Pagina 2 van 4

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 00:26
door FRANK59oldie
Er zit nu een uitlaat met 26 bocht op, uitwendig gemeten.

Volgens jou zou er dus een grotere op moeten met 28mm bocht dan?
Of begrijp ik het verkeerd?

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 12:04
door ief
Proma citypower. 22 mm inwendig bocht, 9 mm demper uitgang (andere demperconstruktie dan de snel modellen), 9000 + toeren geen probleem.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 12:35
door fons716
Die zou ik ook wel eens willen testen, al draai ik nu ook al ruim over de 9000 rpm met een brouwsel van 2 uitlaten met veel minder herrie dan de dempers met steen-glaswol.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 13:01
door ief
Tja, hij is dus niet meer te vinden. Paar jaar terug kon ik nog wel een aanbieder in het buitenland vinden, nu weg.

Jammer, leuk dinkie en behoorlijk stil en onopvallend.

Deze is het maar dan met een proma gp bocht er aan.

https://www.treatland.tv/garelli-NOI-pr ... -power.htm

Mijnes is in chroom, of wat er nog van over is :)

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 13:10
door ief
Ik denk dat als je een revival uitlaatje neemt (oudere model zonder cat) en je er een gp bocht aan last en de demper wat aanpast je behoorlijk in de buurt moet komen, zijn nog beetje degelijker ook.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 18:52
door FRANK59oldie
Ik heb de originele hele dikke chroom sigaar van de revival nog.
Alleen heb ik de s bocht er af geslepen,dus een nieuwe bocht eraan lassen is geen probleem.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 20:27
door ief
Als dat deze is:

https://www.m2trading.com/nl/webshop/mo ... product.nl

Dan kan je er wel wat mee maar er " even een bochie aanlassen" zal hem niet worden vrees ik, al wordt het dan vast een leuk uitlaatje.

Bij jou moet er wat anders aan de hand zijn... denk ik.

edit: was meer voor Fons bedoeld eigenlijk, die opmerking.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 20:34
door fons716
Ik heb de originele hele dikke chroom sigaar van de revival nog.
Alleen heb ik de s bocht er af geslepen,dus een nieuwe bocht eraan lassen is geen probleem.
Wat vraag je ervoor, wil er wel een bocht aan lassen en wat testen.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 21 jan 2021 20:37
door ief
Als je nog wat test spul nodig hebt kan je mij ook wel pm doen, hangt zat in de schuur... als je wil.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 22 jan 2021 13:01
door ief
Mocht Frank zelf iets willen proberen, heb de uitlaatjes even nagemeten, als je een 320 a 340 mm lange, 22 mm inwendige bocht pakt en het rechte dikke stuk met zo' n 110 mm in kort dan moet je een heel eind komen. De demper uitgang van de cp en revival (brom!) is beide nagenoeg gelijk dus wie weet hoe dat werkt zonder aanpassing.

Edit: Mooiste zou misschien zijn om de bocht er met een klem op te zetten zodat je een beetje met de lengte van de bocht kan spelen.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 29 jan 2021 00:02
door FRANK59oldie
Nieuwe uitlaat gemonteerd.
28mm dikke sigaar met losse bocht.

https://www.tomoshop.nl/image/cache/dat ... 00x675.jpg

Nog geen testrit kunnen maken ivm slechte weer.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 29 jan 2021 12:12
door FRANK59oldie
Testrit met nieuwe uitlaat:
Rijd ongeveer 50, maar trekt slechter.

Originele er weer op gedaan.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 29 jan 2021 14:58
door fons716
Geen idee hoe hoog de zuiger komt bij een airsal 50 cc, ik zou de squish eens meten met een stukje tin.
Bij een ori a5 cilinder haal ik het opstand randje van de brom kop helemaal weg, dat kan prima met een brede platte vijl of een bandschuurmachine en daarna een vel schuurpapier op iets leggen wat mooi vlak is voor de afwerking....squish is dan zelf nog te groot maar dat is weer op te lossen door een dunnere koppakking.

Zelf bij mijn airsal 65 cc moest ik het 65 cc HD kopje van DMP vlakken wou de squish nog ergens op lijken.

Een 28 mm bocht is leuk voor 65 cc of 74 cc voor een hogere top (meer toeren), met een dunnere bocht trekt ook een 65 cc beter maar de cilinder wordt wel heter en je hebt een lagere top.

Met een hogere compressie trekt en loopt het stukken beter, ook tegen de windt in rijdt het wat vlotter...windt mee maakt het wat betreft de topsnelheid weinig uit.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 29 jan 2021 18:47
door FRANK59oldie
Ik heb nog een extra bromkop. Ik zal eens kijken wat ik kan doen.
Bedank weer voor de info.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 29 jan 2021 21:02
door fons716
Meet eerst de squish eens op want ik heb nooit een Airsal 50 cc gehad, anders sta je het dadelijk voor ... te doen.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 30 jan 2021 14:23
door FRANK59oldie
Fons, de squish was 1,9....

De afgevlakte bromkop zit er nu op met normale koppakking.
Heel het randje is er af gevijlt en gevlakt met schuurpapier.

De voetpakking is een dunne papieren standaard pakking.

Ik merk nog niet echt een verschil .

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 30 jan 2021 16:29
door fons716
1,9 mm is idd erg groot, heb hem bij mij op 0,9 staan.
Heb jij een ontsteking met pickup en welke tandwiel verhouding heb je erop?

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 30 jan 2021 16:33
door FRANK59oldie
Geen pickup ontsteking.
Tandwiel 26 voor 28 achter.

Squish is nu 0,86 met 1,4mm kop pakking gemeten.

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 30 jan 2021 17:13
door fons716
Ik neem aan dat je dan de ontsteking op het bovenste streepje hebt staan, brom stand.

0,86 is prima, 26-28 ook, is vergelijkbaar met 26-26 en 16 inch wielen.

Weet je toevallig of de spoelpoorten helemaal open zijn als de zuiger op het odp staat?

Re: Airsal 50 snel geen power

Geplaatst: 30 jan 2021 18:20
door FRANK59oldie
Nee, daar heb ik niet naar gekeken, ik moest snel weg.
Zal ik morgen even doen.