Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07 sep 2005 22:17
door skoeddies
fout.. daar zit een apart gaatje in in sommige carbs..
niet elke.. ik teminste niet.

Geplaatst: 07 sep 2005 22:17
door dombo
zo'n bezineslangetje zoals dombo zegt is wel handig..
maar ik zorg ervoor dat ik altijd een stuk benzineslag thuis heb, die lang genoeg is om de ene kant aan de benzinekraan te doen en de andere dan zo in het boegiegat..
is net wat handiger
Ik heb wel eens een te grote waffel ,en dan zeggen ze ou je klep is dicht
Maar hier valt mijn mond van open
Sjappoo je moet er maar opkomen (een slangetje rechtstreeks)
mijn oprechte complimenten
Heb zelf een halve dag nagedacht hoe ik daar wat vocht in kan krijgen en jij ..........doet het heeeel cool 8) en simpel :lol:
knap man ,jij komt er wel :wink:

Geplaatst: 07 sep 2005 22:23
door skoeddies
ehm neej dat is niet knap..
dat is ultieme luiheid!
maar de eer is aan een meisje van 5..
na 3 dagen me cilinder weer op allerlij rare manieren wat benzine in te gooien dacht ik, dit gaat niet zo,
toen zag ik bij de buren het desbetreffende meisje, met een rietje uit een glas drinke,, en ze deed steeds meer rietjes aan elkaar om verder van het glas te komen,,,
dan is de link met mijn brommer al snel gelegt,, :lol:
ik vind kinderen niet altijd even lief.. (huilen, in de weg lopen, enz) maar op dat moment kon ik dat meisje wel zoenen.. (heb ik niet gedaan hoor, denken die ouders ook weer van...)

en zo ontstond de lange benzineslang haha

Geplaatst: 09 sep 2005 16:28
door josh4sho
Jah je kan ook een soort verbrandingsmiddel in een spuitbus krijgen tenminste dat gebruiken ze bij de brommerzaak tsjah dat slangetje is wel het makkelijkst maar jah dat spul in die spuitbus verbrand beter werd me verteld

Geplaatst: 10 sep 2005 01:11
door oedje
wacht wacht

dus gewoon een beetje benzine in de bougiegat doen, bougie erop en kicken,
of heb ik et fout

Geplaatst: 10 sep 2005 07:29
door skoeddies
neej heb je helemaal goed..
simpel he

Geplaatst: 10 sep 2005 19:49
door Sander
ik spuit er altijd goedkope deo in dat werkt 9 van de 10 keer...

Geplaatst: 11 sep 2005 12:50
door hellbat
dat spul, dat heet START-PILOT, maar zoals gezegd, kun je ook een ander middel erinspuiten, zolas deo, of remmenreiniger.Als het maar vluchtig is, en goed verbrand dan is het goed.

groeten Marcel

Geplaatst: 11 sep 2005 12:52
door Vuile Beunkoe
dat spul, dat heet START-PILOT, maar zoals gezegd, kun je ook een ander middel erinspuiten, zolas deo, of remmenreiniger.Als het maar vluchtig is, en goed verbrand dan is het goed.

groeten Marcel


NEEEEE

GEEEN REMMENREINIGER. Dat lost olie op weet je nog? en in je carter zit ook olie, overal zit olie.


DUS GEEN REMMENREINIGER!!!

Geplaatst: 11 sep 2005 13:05
door hellbat
euh, enne, benzine lost geen olie op ???????, waarom lost mengolie op in benzine dan ?????

remmenreiniger is niets anders dan een mengsel van alkalische koolwaterstoffen met de hoofdbestanddelen pentaan en hexaan.
Deze stoffen zitten ver onder de vluchtigheidsgraad van octaan, wat het hoofdbestanddeel van benzine is.

Daarom is remmenreiniger vluchtiger dan benzine, en zal hij hier beter op starten, volgens mij bestaat Start-pilot ook voor het grootste deel uit deze bestanddelen, dus.............

Ikzelf heb het dik 4 jaar gebruikt in een hoveniersbedrijf om onwillige bosmaaiers en kettingzagen even over de streep te trekken, en heb hier nooit negatieve gevolgen van ondervonden. In mijn ogen werkt het zelfs beter dan benzine, omdat je daarbij, als je wat TE scheutig bent met de brandstof, je de kans hebt dat de bougie nat slaat, en je dus de bougie naar de knoppen helpt.

Maar ieder moet het zelf weten, Ik gebruikte trouwens wel de spuitbussen remmenreiniger van Motip, dus niet de vloeibare variant die naar aanstekergas stinkt.

groeten Marcel

Geplaatst: 11 sep 2005 13:07
door Vuile Beunkoe
ja je moet het zelf weten joh.
Ook kan je aceton van je ma/vriendin gebruiken.

Geplaatst: 11 sep 2005 22:14
door oedje
maar hoeveel moet er dan ingooien,
veel of weinig??

Geplaatst: 13 sep 2005 00:27
door hellbat
weinig, een druppeltje of 10 moet meer dan voldoende zijn.

Mocht dit niet werken, probeer dan eens een paar druppels DIKKE olie in je bougiegat te gooein, dus geen naaimachineolie, of kruipolie, maar versnellingsbakolie van een auto ofzo.

Dit gaat een paar slagen tussen je zuiger/cilinder zitten, en werkt dan even als extra afdichting, zodat je meer compressie krijgt.

Loopt hij dan wel, dan kun je er gif op innemen dat je zuigerveren naar de klote zijn, ofdat er een groef in je cilinder zit.

groeten Marcel