Pagina 14 van 16
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 16:08
door Renault
Is het niet een idee om eerst dat mk blok erop te fixen en rijdend te hebben, daarná pas te spuiten. Ik bedoel tis niet handig als je net gespoten heb en je beschadigt je frame omdat je nog dingen moet aanpassen

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 16:11
door IxilTomos
Goed plan maar gaat hem niet worden. Heb niet zoveel tijd jammergenoeg... Maar ik kan eerdaags wel ff kijken hoe dat uitkomt met het blokje ja. Dat ik weet waar ik rekening mee moet houden

Thx

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 16:37
door Thomazzi
Ben het eens met René, maar dat wil niet zeggen dat ik je verdere plannen niet oké vindt, beter gezegd vindt ik het een zeer strak idee
Zou je niet eens andere banden monteren, + een ander achterspatbord?
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 16:43
door IxilTomos
Banden, nee. Achterspatbord, ja. Komt een chrome voor in de plaats en ga zelf een achterlichtunitje bouwen. Banden is weer zo'n dure grap en zo bruut kut om te doen. En het profiel is nog redelijk te doen...
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 16:52
door E880
leuk blokje, hopelijk kan je er nog meer uithalen dan de vorige eigenaar <O~
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 17:17
door IxilTomos
De vorige eigenaar heeft hem nog nooit laten overschakelen naar de 2e versnelling dus dat gaat wel goed komen

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 17:32
door Ingmar.
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 18:33
door $ mark $
heey, ik sprak jou vandaag op youtube en je gaf me deze link
gaaf project man blijf hem zeker in de gaten houden
laterss
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 20:37
door 910-sprinter
ha dat is leuk, het oude blokje van mn broertje(1e eigenaar) heb ik opgebouwt en getuned, en als ie goed afgesteld is komt er ruim 12 pk uit

owja nog een tip: als je nu zometeen na de 20e kapotte koppeling( wat altijd het geval is met hpi) het zat bent, laat dan een een plaat maken van messing voor op de rotor, want met alleen een rotor draait het blokje zo oneenparig dat je zeer snel door je koppeling heen bent, en met een zwaarder en iets groter plaatje op de rotor loopt het blokje veel netter en eenparig

bovendien is hij in de lage toeren sneller.
jim
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 08 jul 2008 21:15
door TomosTuningWassenaar
het blokkje ziet er wel strak uit zo met die hpi en de dikke filtah met die phbl. ben benieuwd naar het spuitwerk maar daar bak je vast wel wat van!

Veel suc6

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 09 jul 2008 05:21
door IxilTomos
heey, ik sprak jou vandaag op youtube en je gaf me deze link
gaaf project man blijf hem zeker in de gaten houden
laterss
Hey, relaxt man en thx

Ook maar gelijk geregistreerd?
ha dat is leuk, het oude blokje van mn broertje(1e eigenaar) heb ik opgebouwt en getuned, en als ie goed afgesteld is komt er ruim 12 pk uit

owja nog een tip: als je nu zometeen na de 20e kapotte koppeling( wat altijd het geval is met hpi) het zat bent, laat dan een een plaat maken van messing voor op de rotor, want met alleen een rotor draait het blokje zo oneenparig dat je zeer snel door je koppeling heen bent, en met een zwaarder en iets groter plaatje op de rotor loopt het blokje veel netter en eenparig

bovendien is hij in de lage toeren sneller.
jim
Mja die koppeling zal zoiezo wel een probleem blijven, ik wil een alternatief vinden voor de koppeling in wat voor vorm dan ook, als hij maar langer mee gaat. Sneller hoeft van mij niet eens per sé. Heb die bewerkte koppeling van jou bij dat blokje gekregen, helemaal afgeragd uiteraard

Heb jij anders nog alternatieven voor een sterkere koppeling? En dat idee voor het messing plaatje, ga ik zeker overwegen, zal wel veel schelen ja. Daar kom ik nog wel op terug/pm je er wel over.
Thx

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 09 jul 2008 20:18
door PimW
Pak trommelremsegmenten van een voertuig die dezelfde kromming heeft als die van je koppelingshuis en maak daar iets mee met trekveertjes...
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 09 jul 2008 21:25
door 910-sprinter
dat met remsigmenten is niet zo'n strak plan, vaak zij die dingetjes veelste licht wat resulteerd in een gigantische slip, plus dat de voering van remsigmenten niet echt meer hun werk doen in een oliebad. je moet voor jouw blokje een koppeling fabriceren die in een keer goed vast grijpt, het mooiste is dat hij zo'n beetje bij 7500 rpm aan grijpt dan zit je precies in de powerband van je cilinder, wat resulteerd dat je keihard weg trekt. tip: ga op zoek naar andere automaat blokjes die in de handel zijn en haal daar de koppeling uit en maak die pas.succes verzekerd

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 09 jul 2008 21:46
door IxilTomos
Ja, maar hoe zit het met de stevigheid van koppelingen uit andere automatische blokjes? En hoe wou je die pas maken, bijna alle koppelingen zijn in diameter groter dan die van tomos... Complete huis overnemen oid? En wat voor type brommer zit jij aan te denken dan?
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 09 jul 2008 22:06
door PimW
Scooter kan ook.
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 09 jul 2008 22:26
door IxilTomos
Maak jij em pas voor mij dan Pim?

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 09 jul 2008 23:13
door PimW
Als ik tijd kan vinden in mijn drukke schema, doe ik dat zo voor je Joost. Moet ik alleen wel wer wat schuiven met eea project enzo

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 13 jul 2008 21:44
door Stoney3K
ha dat is leuk, het oude blokje van mn broertje(1e eigenaar) heb ik opgebouwt en getuned, en als ie goed afgesteld is komt er ruim 12 pk uit

owja nog een tip: als je nu zometeen na de 20e kapotte koppeling( wat altijd het geval is met hpi) het zat bent, laat dan een een plaat maken van messing voor op de rotor, want met alleen een rotor draait het blokje zo oneenparig dat je zeer snel door je koppeling heen bent, en met een zwaarder en iets groter plaatje op de rotor loopt het blokje veel netter en eenparig

bovendien is hij in de lage toeren sneller.
jim
Ondermijn je dan niet het principe van een HPI binnenrotorontsteking? Als je een binnenrotor gebruikt heb je immers minder traagheid en komt je blok sneller op toeren... als je er dan een messing plaat bij zet heb je juist weer meer traagheid. Je hebt wel het voordeel dat je je traagheid meer kan tweaken door het gebruik van zwaardere/lichtere messing plaat.
Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 14 jul 2008 07:38
door IxilTomos
HPI zou brommers/scooters met een standaard ontsteking sneller kunnen maken mits ze meer toeren kunnen maken dan de ontsteking aan zou kunnen, dus als de scooter flink opgefokt is, hoogtoerig. Bij tomos haal je dat soort toeren niet en kan je die snelheden met elektronische ontsteking ook wel halen. Het verzwaren zorgt er enkel voor dat hij onderin niet zo beroerd loopt, en zolang je die messing plaat of wat je ook gebruik niet te zwaar maakt, gaat hij er wss alleen maar beter van rijden. En zoals Jim zegt zal het je wel een koppelingetje of 2 schelen

Re: Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!
Geplaatst: 14 jul 2008 18:30
door 910-sprinter
het grote voordeel van hpi is de curve die je hebt, verder is de messing plaat meer om je vliegwiel werking te bevorderen, dus je hebt 2 in 1 eigenlijk
