Pagina 11 van 68
Geplaatst: 10 aug 2006 19:56
door Tossie
zeker weten, een gp is meer een uitlaat voor standaard setupjes.
Geplaatst: 13 aug 2006 00:17
door Speedy_Racer
Ok, tnx voor de antwoorden
Nog een vraagje, kan een HD Kop van een puch gewoon zonder geklo*t op een 70CC DMP Cilinder geplaatst worden?En loopt dit lekker/sneller?
Geplaatst: 13 aug 2006 01:43
door de-olpo
ey mensen. he ik heb een vraag he. als je een andere soort bougie op een tomos zet, heeft dat dan invloed op iets? heeft het enigzins nut? alvast bedankt
Geplaatst: 13 aug 2006 12:30
door Mr.Dar-Q
Speedy_racer: Ja dit kan, het past gewoon, alleen toen ik het deed op mijn 50snel had ik een stuk minder compressie als met mn afgevlakte bromkop.. Het ziet er wel mooier uit, dat wel omdat je kop nu dezelfde kleur is als je cilinder.
De-olpo: Wat bedoel je met anders? Een andere hittegraad kan veel uitmaken, als je een standaard bougie in een 70cc doet, zal dit slechter rijden als met een koudere bougie. Ander merk zal denk ik niet zoveel uitmaken..
Geplaatst: 14 aug 2006 15:04
door ikkuh
ik heb een vraag. welke uitlaat is beter, de technigas next of de tecno reverse. alvast bedankt.
Geplaatst: 14 aug 2006 15:40
door Tomos_Power1
next !
ik heb ook een vraag, ik ga waarschijnlijk de endy reverse op mijn tomos gooien , rijd ik harder dan 55 ECHTE km met deze setup :
15/15 dellorto
14mm spruit
power 1 powerfilter
26ATW
Endy reverse
bromkop
Geplaatst: 14 aug 2006 16:47
door freaky_Tomos
als jij nu pas de 55 haalt dan moet je met die endy nog wel een stuk harder gaan, ik rijd 55 met:
50cc (std cil)
14/12 carb met sproeier 53
twv: 26- 24
snorkop
12mm spruitje
ik dacht dat ik langzaam reed voor mijn setup maar jij ken et nog veel erger maken
welke sproeier heb jij zitten in die 15/15 ?
Geplaatst: 14 aug 2006 22:37
door shadowranger
Ok, ik heb ook nog een kleine vraag, die mij per mail bereikte.
Ik ben bezig een snorblokje te verbouwen naar bromblok. Ik ben op zoek naar een bromkop voor een grote cylinder (nog niet gevonden). Nu kreeg ik van iemand een mailtje dat ik de snorkop gewoon kan gebruiken door een dunnere koppakking te gebruiken, een 15/15 carb erop te zetten en de restrictiebus uit m'n spruitstuk te peuteren. Hij had dit ook gedaan en reed er zelf 55 km/uur mee. Ik zou wel de zuiger moeten vervangen door een bromuitvoering, dus met sleuven bij de inlaatzijde.
Ik begreep altijd dat de snorkop minder compressie leverde, dus ik wil die vervangen door de bromkop. In hoeverre kunnen jullie je met deze anonieme tipgever vinden?
You know who.

(Sorry ferry)
Geplaatst: 14 aug 2006 23:01
door Tomos_Power1
als jij nu pas de 55 haalt dan moet je met die endy nog wel een stuk harder gaan, ik rijd 55 met:
50cc (std cil)
14/12 carb met sproeier 53
twv: 26- 24
snorkop
12mm spruitje
ik dacht dat ik langzaam reed voor mijn setup maar jij ken et nog veel erger maken
welke sproeier heb jij zitten in die 15/15 ?
het is een vraag of ik m harder boek, het zit er allemaal nog niet onder, ik wil hem rond de 55-60 echte km boeken... en mijn vraag was hoe hard ik ging met deze setup
Geplaatst: 15 aug 2006 12:02
door Tossie
Ok, ik heb ook nog een kleine vraag, die mij per mail bereikte.
Ik ben bezig een snorblokje te verbouwen naar bromblok. Ik ben op zoek naar een bromkop voor een grote cylinder (nog niet gevonden). Nu kreeg ik van iemand een mailtje dat ik de snorkop gewoon kan gebruiken door een dunnere koppakking te gebruiken, een 15/15 carb erop te zetten en de restrictiebus uit m'n spruitstuk te peuteren. Hij had dit ook gedaan en reed er zelf 55 km/uur mee. Ik zou wel de zuiger moeten vervangen door een bromuitvoering, dus met sleuven bij de inlaatzijde.
Ik begreep altijd dat de snorkop minder compressie leverde, dus ik wil die vervangen door de bromkop. In hoeverre kunnen jullie je met deze anonieme tipgever vinden?
You know who.

