• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Cilinder en Carter tuning

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
141 berichten
  • Pagina 3 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende
PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 14 sep 2008 18:17

Voor zover ik weet kun je hier weinig meer aan doen, dat is de reden dat ik altijd maar zeg dat je je eerst moet inlezen.

Miss heb je geluk en trekt ie dit nog, miss niet.
Omhoog


Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 14 sep 2008 19:01

f*ck... :( een carriere als tuner is dus niet voor mij meegenomen :P

ik weet wel tenminste dat de uiteindes van me zuigerveren niet over de uitlaatpoort(rand gaan). zal dit het korte leven van mijn cilinder nog een beetje vergroten?
ik ga denk ik nog later weer een DMP kopen en dan weet ik tenminste wat wel en niet kan. :P
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 14 sep 2008 19:16

Het gaat er ook om dat de zuigerveer tever gaat uitstulpen de poort in. Als hij dit tever doet kan hij gaan happen. Hoeveel dit is hangt echter af van de soort zuigerveer en hoe breed de poort is. Misschien zit je net op het randje en kun je gewoon zo blijven rijden, misschien ben je toch net te ver gegeaan voor die (toch niet zo goede kwaliteit cilinder) Airsal.

Zie dit als een goede waarschuwing voor jezelf om je eerst eens goed te gaan verdiepen in het tunen. Zeker als het om cilinders gaat kun je niet zomaar gaan hakken en zagen, een fractie van een mm heeft al verregaande consequenties. Geef niet zomaar op!

*TIP* Bezoek eens het Literatuur topic in het pro gedeelte.
Omhoog

Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 14 sep 2008 20:24

het zijn zuigerveren van een dmp. ik weet niet of dat wat uitmaakt.
ik heb mijn waarschuwing. ik heb in het tuning literature topic gekeken. waarschijnlijk over dat ene stukje heen gelezen.
volgende keer zal ik nog beter voorbereiden.

P.S. het is een DMP cilinder (ik vind ze beter dan de aarsols) :)
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 14 sep 2008 20:27

Airsel en DMP heeft echt precies dezelfde poortmap :wink:
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 14 sep 2008 21:06

het zijn zuigerveren van een dmp. ik weet niet of dat wat uitmaakt.
ik heb mijn waarschuwing. ik heb in het tuning literature topic gekeken. waarschijnlijk over dat ene stukje heen gelezen.
volgende keer zal ik nog beter voorbereiden.

P.S. het is een DMP cilinder (ik vind ze beter dan de aarsols) :)
Hoe weet je dat? je hebt nog nooit zon cilinder in je handen gehad, laat staan op gereden.

@renault, volgens mij verschillen ze toch een beetje maar ik weet het niet zeker
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 14 sep 2008 21:34

Ik en Pimbo hadden ze vergeleken en toen waren ze hetzelfde :P de originele/standaard poortmap he.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
TomosTuningWassenaar
Diehard
Berichten: 1373
Lid geworden op: 29 nov 2007 20:10
Locatie: Thuis
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 15 sep 2008 20:32

mischien is de poortenmap hetzelvde, maar je hoort wel vaker dat een 65 dmp vastnaaid dan een 65 airsal
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor
Omhoog

Gebruikersavatar
leerling1
Vaste forummer
Berichten: 337
Lid geworden op: 07 jul 2007 13:20
Locatie: zutphen
Contacteer:
Contacteer leerling1
Website
  • Citeer

Berichtdoor leerling1 » 24 okt 2008 18:03

ja da's waar vindt airsal een goede fijne betrauwbare cilinder (maarja niet echt snel)
tomos wizzrd is klaar!!

kijk>>>>viewtopic.php?f=9&t=8282<<<<
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 24 okt 2008 18:16

ehmm dit topic is meer voor vragen over tuning enzo niet over of een cil goed is of niet :')

en @leerling airsal is redelijk snel hoor :')
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 16 nov 2008 14:55

Ik ben momenteel bezig met het tunen van een standaard 50cc gietijzer. Deze had ik van ruttos gekocht en zodner dat hij het gezegd had aas er al vanaf aan gebeurd, jammer genoeg wel heel erg beun. Het stond iig vast dat ik deze cilinder niet ging gebruiken voor mijn schoolbrommer, maar ik dacht dus ik ga er even aan dremelen.

Ik had laatst van iemand op puchforum 4 hardmetalen freesjes gekocht, deze icm een dremel 400 digital zorgen ervoor dat het tunen allemaal zeer gemakkelijk gaat. Ik zal binnekort even een poortmapje maken met alle berekeningen erbij :wink:
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 16 nov 2008 16:56

jaa maak een poortmapje met maten erbij, ik ben ook een 50cc aan het tunen en vraag me af wat jij allemaal veranderd heb. Ik post binnekort ookwel een poortmapje
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 16 nov 2008 16:59

Is goed!
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 16 nov 2008 18:15

Zijn er trouwens nog meer mensen die hun originele 50cc hebben getuned? en wat hebben die dan precies gedaan? en misschien wat poortmapjes zijn handig :)
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 16 nov 2008 18:18

heb wel een zwaar getunde liggen :lol: je bedoelt gietijzer he <O~

als ik zin heb maak ik wel poorte mapje
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 16 nov 2008 18:33

heb wel een zwaar getunde liggen :lol: je bedoelt gietijzer he <O~

als ik zin heb maak ik wel poorte mapje
Jaa gietijzeren 50cc gewoon! aah maak even snel een poortmapje alsjeblieft haha dan kan ik effe kijken wat ik nog kan veranderen aan mn cilinder, fotootje van de poorten zou ook leuk zijn :)
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 16 nov 2008 22:01

Poortmapjes en fotos:

65cc
Originele airsal:
Afbeelding
mijn 'getunede' airsal
Afbeelding
zuigergat even breed als inlaat gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
poortmap beetje vaag zal op de computer binnekort even de maten er duidelijker bij zetten
Afbeelding

50cc
getunede 50cc
Afbeelding
zuiger gaten breder gemaakt
Afbeelding
poortmap:
Origineel
Afbeelding
'getuned'
Afbeelding

En met deze freesjes op een aldi 'dremel'(vet weinig power maarja) of op een boormachine doe ik het
Afbeelding
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 16 nov 2008 22:20

Heb je bij die 50cc alles berekend of gewoon beetje gedaan?
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 16 nov 2008 22:37

Heb gewoon een beetje gedaan alleen de uitlaatpoort is berekent(67% vd boring) (moet nog stukje breder als dat die op die poortmap is) Voorderest is alles geoon beun geimproviseerd hehe weet iemand wat ik nogmeer kan verbeteren/tunen aan die 50cc?
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 16 nov 2008 22:40

zoals ik op de poortmap kan zien licht je uitlaatpoort op het odp niet helemaal open dus die zou ik zoieso naar benden frezen
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
141 berichten
  • Pagina 3 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.