Pagina 2 van 3

Geplaatst: 01 jul 2005 15:25
door tomosbroeser
mooi hoor, netjes gedaan:D

dat gaat flink trekken straks op de sprint. :twisted:

Geplaatst: 01 jul 2005 21:19
door SST
mooi hoor, netjes gedaan:D

dat gaat flink trekken straks op de sprint. :twisted:
dat was wel de bedoeling ja. :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 01 jul 2005 21:20
door SST
heeft er hier iemand trouwens nog een idee om de koppelinge te verstevigen.

Geplaatst: 03 jul 2005 15:49
door NikeyTomos
Als ik jou was dan had ik gekeken voor een schuin (tijdelijk, test) spruitstuk. Dan kun je je blok onder je brom zetten en ff testen of, en hoe lang je segmenten het uithouden (denk het toch niet maar goed). Dan kun je beslissen of je niet beter gewoon elke keer nieuwe (oude kale) segmenten erin kunt doen! Sterkere koppelingssegementen laten frezen is niet goedkoop! Of je moet zelf n beetje handig zijn.


Heb je zelf nog wat bewerkt aan je cil? Die uitlaatpoort van die metrakit is al superbreed toch?

Geplaatst: 03 jul 2005 17:11
door SST
Oginele uitlaatpoort van 74,6 cc cilinder van mk voor puch is ong 26mm heb er wel het een en ander aan bewerkt ja.
o.a:
Uitlaat timing
Spoeltiming
spoelrichting
zuiger afgewerkt
inlaatpoort afgewerkt
en uhmmm alles wat ik vergeten ben

Ik heb volgensmij nog wel een foto van tijdens het tunen van de cilinder die kan ik wel ff posten.

Vragen naar timingen van de cilinder heeft geen zin want die krijgt toch niemand.

Geplaatst: 03 jul 2005 17:20
door SST
Dit was de enigste foto die ik nog heb.
Dit was nog toen de cilinder nog op het puch blok zad.
Daar had ik toen ook 2 boosterporten bij ingemaakt.
Afbeelding

maar deze heb ik toen geruild voor een nieuwe mk cilinder en heb ik geld toe gekregen dat had ik eingelijk achteraf nooit moten doen maargoed.wat gebeurt is is gebeurt zeggen ze dan.

Geplaatst: 25 jul 2005 22:41
door SST
Ik ben zoekende naar een frame maakt niet uit van welk type als er maar een achterbrug in zit dus heb je nog een staan en woon jke in drenthe pb me dan ff :wink:

Geplaatst: 31 jul 2005 14:59
door SST
Hier een klein updatje.

omdat ik nog geen frame heb ben ik maar nog wat aan het blok wezen veranderen.Ik heb zoals jullie zijn mijn ountstekingskap 2 grote gaten erin gemaakt omdat dit mij een stuk handiger leek met het afstellen fan de ontsteking anders moet je iedere keer die kap er afhalen en de kickstarter.

Hier ff een paar foto'tjes
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 02 aug 2005 22:17
door Sander
buiten dat het handig is ziet het er echt extreem ruig uit vind ik, ckr als je het helemaal netjes afwerkt.Misschien zou je als je klaar bent met afstellen iets van plexi glas aan de binnen kant kunnen doen of gebruik je die gaten ook inverband met je koeling?

Geplaatst: 03 aug 2005 12:16
door poekelen
ik kan je nu al zeggen dat die carbrateur niet echt gaat passen volgens mij :P

Geplaatst: 03 aug 2005 18:58
door tomosje47
Nee idd volgens mij past die cab. nooit onder je frame en ik zou achter die gaten mooi race gaas maken :lol:

Geplaatst: 03 aug 2005 21:29
door tomosbroeser
zal die vast wel wat op bedacht hebben.
:wink:

Geplaatst: 03 aug 2005 22:34
door SST
buiten dat het handig is ziet het er echt extreem ruig uit vind ik, ckr als je het helemaal netjes afwerkt.Misschien zou je als je klaar bent met afstellen iets van plexi glas aan de binnen kant kunnen doen of gebruik je die gaten ook inverband met je koeling?
idd die gaten zijn ook voor de koeling

Geplaatst: 03 aug 2005 22:34
door SST
ik kan je nu al zeggen dat die carbrateur niet echt gaat passen volgens mij :P
idd klopt maar heb inmiddels al een ander spruitsukje gemaakt :lol:

Geplaatst: 03 aug 2005 22:35
door SST
zal die vast wel wat op bedacht hebben.
:wink:
Vast wel :lol: :D :P

Geplaatst: 30 aug 2005 20:57
door moped-terror
Ik wist wel dat ze 75cc metrakit en 75cc gilardoni op een puch maxi bouwden maar.............dat het ook op tomos paste.........wis ik niej :!:
Mar lijkt me wel wat worden.....succes verder :!:
laterzzzzzzzzzzzzzz :P

Geplaatst: 30 aug 2005 21:19
door skoeddies
deze zijn volgens mij ook gewoon va een puch, maar dan heeft hij de carters aangepast..
mooi werk;)

Geplaatst: 31 aug 2005 11:50
door SST
Idd de gialrdoni en metrakit zijn puch condor cilinders.als je ze op een tomos wil hebben moet je je carters behoorlijk uitkotteren en de kop aanpassen.Ook heb ik de carters aan de zijkant moeten opvullen omdat mijn porten buiten het carter kwamen.

Geplaatst: 09 sep 2005 18:14
door SST
met een beetje geluk krijg ik over 1 a 2 weken een frame en kan ik de bboel afbouwen.

Geplaatst: 10 sep 2005 07:28
door skoeddies
haha prachtig!
gewoon een heel sprint blok maken terwijl je nog nieteens een brommer hebt..
mooi werk 8)