(Sorry ferry)
Ik ben het er niet helemaal mee eens.
Een snorkop heeft meer inhoud als een bromkop,waardoor de druk afneemt.
Neem je een kleinere koppakking dan verklein je wel de ruimte maar ook de afstand tussen de kop van de zuiger en de bougie, en dit heet de squish.
Geplaatst: 15 aug 2006 19:39
door Nielen
Ik had een vraagje.
Ik heb een Tomos Quadro Bromfiets.
Maar hij loopt op topsnelheid echt exact 40 niet harder, terwijl een normale brommer toch 45 zou moeten halen, maar in elk geval wil ik zo'n 10 a 15 kilometer harder kunnen.
Ik heb al gelezen dat een nieuw uitlaatje het simpelst is, maar welke moet ik dan kopen. Of is er nog een makkelijkere manier?
Geplaatst: 16 aug 2006 11:29
door Tossie
Een ander uitlaatjes is het simpelste idd, daar heb je ruim keus in.
Wil je niet opvallen neem je de immitatie van originele uitlaat, maakt opvallen je niet uit is bijvoorbeeld een Techno Circuit een hele leuke uitlaat.
Ben je dan nog niet aan de gewenste snelheid kan je altijd je tandwiel met een maatje verkleinen.
Geplaatst: 16 aug 2006 15:55
door freaky_Tomos
You know who.

(Sorry ferry)
mij boeit et weinig meer maar ik stoorde me eraan
toen ik telkens me naam eronder zette werd er wat van gezegt
Geplaatst: 20 aug 2006 03:31
door spike
hey ik heb een tomos s25 (1speedblok) en ik wil em graag opvoeren wat kan ik et best doen
Geplaatst: 20 aug 2006 08:31
door Vuile Beunkoe
2speed erin maken, en dan ja wat wil je ? wat als top, en trekkracht etc, verbruik
Geplaatst: 20 aug 2006 12:43
door shadowranger
hey ik heb een tomos s25 (1speedblok) en ik wil em graag opvoeren wat kan ik et best doen
Kleiner tandwiel achter, lever je trekkracht in maar op top loopt ie harder. Ik heb uit diverse postings hier op het forum begrepen dat enkele tanden minder al aardig wat kilometers per uur scheelt.
Daarnaast kun je een snellere uitlaat plaatsen, andere (grotere) carburateur en spruitstuk met meer doorlaat. Dit zal nog wel het type zijn met open poort, dus zuigergestuurd (geen membraam). Ook kan je de cylinder vervangen door een bromfietsuitvoering. Jouw zuigerdiameter is kleiner dan van een ei-cylinder voor bromfiets, dus je moet dan wel alles vervangen (zuiger, cylinder, kop). Soms is het voordeliger om een compleet bromfietsblok eronder te hangen.
Wat Hellracer_89 zegt, je kan indien je dat wil een 2-speed inbouwen. Scheelt niet in snelheid maar wel weer in trekkracht onderin met wegrijden. Al heeft mijn voorkeur de 1-speed, omdat daar dat rare ?veertje niet inzit. Daardoor heb je ook geen problemen met overschakelen.
Kortom, mogelijkheden zat, 't is alleen wat je ervoor wil uitgeven.
Geplaatst: 20 aug 2006 14:06
door freaky_Tomos
1 speed heeft ook zoon vraagtekenveer hoor

Geplaatst: 20 aug 2006 14:22
door shadowranger
Ja idd, sorry, ik was in de veronderstelling geen 2-speed, dan ook geen ?veertje. Ik heb dit nu ff gecheckt bij wat onderdelen die ik heb liggen.
Dit is dus blijkbaar alleen voor de vrijloop van de ketting van het kickstartgedeelte. Want voor het rijden heb je in principe een vaste overbrenging en alleen de koppeling is nodig die ervoor zorgt dat je motor stationair vrijloopt.
Bij de 2-speed automaat zorgt dit ook nog eens dat de twee versnellingen ten opzichte van elkaar vrij kunnen draaien.
Geplaatst: 20 aug 2006 14:29
door NitroLars
Ik had een vraagje.
Ik heb een Tomos Quadro Bromfiets.
Maar hij loopt op topsnelheid echt exact 40 niet harder, terwijl een normale brommer toch 45 zou moeten halen, maar in elk geval wil ik zo'n 10 a 15 kilometer harder kunnen.
Ik heb al gelezen dat een nieuw uitlaatje het simpelst is, maar welke moet ik dan kopen. Of is er nog een makkelijkere manier?
Het beste is een andere uitlaat, ik heb een Tomos Standard Snor en die loopt nu al 43 met een terugloper

Geplaatst: 20 aug 2006 14:47
door _RuBeN_
Ik heb een snorbrommer. Ik heb er nu een 15/15 dellorto carbarateur op gezet en een technigas terugloop uitlaat. Ik heb er sproeier 60 inzitten. Hij trekt goed op maar hij begint na een tijdje te stotteren. Betekent dit dat er een te kleine sproeier inzit? Want sproeier 58 is al helemaal te klein. Ik heb er nog een begrenst spruitstuk inzitten. Moet ik er een andere inzetten? En zoja welke? en kan je deze dan gewoon kopen of moet je je standaard zelf groter maken?
Alvast bedankt,
Ruben