Pagina 2 van 2
Geplaatst: 30 mei 2007 10:54
door IxilTomos
Oke even ter verduidelijking.
Ik heb een A35B blok en een Parmakit 70cc cilinder. de cilinder is simpelweg te groot om op het blok te passen. dus de spoelpoorten op de cilinder zijn groter dan die op de carter en steken dus uit.
ik heb gisteravond het idee geprobeerd van een standaard pakking en een parmakit pakking en weer hetzelfde resultaat, lekt als een vergiet.
Ik ga nu een laatste poging wagen om hem passend te maken en anders doe ik de cilinder weer weg. Ik ga dus vloeibare pakking proberen.
Een vriend van me zei dat dit komt omdat deze cilinder alleen bedoeld is voor het nieuwer model blok (hij heeft ook 70cc parmakit maar dan op zijn quadro e-start blok) en gek genoeg past het bij hem weer wel. hij zegt dat ik mijn carter moet 'tunen' dus uitkotteren of veilen. begin ik niet aan dus als hij met vloeibare pakking niet zit en er nog mensen zijn die interesse hebben in een bloedsnelle cilinder en wel hun blok willen tunen/een geschikt blok hebben.. sla hier je slag.
Andere suggesties om m passend te maken zijn nog altijd welkom
groetjes
Geplaatst: 30 mei 2007 19:02
door green monster
dus als ik het goed begrijp komen de spoelpoortenvan je cilinder buiten je blok
dan moet je je carter oplassen
Geplaatst: 30 mei 2007 21:01
door Kleine man
zoals ik dus als zei, gebruik vloeibare pakking. Doe dit anders icm je parma voetpakken. Ik rij met een 65 polini zonder dat me spoelpoorten opmaat zijn en dit lekt niet, terwijl die van een polini toch echt 100 keer groter zijn als die van een std. cilinder.
Het zal denk ik niet daaraan liggen dat hij lekt. Maar oke, misschien wel. Ik zou als ik jou was vloeibare pakking op je carter smeren, niet TE dik, pakking erop, weer beetje vloeibare pakking gebruiken, en dan je cilinder erop zetten. Als trouwens vloeibare pakking in je carter komt zal dit gewoon verbranden dus is niet schadelijk.
Veel succes.
Geplaatst: 30 mei 2007 23:22
door IxilTomos
carter oplassen.. lmfao.
iig kleine man, thx voor de info daar schiet ik echt iets mee op.
Ik ga kijken of het me lukt en als dat niet werkt ga ik proberen hem op me revival te proppen.. (heb ook een revival TS, en nog 2 tomosjes en een peugeot maargoed) misschien dat dat wel past. zou grappig zijn iig.
je hoort er nog over, nogmaals bedankt.
Geplaatst: 31 mei 2007 18:45
door IxilTomos
Nou mensen met een opgelucht hart kan ik mededelen dat de 70cc parmakit eronder zit en loopt. Ik ga morgen de carburateur afstellen en een hogedrukkop erop zetten en dan gaan we vlammen.
Heel erg bedankt voor alle tips, tricks & info, zonder jullie was ik echt nergens gekomen.
Voor ik het vergeet.. ik heb hem lopend gekregen d.m.v. 3 standaard voetpakkingen tussen de carter en cilinder en vloeibare pakking tussen de cilinder en koppakking.. hehehe maar hij loopt:)
groetjes
Geplaatst: 31 mei 2007 18:50
door freaky_Tomos
is je squish nu neit veels te groot ?
Geplaatst: 31 mei 2007 18:59
door IxilTomos
daar heb ik over zitten denken vandaar ook een HD-kop. t probleem was gewoon dat die zuiger met 2 voetpakkingen nóg klem zat tegen de cilinderkop.. met 3 niet.
Geplaatst: 31 mei 2007 19:02
door freaky_Tomos
zo das wel vrij ernstig
2 voetpakkingen en nog de cilkop raken
ik vind dat je iemand moet zoeken die een draaibank heeft en dus kan draaien, en dan een zelfgemaakte verbrandingskamer laten draaien.
je pakt hiervoor een snorkop en laat dze dus uitdraaien, de snorkoppen zijn er nog genoeg van, bromkoppen niet die zijn veel geliefder

Geplaatst: 31 mei 2007 19:53
door Paul123
Dus je carters zijn nu niet uitgekotterd?
Waarom koop je dan een parma? Een 65 airsal presteerd dan even goed.
Pas als je gaat kotteren ga jij die spoelers vol gebruiken, hij zal nu dus waarschijnlijk niet veel hoger in toeren lopen dan een 50cc.
En carters oplassen is daar best een optie voor

. Zo veel werk is dat nou ook weer niet.
Geplaatst: 01 jun 2007 01:43
door IxilTomos
hierom:
-ik heb de materialen niet om te kotteren
-ik kan niet kotteren
-ik ken niemand die kan kotteren
-ik heb geen lasapparaat
-ik kan niet lassen
-ik ken iemand die kan lassen maar heeft gisteren een autoongeluk gehad en ligt voorlopig nog in het ziekenhuis dus kan de komende maanden niet van hem verwachten dat die daartoe in staat is :S
Zoals gezegd.. je moet roeien met de riemen die je hebt.. als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik die parmakit ook nooit gekocht maar ook beter een airal of eurokit.. maargoed het is nu eenmaal zo en ik heb hem eindelijk aan de praat, dus ik klaag voorlopig niet.
Geplaatst: 01 jun 2007 10:08
door Sleutelaar
hierom:
-ik heb de materialen niet om te kotteren
-ik kan niet kotteren
-ik ken niemand die kan kotteren
-ik heb geen lasapparaat
-ik kan niet lassen
-ik ken iemand die kan lassen maar heeft gisteren een autoongeluk gehad en ligt voorlopig nog in het ziekenhuis dus kan de komende maanden niet van hem verwachten dat die daartoe in staat is :S
Zoals gezegd.. je moet roeien met de riemen die je hebt.. als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik die parmakit ook nooit gekocht maar ook beter een airal of eurokit.. maargoed het is nu eenmaal zo en ik heb hem eindelijk aan de praat, dus ik klaag voorlopig niet.
je kan zoeken op internet naar iemand die het kan/wil. wat voor spruitstuk heb je ? wat voor carb? wat voor luchtfilter?
als je je carters laat kotteren, 17,5 carb , scooter spruitstuk, powerfilter.
dan red je de 85-90 wel denk ik.
Geplaatst: 01 jun 2007 12:52
door IxilTomos
heb ik echt allemaal geen zin in, veel te veel werk voor veel te weinig resultaat.. als ik nou 100 haalde ofzo..
Geplaatst: 15 jun 2007 17:44
door konjer
ik heb altijd dat gezeur met dat ik op dat moment geen vervoer heb en dus geen pakking kan halen... heb ik altijd nog blik liggen.. dan knip ik met een blikschaartje een blikkenpakking
Geplaatst: 16 jun 2007 13:24
door IxilTomos
da's niet t probleem want ik heb 2 brommers

Geplaatst: 23 jun 2007 21:53
door lars
eej gast zou je nog toevallig een poortmap willen maken.?
srry voor laten reactie topic?
Geplaatst: 23 jun 2007 23:06
door IxilTomos
Ehm nee want ik weet niet wat dat is en hoe het moet, sorry. En de parmakit is al lang verkocht..
Geplaatst: 24 jun 2007 16:20
door lars
okeej jammer..