Pagina 16 van 178
Geplaatst: 25 jul 2006 20:39
door Tossie
Misschien een 45kop op een 44cilinder?
Geplaatst: 26 jul 2006 01:35
door Vuile Beunkoe
Misschien een 45kop op een 44cilinder?
dat is niet erg hoor...
waarschijn is
-of je cil krom
-of de moeren zijn verslete
-of jij kan niet aandraaien en had een slechte koppakking.

Geplaatst: 30 jul 2006 14:12
door Joop56
ik doe het maar hier,
kan het zijn dat mn brommer stottert net voor de powerband en na het optrekken en daarna niet meer?
op topsnelheid geeft ie heel soms een kleine sotterinkje, het is heel maf , zo erg stotterde hij nooit.
Kan het zijn door de reserve tank, al dat vuil?
Want als dat zo is, dan heb ik bij bijna elke tankbeurt een carb onderhouding nodig. En daar heb ik geen zin in.
Geplaatst: 30 jul 2006 20:02
door Mr.Dar-Q
Je reserve is het laatste beetje benzine uit je tank, dus daar ligt het meeste troep in. Je zou een keer tot je reserve kunnen rijden, en dan de benzine uit de reserve in een bakje op kunnen vangen, totdat hij helemaal leeg is, dan nog ff btje omspoelen ofzo, dat het laatste vuil er ook uit is. Daarna nog ff naar die filter in de benzinekraan kijken als je die eruit draait.. kan ook vuil inzitten.
Die ouwe benzine zou ik weggooien, zoveel is het toch niet en dan ken je em weer volgooien
Dat andere weet ik niet.. k snap niet echt wat powerband is precies..
Geplaatst: 02 aug 2006 21:38
door Joop56
Moeilijke vragen heb ik altijd he

Weinig mensen die antwoord geven en dan moet ik er zelf maar achter komen.
ha-ha
Maar ik heb dus een vraagje.
Ik heb mn (als je op de tos zit) linksonder en linksbovenste boutjes/moeren/schroeven doorgedraaid (ja Adrian, maar dat had ik al) en nu trekt hij daar valse lucht (dôh) en er komt een of andere schelle snel tikkende PIEP uit, alsof er iets vastloopt.
Als eerste wil ik dat ik die 2 boutjes erop gewoon goed kan vastdraaien, (ze zijn dol gedraaid) , hoe los ik dat op? (makkelijkste manier)
Dat piepen komtwaarschijnlijk door het doldraaien van de moertjes, daar ga ik vanuit.
Graag van de wat verstandigen advies.
Geplaatst: 02 aug 2006 21:54
door freaky_Tomos
van je membraan?
Geplaatst: 02 aug 2006 21:59
door Mr.Dar-Q
Ik neem aan dat je het over die 4 moeren bij je cilinderkop hebt..
Als de moertjes dol zijn:
Dan zit er dus geen schroefdraad meer in de moer zelf, de draadeind die uit je blok komt is nog goed. Dan kan je met een tangetje/schroevedraaier die kapotte moertjes van het draadeind af pielen, en er een nieuw moertje op vastdraaien, en klaar is kees
Als het draadeind dol is:
Met een tang het draadeind uit je blok draaien, en en nieuwe erin draaien, dat kan door 2 moertjes op dat losse draadeind tegen elkaar aan te draaien, wat lijm/kit oid op het punt dat het blok in gaat en dan het nieuwe draadeind het blok indraaien, dmv de 2 moertjes.
Als het tapeind in je blok dol is:
2 manieren:
-Uitboren, maat groter tapeind erin tappen, dikkere draadeinden gebruiken (moet nog wel door de gaten in je cilinder en cilinderkop passen)
-De beunmanier: veel oerlijm op een (nieuw) draadeind doen, dan met een hamer het draadeind in het dolgedraaide tapeind tikken (tik op een moertje dat op het draadeind zit, niet op het draadeind zelf, dan sla je et schroefdraad naar de klote)
khoop dat je er wat aan heb

Geplaatst: 02 aug 2006 22:05
door poekelen
fluitend geluid (hoge piep) komt meestal door valse lucht

Geplaatst: 02 aug 2006 22:06
door Joop56
Hmm dat is een erg netjes antwoord.
maar hoe kom ik erachter welke van de 3 het is
Ik denk
boutjes: eraf pielen en kijken of ze op een andere moer het wel doen, zo niet dan zijn deze dol, zo nee dan is het een van de andere.
draadeind: ik weet het niet

tapeind: ook niet

Geplaatst: 03 aug 2006 20:40
door Mr.Dar-Q
Weet iemand misschien of nieuw model plastic zijkappen passen op een frame dat nu ijzeren zijkappen heeft?
M.a.w.: verschillen de ophangpunten?
(wil nl. mijn carb naast et frame hangen, past niet

