Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20 nov 2005 16:49
door poekelen
meen je dat nou? :o

Geplaatst: 26 nov 2005 19:15
door Thomos87
Ik heb 65cc Airsal, 21 mm carb en 21 spruitstuk.. Zou ik dan ook euro 98 kunnen gebruiken of helpt dat alles naar de klote? Ik rij rond de 70 en ik hoor wel metaalachtig getik.. Maar moet je die euro dan nog mixen met iets ofzo?

Geplaatst: 26 nov 2005 19:19
door Milan
jah, je zou euro 98 of Vpower kunnen gebruiken.

Dit moet je dan mixen met speciale brommer-mixolie.
In de verhouding 1:50 (standaard verhouding)
Maar liever 1:40 (omdat je brommer harder loopt dan normaal heeft ie meer smering nodig)
(DUS: 1 deel olie, 40 delen vpower/euro 98.)

Bij easy parts zijn uit mijn hoofd 3 soorten olieen. Ga er maar van uit dat je per liter zelf gemixed het zelfde bedrag kwijt bent als aan de pomp.

Suc6 met experimenteren, groeten MILAN

Geplaatst: 26 nov 2005 19:26
door Thomos87
Maar weet je ook merken? Waarvan je weet dat dat merk olie sowieso goed is.. Dan weet ik ook gelijk wat ik moet nemen :wink: .. Maar stel je gooit je tank als ie helemaal leeg is helemaal vol.. hoeveel benzine en hoeveel olie ongeveer?

Geplaatst: 26 nov 2005 19:48
door PraatPaal
Maar weet je ook merken? Waarvan je weet dat dat merk olie sowieso goed is.. Dan weet ik ook gelijk wat ik moet nemen :wink: .. Maar stel je gooit je tank als ie helemaal leeg is helemaal vol.. hoeveel benzine en hoeveel olie ongeveer?
mix adviesen staan vaak achterop je bus olie !
bij inrijden iets riker smeren als "normaal" meestal 1 cl op 1 liter benz toch ofzo ?
bij inrijden moet je dat dan met de helft verhogen werd mij aangeraden dat ik laatst een cilindertje nieuw kocht...

@milan :
V power heeft imo geen effect aangezien Vpower (althans de Nederlandse) is ontwikkeld voor nederlands gebruik, met een vrij laag octaan gehalte en zuigige uitstoot bij het vrij vaak voorkomende file rijden.. Al tgank je de Duitse V power met een stuk hoger octaan gehalte heeft het wel effect aangezien je een optimalere verbranding kan bereiken DENK IK

er was hier eeen heel groot topic over op het kartforum waar ik ook wel op gezeten heb toen ik nog karte (half jaartje terug oid) hierin werd ook vermeld dat deze brandstof was ontwikkeld in samenwerking met ferrari om goed te werken op een motor met zuigers in een V vorm (lees Vtwin V4 V6 V8 V10 V12 V16 enz.) of dat waar is of niet weet ik niet, ik las daar toen ook dat het octaangehalte in de Duitse Vpower zelfs boven de 115 kwam oid :shock:

Geplaatst: 27 nov 2005 12:44
door Milan
Maar weet je ook merken? Waarvan je weet dat dat merk olie sowieso goed is.. Dan weet ik ook gelijk wat ik moet nemen :wink: .. Maar stel je gooit je tank als ie helemaal leeg is helemaal vol.. hoeveel benzine en hoeveel olie ongeveer?
Allemerken olie zijn in princiepe gewoon goed. Er zijn geen slechte bij. Dus maak je daar niet druk om. Hier kan je kijken:
http://www.easyparts.nl/showarticles.ph ... th=429-880
Hou er rekening mee dat je een full-sythetic olie neemt, deze laten minder rotzooi achter dan half sytheten. (ter voorbeeld: Tnt Motorolie 2t 100% Synthet. 1 Liter )

De verhoudingen waarin je moet mengen onder normale omstandigheden (niet opgevoerde brommer) is 1:50 (1 deel olie, 50 delen brandstof)
Jij geeft aan dat je brommer opgevoerd is in dat geval zou ik kiezen voor ene verhouding van 1:40 (1 deel olie, 40 delen brandstof) Dit geeft net iets meer smering, is goed tegen warmlopers, slijtage noem maar op.
En voor het deel brandstof zou ik dan 98 kiezen, vooral als je hoge compressie hebt (kan nooit kwaad).

Suc6 ermee , groeten MILAN

PS olie NIET in je tank mengen, dit kan je het best ff in een jerry can doen. Dan heb je meer overzicht over je mengverhoudingen.

Geplaatst: 27 nov 2005 13:14
door JooL
niet vergeten te schudden

Geplaatst: 27 nov 2005 15:12
door PraatPaal
schudden doe ik nooit als ik eerst olie doe en dan benz.. wel het kraantje dicht als je in je tank mengt, anders krijgt je brom strax een slok olie :shock:

als ik er olie later bij gooi doe ik me brommer ff gouw heen en weer, schudde gebeurt wel met mijn rijstijl :wink:

Geplaatst: 27 nov 2005 21:07
door Jeroen
waarom in faq? :?

Geplaatst: 27 nov 2005 21:08
door PraatPaal
omdat het geen sleutelprobleem is , en geen tuning..
hier is gewoon algemeen brandstof topic, hier kunnen we gewoon discussieren, nu weer ontopic danku

Geplaatst: 27 nov 2005 21:21
door Milan
niet vergeten te schudden
uhuh :wink:

Geplaatst: 05 jan 2006 23:32
door PrutPrut
Feit 2 Een dieselmotor is PER DEFINITIE een 4-takt
ff googlen en je vind ook 2takt diesels, al zitten die dan wel in locomotieven en oceaanstomers :D

Geplaatst: 06 jan 2006 01:59
door jboy
ik heb trouwens nog een heel handig programmatje voor die mengdingen
:? ik weet alleen niet hoe ik het aan iedereen kan geven die erin geintereseert is

is dit mischien niet wat voor op de website ofzo

als download :D

Geplaatst: 06 jan 2006 14:47
door JooL
klopt er bestaan 2tackt diesel motoren maar ze zijn zeldzaam