qua prestaties en wat die verschillen nou zijn.

Bedankt alvast!

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 10:17
door sjaakvanvoorschoten
ik heb dit al heel vaak gezien. (handig mods)

ontopic: ik heb het idee dat het wel degelijk verschil maakt. ik bedoel, de uitlaat gassen kunnen minder makkelijk uit je cilinder waardoor er wss prestatieverlies komt. en nog iets. je bestelde toch 28mm uitlaatbocht? dan zou ik het zoieso ruilen voor één die je wel hebt besteld

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 10:22
door Lukos
Idd ja, ik was al van plan om hem te ruilen, gewoon omdat ik die 28MM had besteld.

Ben het echt zat met onderdelen via internet kopen, krijg bij elke bestelling weer iets verkeerd, alleen maar omdat die bromboeren zo lui zijn om even de juiste onderdelen er bij te doen.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 11:30
door Mc. Sim
Volgens mij gaat het om de buitendiameter van de uitlaatbocht, want die is wel 28mm. Heb zelf ook een 24mm of 26mm binnendiameter bocht gekregen toen ik een 28mm bocht bestelde.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 11:43
door Lukos
Ja, bij mij is de buiten diameter ook rond de 26 á 27 MM, dus het zal wel goed zijn zo, toch?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 11:47
door Mc. Sim
Echt heel veel verschil zal het niet geven, dus ik zou zeggen: succes met lassen ;)

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 12:16
door Lukos
Oke, dan kan ik ook weer verder vandaag. :wink:

Bedankt.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 13:56
door Thomazzi
Heeft iemand voor mij een suggestie met betrekking tot mijn probleem?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 17:13
door adje
Vandaag aan het klussen geweest, spruitstuk eraf gehaald, en dan deze viewtopic.php?t=3228 manier gebruikt om het te ontgrenzen. Alleen dan niet terug op het blok maar vastgezet met een tang, op de tang staan en met alle macht eraan trekken. Gebeurd helemaal niets. Volgens mij heeft mijn spruitstuk er geen zin in. Iemand nog tips (btw heb ook al kruipolie erin gegooid)

En dan nog een vraag: Het werd donker, dus ik dacht ik maak het morgen wel af allemaal en zet het dan wel in elkaar. Dus ik me tomos dieuwen, alleen toen viel er best veel benzine uit het gat waar je benzinekraan moet, in de opening bij het blok waar je cilinder zit. Kan dit kwaad?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 17:54
door Angelo
Hello:)

Na het veranderen van mijn originele carberateur naar een 15mm heeft hij sindsdien stationair niet meer gelopen, gaskabel heb ik na wat geklooi goed gekregen en gasschuif staat ver genoeg open. Stationairschroef heeft geen nut, bougie is koffiebruin en ook geen startproblemen en rijd verder prima! Hellup waar zit de oplossing van mijn probleem? alvast bedankt

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 18:09
door sjaakvanvoorschoten
Vandaag aan het klussen geweest, spruitstuk eraf gehaald, en dan deze viewtopic.php?t=3228 manier gebruikt om het te ontgrenzen. Alleen dan niet terug op het blok maar vastgezet met een tang, op de tang staan en met alle macht eraan trekken. Gebeurd helemaal niets. Volgens mij heeft mijn spruitstuk er geen zin in. Iemand nog tips (btw heb ook al kruipolie erin gegooid)

En dan nog een vraag: Het werd donker, dus ik dacht ik maak het morgen wel af allemaal en zet het dan wel in elkaar. Dus ik me tomos dieuwen, alleen toen viel er best veel benzine uit het gat waar je benzinekraan moet, in de opening bij het blok waar je cilinder zit. Kan dit kwaad?

als je je spruitstuk niet meer op je cilinder doet, zet je spruitstuk vast (kan een bankschroef, steen, koelkast of wat dan ook zijn :x zolang hij vast zit en niet beschadigd raakt.) pak een griptang of waterpomptang en zet die vast bij de kop van het boutje. nu moet je met een hamer of moker nemen en dan tegen de tang slaan. nu gaat het busje er wel uit :D trekken helpt niet egt tenzij je de sterkste man van de wereld bent :x

andere vraag: dat gat wat je bedoelt; is dat het gat waar je je krukas kan zien? zoja, je brommer zal heel ff verzuipen of er gebeurd niks als je het laat staan want dan verdamp de benzine gewoon :)

Hello:)

Na het veranderen van mijn originele carberateur naar een 15mm heeft hij sindsdien stationair niet meer gelopen, gaskabel heb ik na wat geklooi goed gekregen en gasschuif staat ver genoeg open. Stationairschroef heeft geen nut, bougie is koffiebruin en ook geen startproblemen en rijd verder prima! Hellup waar zit de oplossing van mijn probleem? alvast bedankt
ik zit te denken aan valse lucht bij je spruitstuk. en wel bij de aansluiting op je carb. dan is het niet egt makkelijk om stationair af te stellen. kijk daar even. zorg dat je carb goed aansluit en strak aangedraaid is. niet te strak he :wink:

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 18:17
door kevin__90
ik heb een vraagje omtrent deze bougie kabel en dop.
1. is deze universeel? (voor tomos)
of zijn bougie kabels gewoon in te korten.
2. is deze geïsoleerd? (ik neem aan van wel)

Afbeelding
dr staat bij:
Bougiekap racing incl kabel NGK

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 18:36
door sjaakvanvoorschoten
het is van NGK, tomos heeft standaard NGK dus lijkt het mij wel gewoon passend of je bougie.
of het past op de bobine weet ik niet zeker. geloof van wel maar dat moet je maar navragen.
kabels zijn in te korten.

gezien vanuit mijn blinde ogen, lijkt de kabel van een soort van rubberachtig iets. dan lijkt het me dat de kabel geïsoleerd is

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 29 nov 2008 18:38
door kevin__90
ja dat dacht ik ook al
ik ga dr ook van uit dat zo'n kabel gewoon lang genoeg is op die foto lijkt die niet heel lang?!
weet iemand anders of dit past op de bobine?