Pagina 3 van 6

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 09 dec 2012 11:29
door homoetje
Vraagtekenveertje wss!
heb zelf ook dmp erop maar moet zeggen dat ze erg lang mee gaan, heb ooit imitatie gehad die waren na een half jaar al helemaal op.
DMP is immitatie op zo`n beetje het laagste niveau deze tijd.

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 09 dec 2012 15:32
door Naad
Dat vermoeden had ik dus ook al, maar goed. Het fuctioneert op dit moment allemaal. Het lange overachakelmoment irriteert me alleen.
Komende week eerst maar zo'n tang halen en dan maar de koppelingen omwisselen en reviseren waar nodig.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 10 dec 2012 09:11
door Naad
Kan het lange overschakelmoment ook worden veroorzaakt door een te strakke ketting? Misschien een domme vraag, maar kan me voorstellen dat een strakke ketting meer spanning veroorzaakt en daardoor meer vergt van de koppeling?

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 10 dec 2012 14:08
door Naad
Ik heb eens zitten denken. Is het mogelijk om een harley rekje van een citta op een nette manier op mijn flexer te monteren?

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 10 dec 2012 18:07
door brother
ik denk het niet dat het daarmee te maken heeft, maar hou ook rekening met inveren als je erop zit!
denk dan eerder vraagteken veer of gare koppeling

je kan kijken of het past en als het niet past maken we het passend!

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 10 dec 2012 22:11
door Naad
Haha, zo hoort het wel inderdaad. Dat is wel een interessant project voor het voorjaar. Zal komende week eens kijken hoe de koppeling eruit ziet van mn oude verrotte blok. Voor zover ik weet was die altijd goed. Heb een geschikte tang gevonden voor de seegerringen, dus eerdaags ook even het demperwol van de proma vervangen.

Ik vind het eigenlijk best saai dat de flexer nu eerst klaar is. Over een paar weken weer flink wat veranderen. Ben op zoek naar een ander zadel. Persoonlijk vind ik een bananenzadel niet mooi op een flexer en een nieuwe originele is me veel te duur. Even zoeken naar een goede 2e handse dus!

Hebben jullie misschien nog suggesties voor de brommert? Wil deze week een contactslot erop zetten. Gewoon voor de looks en een beetje voor de anti diefstal. Hoewel dit vrij simpel te omzeilen is, maar goed.

Na het lezen van het artikel over het maken van een contactslot op de wiki heb ik een vraag. Ik zoek eigenlijk een sleutelschakelaar waarbij de sleutel alleen eruit gehaald kan worden als de schakelaar uit staat. Via Conrad.nl heb ik heel wat sleutelschakelaars gevonden, alleen het lijkt alsof hier net niet tussen zit wat ik zoek.
Bij de brommerboer kan ik een schakelaar kopen van een Honda MT. Plaatje hieronder. Zou deze ook kunnen? Heb begrepen dat ik de zwart-witte en groene draad moet hebben en daarmee hetzelfde kan bereiken als met een andere sleutelschakelaar. Graag reacties en adviezen.

Link naar de wiki:
http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Con ... _A35_maken

Link naar conrad.nl:
http://www.conrad.nl/ce/nl/FastSearch.h ... egorycode=

Contactslot van een Honda MT:
Afbeelding

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 09:04
door Naad
Even een update van mijn to-do list, gerangschikt op volgorde van wat ik van plan ben als eerste te monteren.

- Blokolie verversen
- Contactslot
- 15mm spruitstuk
- 15/15 carburateur
- Lelijke terugloper proberen als ik één goedkoop kan krijgen
- Spiegel(s) monteren (voor de ultieme sportlooks)

- Nieuwe zijstandaard
- Nieuwe stepjes
- Puch HD kop

- Nieuw zadel (van flexer is bijna niet voor een redelijke prijs te krijgen)
- Nieuwe zijkappen
- Gereviseerde koppeling (uit m'n andere blok)
- Nieuw achterzitje

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 11:40
door Naad
Even een vraag. Mijn verlichting gaat naar gelang het toerental oploopt of afneemt ook feller en minder fel branden. Daarnaast onderbreekt de toeter het branden van de lampen. Het lijkt mij dus dat mijn spanningsregelaar aan vervanging toe is, maar misschien dat jullie een andere suggestie of oorzaak hebben. Toen ik de Tomos nog dagelijks gebruikte had ik geregeld problemen met lampen die door waren gebrand en dergelijke.

Passen deze twee uitlaten qua ophangen en aansluiting op de cilinder op mijn flexer uit 2000?
Afbeelding

Afbeelding

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 12:49
door rivered
Dit lamp probleem had ik ook, kwam blijkbaar doordat mn voorlamp niet aan de massa vast zat (aardedraad) en als die niet vast zit dan gaat je achterlicht vanzelf ook doorbranden, en mn lamp werd steeds feller en minder fel.

Nu een autolamp erin gezet, dus heb groot en klein licht (erg handig voor in het bos) en werkt al meer dan een half jaar prima. Dus grote kans dat er bij jou ook gewoon ergens een foutje zit in je kabelboom..

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 12:50
door homoetje
Dat je verlichting minder fel gaat branden als het toerental afneemt is normaal, omdat het vliegwiel minder snel draait bij lage toeren, wat dus de verlichting minder stroom geeft.

