Pagina 2 van 7
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 16:25
door Mr. Horsepower
QWaarom alleen PD zijkappen? Ik vond de tank overzet ook wel mooi.
Tank ziet er wel leuk uit opzich, maar lijkt me voor crossen niet heel degelijk, want af en toe zit je wel heel dicht op je tank.
En de Paris Dakar zijkappen zijn mooier als die originele korte kapjes, dan kan je net zo goed geen kapjes erop zetten, want die zie je bijna niet

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 18:51
door Fakemon
Tank ziet er wel leuk uit opzich, maar lijkt me voor crossen niet heel degelijk, want af en toe zit je wel heel dicht op je tank.
En de Paris Dakar zijkappen zijn mooier als die originele korte kapjes, dan kan je net zo goed geen kapjes erop zetten, want die zie je bijna niet

Ik vond die dakar tank eigenlijk best comfortabel om af en toe tegen aan te zitten. Ligt allemaal ook aan je lichaamsbouw denk ik. Maargoed. PD zijkappen zijn inderdaad veel bruuter dan gewone.
Ik heb nog wel een mooie cillinder liggen, compleet met zuiger en kop.

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 18:54
door Mr. Horsepower
En wat voor cilinder is dat?
Merk, inhoud etc.
Vertel eens wat meer!

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 18:59
door Fakemon
Be right back, even zuigermaat opmeten. Weet mie god nie welke cillinderhoeveelheid.
Edit: 40mm zuiger. 50CC snel.
Mijn setup was destijds dus deze cilinder + kop, snel carbon membraam 4kleps, 50cc uitlaat met onbekend merk demper. Was een oranje demper. Originele vertanding 4 bak. Ontsteking iets vervroegd zoals het beste werkt met MT's. Haalde wel de 90.
Alleen heb ik er weinig aan zonder MT.

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 19:08
door FlorisA35
Gewoon een 80 of 110CC erop.
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 19:32
door Joren
doe dan meteen 125cc van athena, is ook nog eens veel goedkoper als een malossi 110

Proma 80-125cc erop en dan gaaaaan

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 19:39
door Mr. Horsepower
Ja gooi een 125cc op je Tomos.....
Past ook niet zomaar, als ik een cilinder wil die groter is dan 80cc dan moet ik een MT8 of MB8 blok aanschaffen.
En dan nog eens een snelle cilinder.
Gaat me een beetje teveel geld kosten voor een kentekenloos iets.
Hooguit 70cc voorlopig, maar eerst maar eens rijdend zien te maken met de standaard cilinder, en vandaar uit kijk ik wel weer verder.
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 19:40
door Fakemon
Koop mijn cilinder maar over voor 20.

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 19:46
door Mr. Horsepower
€6,75 incl. mag je hem naar mij toesturen.

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 19:48
door Fakemon
Of ik beun 'm op m'n tomos.

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 19:49
door Mr. Horsepower
Succes.
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 18 okt 2010 19:54
door Fakemon
Danku.
Maar in ieder geval, zorg dat het beessie snel loopt. Letterlijk en figuurlijk.
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 19 okt 2010 11:36
door Mr. Horsepower
Update!
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 19 okt 2010 11:46
door MichielWolthaus
Wat is isolatie plaat?
En heb je vakantie ofzo?
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 19 okt 2010 12:09
door Mr. Horsepower
Tussen je spruitstuk en carburateur.
Ik heb geen vakantie, ben normaal tot 4 uur aan het werk, maar mijn maat/collega moest om 12 uur op een cursus zijn.

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 19 okt 2010 14:25
door MichielWolthaus
Tussen je spruitstuk en carburateur.
Ik heb geen vakantie, ben normaal tot 4 uur aan het werk, maar mijn maat/collega moest om 12 uur op een cursus zijn.

Aha relaxed, maar wat doet dat dan precies? Want ik snap de werking er niet helemaal van.
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 19 okt 2010 14:47
door Mr. Horsepower
Ik weet het ook niet precies, weet wel dat het er officieel tussen hoort te zitten.
Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 19 okt 2010 15:11
door PimW
Die heb je ook op Soesblokjes en wss op nog wel meer.
Kan me voorstellen dat het een buffer is tussen de hete cilinder en je carburateur. Je wilt liever een koele carburateur ivm mengselverhoudingen.
Volgens mij zijn ze vrij hard dus als trilingsrubber zal het wel niet dienen.
Leuk spul hoor. Bedenk me net dat hier ook nog een blok in de kast staat met allemaal nieuw spul erbij. Misschien toch nog es wat van bouwen ofzo

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 19 okt 2010 15:35
door Mr. Horsepower
Idd, is een hard rubber.
Ja bouw jij ook eens wat.

Re: Mr. Horsepower's Honda MT5
Geplaatst: 01 nov 2010 15:58
door Mr. Horsepower
Ben in de tussentijd wel tot de conclusie gekomen dat dit een snellere standaard cilinder is, vanuit de fabriek vandaan.
De langzame cilinders, 166, hebben 6 koelribben.
De snelle standaard cilinders, 167 hebben 5 koelribben.
Zoek nog een leuk carburateurtje, dus die ga ik hier maar gelijk op aanpassen. Want die goedkopere 70cc'jes schijnen ook niet al te snel te zijn. En voor dat kleine beetje koppel meer pas ik liever me tandwielverhouding wel aan.
Tandwieltjes zijn namelijk toch al aardig verrot.