)
En wat is het grootste schuine spruitstuk wat je voor tomos kan krijgen, of zijn ze alleen ori 12mm?
Geplaatst: 03 aug 2006 20:43
door Natalie
Je reserve is het laatste beetje benzine uit je tank, dus daar ligt het meeste troep in. Je zou een keer tot je reserve kunnen rijden, en dan de benzine uit de reserve in een bakje op kunnen vangen, totdat hij helemaal leeg is, dan nog ff btje omspoelen ofzo, dat het laatste vuil er ook uit is. Daarna nog ff naar die filter in de benzinekraan kijken als je die eruit draait.. kan ook vuil inzitten.
Die ouwe benzine zou ik weggooien, zoveel is het toch niet en dan ken je em weer volgooien
Dat andere weet ik niet.. k snap niet echt wat powerband is precies..
Hoe laat je je benzine uit je reserve lopen ? Want dat moet ik echt ff doen, zit benzine van 265 jaar oud ofzo nog in :s
Geplaatst: 03 aug 2006 20:49
door Mr.Dar-Q
Zet je benzinekraan uit, slangetje van je carb halen, hang em in een groot genoege fles en zet em op aan, niet op reserve dus.
Als je gewone tank leeg is gelopen, pak een andere fles en zet je kraantje op reserve, laat hem dan nog verder leeg lopen, maar pas op!: als hij stopt met lopen denkje: Hij is leeg! maar dat istie dan niet, ff schudden met je brommer, dan komt de laatste benzine met extra veel zooi eruit.
Dan kan je m ff klein beetje goeie benzine uit die andere fles er door heen spoelen, vang het op in de fles zooi, kraantje dicht, goeie benzine er weer in, slangetje op je carb en gaan weer!
Geplaatst: 03 aug 2006 21:08
door Natalie
Zet je benzinekraan uit, slangetje van je carb halen, hang em in een groot genoege fles en zet em op aan, niet op reserve dus.
Als je gewone tank leeg is gelopen, pak een andere fles en zet je kraantje op reserve, laat hem dan nog verder leeg lopen, maar pas op!: als hij stopt met lopen denkje: Hij is leeg! maar dat istie dan niet, ff schudden met je brommer, dan komt de laatste benzine met extra veel zooi eruit.
Dan kan je m ff klein beetje goeie benzine uit die andere fles er door heen spoelen, vang het op in de fles zooi, kraantje dicht, goeie benzine er weer in, slangetje op je carb en gaan weer!
Oki TnQ zal het eens proberen, maar eerst maar is me tank leegrijden xD
Geplaatst: 03 aug 2006 22:14
door freaky_Tomos
Weet iemand misschien of nieuw model plastic zijkappen passen op een frame dat nu ijzeren zijkappen heeft?
M.a.w.: verschillen de ophangpunten?
(wil nl. mijn carb naast et frame hangen, past niet

)
En wat is het grootste schuine spruitstuk wat je voor tomos kan krijgen, of zijn ze alleen ori 12mm?
ik heb toevallig vanmiddag plastic zijkappen gehad en op me tos gezet , en ik heb et oude model frame.
de ophangpunten zijn inderdaad anders, de oude ophangpunten staan verder uit elkaar en de nieuwe dichter bij elkaar.
het nieuwe type kappen is hoger, d.w.z de ophangpunten hangen hoger, en dus zijn de kappen ook een stuk groter van binnen.
binnenin de kappen, op de plek waar ze over de ophangbeugels moeten komen, zitten een soort van nippeltjes, uitstekende stompe puntjes.
hier heb ik metalen busjes omheen geslagen met de hamer.
een foto segt meer dan duizend woorden, morgen zullen de foto's komen
Geplaatst: 04 aug 2006 17:43
door Mr.Dar-Q
Jah dat zouw ik graag willen zien
Waar heb jij ze vandaan en hoe duur? Ik ben dr ook naar op zoek..
Geplaatst: 04 aug 2006 23:06
door freaky_Tomos
komt tie gozer:
in de plastic kappen zitten dit soort nippeltjes wat je in de ophangpunten moet drukken:
daar heb ik voorzichtig deze busjes omheen getikt, deze busjes zijn 2,5 cm lang:
toen heb ik de ophangpunten naar elkaar toe geslagen:
dan moet je nog effe goed kijken of de busjes op de ophangpunten leunen
dan zitten de kappen ongeveer zo hoog.
en dan moet je de kappen vastschroeven, onder bij je ori ophangpunt.
bij mij zaten er tussen et frame en de kappen in een spleet, dit heb ik verholpen door de kappen van binnen wat te verwarmen en te verbuigen.
op deze hoogte aangegeven met een rode lijn heb ik ze van binnen verwarmt met de gasbrander, en een beetje naar binnen gebogen:
doordat je se vastdraait met een boutje/schroefje duwen se sichself nu tegen et frame aan.
je kan ook et ophanpunt een stukje naar boven slaan
Geplaatst: 05 aug 2006 10:25
door Mr.Dar-Q
okeej bedankt

dat ziet er niet uit alsof je er een dag mee bezig ben ofzo, das zo gebeurd lijkt mij..
k ben driftig op zoek naar kappen, heb al wat gevonden maar wacht nog op antwoord

Geplaatst: 07 aug 2006 17:56
door dodo
kheb een nieuwe zuiger gekocht kan ik die gewoon in rijden met opgevoerde cil of is het beste met een standaard cil.
Geplaatst: 07 aug 2006 18:14
door Mr.Dar-Q
Et lijkt mij het meest logische om het met een standaard cil te doen.. hoe minder kracht er in een keer op komt, hoe beter.. je moet toch niet voor niks langzaam rijden, en maar af en toe doorzetten

Geplaatst: 07 aug 2006 19:27
door poekelen
tuurlijk niet.
de zuiger moet toch 'inslijten' op de wand van de cillinder.
dus je moet de zuiger inrijden met de cillinder waarmee je hem gaat gebruiken