Die bovenste uitlaat gaat zowiezo niet passen zonder je bocht te verlassen, dat is als zo even snel kijk een uitlaat voor minarelli horizontaal. De technigas next is wel een uitlaat gemaakt voor tomos, die past geloof ik wel op een flexer, maar dat weet ik niet zeker. Dus even reacties van anderen afwachten.

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 13:01
door Naad
Die bovenste uitlaat gaat zowiezo niet passen zonder je bocht te verlassen, dat is als zo even snel kijk een uitlaat voor minarelli horizontaal. De technigas next is wel een uitlaat gemaakt voor tomos, die past geloof ik wel op een flexer, maar dat weet ik niet zeker. Dus even reacties van anderen afwachten.
De Proma GP en Tecno CC passen ook gewoon, dus ga er vanuit dat de Technigas op de onderste foto (komt onder een A35 vandaan), ook gewoon past? Is €30 een nette prijs voor de onderste uitlaat? Ik ga 'm toch opknappen, aangezien ik 'm zwart wil maken. Ik heb een standaard membraamcilinder, dus zou moeten passen lijkt me?

Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn verlichtingsvraag. Geeft de technigas next daarnaast betere prestaties dan de proma GP?

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 13:58
door homoetje
Ja die gaat dan passen ja. 30 euro is zeker een mooie prijs als je kijkt wat hij nieuw kost. Mijn neef heeft een Proma GP, 50cc gietijzer, bromzuiger en een 16mm en atw 24 en ik toendertijd een technigas next, gietijzeren 50cc, snorzuiger, 14/12 carb, en atw 22. Ik trok net iets harder en op middeltoerige gebied had ik ook net iets meer trekkracht. Ook is de technigas een goede uitlaat als je later nog een 65cc wil gaan kopen, deze loopt daar namelijk ook perfect op.

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 14:03
door Naad
Dan gaan we de koop maar eens proberen rond te krijgen. Ik vind teruglopers te lelijk voor woorden, maar voor 30 euro kan ik nog eens een keer proberen hoe het presteert. Als dat veel beter is dan met een mooie proma, moet mijn eigen voorkeur maar even wijken. 5km extra met dezelfde set-up moet dus mogelijk zijn als ik het goed begrijp?

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 14:54
door Naad
Een kleine wijziging in de plannen. Net voor 30 euro een uitgeboord spruitstuk (16mm) en een dellorto 15/15 gekocht die ik aan het eind van de week ga ophalen. Mooie deal lijkt mij. Teruglopert ga ik ook nog even naar informeren bij de brommerboer.

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 19:10
door brother
technigas is inprecipe en goede trek uitlaat me tomos trekt er erg goed mee alleen durf niet te garanderen dat je er ook harder mee gaat als de proma, technigas is idd wel een goede uitlaat voor 65cc

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 12 dec 2012 20:40
door homoetje
Ja een Technigas gaat wel harder dan een proma.

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 13 dec 2012 08:05
door Naad
Nou, gistermiddag direct maar de 15/15 carb en 16mm spruitstuk opgehaald. Bleek dat verkoper ook nog een Tecno Estoril had liggen. Ding is goed verwaarloosd, maar heb 'm erbij gekregen voor €15. De komende tijd dat ding maar even wat liefde geven en dan kijken hoe goed het pijpje nog is. De vorige eigenaar heeft er de nodige stoepranden en dergelijke mee weten te raken, met de nodige deuken tot gevolg, maar dat zal de prestaties niet dramatisch beïnvloeden.

Zal eerdaags echt even een foto update doen. Die Tecno is echt in bijzonder slechte staat, maar voor 15 euro is het natuurlijk nooit een slechte koop.

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 13 dec 2012 10:24
door homoetje
Even goed schuren en dan mooi in de hittebestendige lak zetten. Waarschijnlijk kan het ook geen kwaad als je hem ontkoolt als je hem toch gaat opknappen.

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 13 dec 2012 11:14
door Naad
Ja, ik ben even aan het kijken hoe ik de deuken kan aanpakken. M'n zwagers zijn allebei lasser, dus het uitlaatje is op zich in goede handen. Ga 'm eerdaags eerst even monteren om te kijken of die lek is of niet. Iemand tips voor het uitdeuken (indien mogelijk)?

Ik had al diverse how-to artikelen gevonden over het opknappen van een uitlaat. Ik ga 'm zwart spuiten als ik het schuren en dergelijke achter de rug heb. Vind dat mooier dan een glimmende joekel eronder.

Re: Beunhaas brommert

Geplaatst: 14 dec 2012 10:24
door Naad
Heeft er iemand toevallig een idee welke sproeiermaat ik zou moeten hebben? Ik weet dat dit doorgaans niet te bepalen is, maar ik zou het toch op prijs stellen als er wat indicaties gegeven kunnen worden. Heb nu 64, maar hij verzuipt zichzelf als ik gas geef met een warme motor. Met een koude motor is er helemaal geen beginnen aan. Bougiekleur heb ik door de gladde wegen hier in het noorden nog niet goed kunnen bepalen, aangezien ik hier in de straat niet op top kan crossen.

Merk wel dat de 15/15 een enorme hoop trekkracht levert ten opzichte van de 14/12. Feels good. 60 op de GPS moet in mijn ogen zeker haalbaar zijn als het afstellen klaar is.

Nu dus alleen nog afgesteld krijgen en vervolgens de Tecno Estoril opknappen. Zag trouwens dat er nog geen Wiki artikel is over het opknappen van een uitlaat. Misschien een ideetje?