Berichtdoor Speedy007 » 24 apr 2012 12:07
Ik wil jullie ten eerste nog even bedanken voor de hulp die jullie me tot nu toe hebben gegeven! Zoals de meeste van jullie weten ben ik nog een beginner op het gebied van de Tomos, en zelfs bij de simpelste vragen zijn jullie bereidt om een passend en informatief antwoord te geven. Ook word er veel intresse getoond in het probleem van andere, en word er ook echt naar een oplossing gezocht!
Hierdoor heb ik tot nu toe toch wel weer wat nuttige kennis opgedaan om in de toekomst de problemen zelf op te kunnen lossen, en misschien zelfs hulp te bieden aan andere Forumleden. Ik kan jullie vertellen dat ik het hier enorm naar mijn zin heb!
Melvin,
Het vraagtekenveertje is misschien wel het meest nieuwe onderdeel in de koppeling zelf. Deze is vervangen bij de laatste onhoudsbeurt, maar er is natuurlijk altijd een kans dat deze onverwachts kapot gaat. En de koppeling moet toch open, dus dan zal ik daar ook meteen eens naar kijken. En ja, ik moet inderdaad meestal de Tomos even een beetje steppen en dan een klein beetje gasgeven om de koppeling erin te laten 'happen' zeg maar.
En met de nieuwe Airsal vind ik dit veels te riskant en gevaarlijk om het vermogen van deze Cilinder vele malen groter is als mijn oude ei-cilindertje. Het is namelijk zo dat hij nu ook bijna niet te berijden valt met de nieuwe Airsal, omdat hij nu constant in zijn 'vrije' stand schiet, en de Airsal dan echt vreselijk hoog in zijn toeren gaat. En ik maak liever niet mee hoe het is als de koppeling ineens 'hapt' en ik dus vooruit word getrokken met een hoogtoerige Airsal cilinder....
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:
Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter
Topsnelheid: 85km/u