Pagina 2 van 2
Geplaatst: 28 okt 2007 21:39
door Tomosje-88
omdat het harde neppe kak is! hoe kan dat in godsnaam? brom tos met 14.12, bromkop etc. hoord 50 te rijden. hoe kan een standaard snor dat halen? echt harde onzin. en al helemaal met dat afstellen want het enige wat er aftestellen valt is je stationair stel schroef!
Geplaatst: 28 okt 2007 22:03
door rubenzzz
omdat het harde neppe kak is! hoe kan dat in godsnaam? brom tos met 14.12, bromkop etc. hoord 50 te rijden. hoe kan een standaard snor dat halen? echt harde onzin. en al helemaal met dat afstellen want het enige wat er aftestellen valt is je stationair stel schroef!
Haha lezen is een kunst. Ik zeg toch, een 50cc cilinder erop gezet. Dus hij is niet *standaard. En die carb valt ook met een juiste sproeier af te stellen. Bougiekleur is dan ook precies goed bij mij. Hou voortaan van zulke onnodige reacties voor je, oke? Daag Beunhaas.
Geplaatst: 29 okt 2007 07:22
door keesos
ik geloof 100% dat je een orgi snor sowieso 40+ kunt laten gaan. Want wat voor dingen zijn nu anders dan brom? bromkop, carb en twv (en uitlaat) die bromkop ga je bijna geen km harder van, trekt alleen lekkerder op. Een grotere carburateur ga je (bijna nooit) harder van, dit is alleen het geval als die onderbemeten is voor de rest van de setup. Dus met 14/9 kun je ook best 40+ halen. Maar 14/12 zal nog beter optrekken.
En met een snor uitlaat onder een brom ga je gewoon 45, dus die uitlaat zal de snorbrommer hooguit een klein beetje knijpen.
En dan kom ik uit op de grootste tegenhanger, die orginele twv, die is namelijk heel licht en als je daarmee 45 gaat, dan jankt dat flink. Maar al met al kom ik er ook op uit dat met goede afstelling en rekening houdend met alle factoren (ontsteking perfect, blokolie perfect, bandenspanning perfect, etc etc) best een hele redelijke snelheid behaald kan worden, ook voor een snorbrommer.
En dan nog iets: Iemand die ik goed ken rijd een S25 snor uit 2004/2005 meen ik, die is helemaal orgineel uitlaat, twv etc. Alleen de luchtfilterbegrenzing is verwijderd. En hij is perfect afgesteld+ uitlaatpoort etc helemaal schoon/glad gepolijst. Ik zal deze week nog navragen wat er precies gedaan is (en dat zal ik hier vermelden) maar de snor loopt momenteel dus 37/38 km/uur.
Geplaatst: 29 okt 2007 18:59
door Volty
Geachte Forum lezers deser site
Ik ben het eens met het hier bovenstaande, waar is/blijft de mening van de DMP cilinder.
...
EN ... nogmaals (ik schreef/schrijf alles op wat ik er aan veranderd) op die manier had ik 10 kantjes a4 geschreven en 3mnd verder voordat hij zo liep. Dus fijntunen doe je niet in een halve dag.
Tot zover mijn reactie op deze site.
jouw hele poep verhaal antwoord nog steeds niet zijn vraag!

C. van Klaveren heeft heel wat meer aan het Tomosforum bijgedragen dan jij ooit in je hele leven zult doen, dus ik zou als ik jou was je puberale praatjes voor je houden.. anders krijg je vna mij een tweede warning, daar hoort trouwens ook een gratis weekban bij.
Geplaatst: 29 okt 2007 19:03
door Volty
En om even verder te gaan over dat snorfietsverhaal..
Mijn ragtomos (nu de bamitomos) reed met snorfietssetup al mooi 50 km/u. Wel met tandwielverhouding 26/24, een gaasfilter en een andere (waardeloze bak en braai) uitlaat. Vooral die originele tomos luchtfilterboxen zijn waardeloos, die laten veel te weinig lucht door.
Na de carburateur uitgeboord te hebben naar 12mm en de cilinder licht getuned te hebben ging het zelfs 60 km/u. Zonder dat het hele hok me tot dan toe ooit een cent had gekost

Op de benzine na uiteraard..
Geplaatst: 29 okt 2007 20:11
door steeksleutel
Voor er mis vertanden ontstaan. SNOR brommertjes zijn gewoon 50cc. Ik las bij rubenzzz dat hij er een 50cc op had en 5 km harder ging. Dit is dus niet helemaal waar want minder dan 50 cc is er niet(voor tomos dan)
Geplaatst: 29 okt 2007 20:33
door Thomazzi
(foutje

)
Geplaatst: 29 okt 2007 21:37
door martijn-tomos
hoezo een 50cc eronder gehangen? standaard snor is ook 50 cc hoor, het verschil zit hem alleen in de zuiger en de kop!
