Pagina 2 van 4

Re: Honda MT5

Geplaatst: 05 aug 2010 17:07
door Fakemon
Morgenvroeg komt de 'monteur'. Die weet vast wel wat er moet worden vervangen. :)

.. Tenminste, dat hoop ik.
Pompompoom.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 07 aug 2010 23:54
door Fakemon
Opdatum.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 09 aug 2010 11:54
door Fakemon
Updateke.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 18 aug 2010 15:43
door Tomoshoofd
En, zittie alweer in mekaar? 8)

Re: Honda MT5

Geplaatst: 19 aug 2010 16:15
door Fakemon
Lees de laatste update maar. 8)

Re: Honda MT5

Geplaatst: 19 aug 2010 16:18
door Jan de Lasser
je zou de krukas eens uit kunnen laten klokken, weet je meteen of het ding wel recht is.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 19 aug 2010 16:42
door Fakemon
Die is recht, Hij stond er al eerder wel verkeerd in, zelf heb ik het idee dat dat blok dan gewoon helemaal van binnen versleten moet zijn ivm een ongebalanseede krukas..

Zal morgen wel even kijken, en hopelijk overmorgen een rijdend blokje.. Jammer dat ik dan nogsteeds 450KM moet rijden zonder op mijn top te mogen. Nieuwe cilinder + gereviseerd blok.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 19 aug 2010 19:12
door Hezz
Wie heeft gezegd dat je niet op je top mag rijden? Laat je motor gewoon goed warm worden. Blijf over het algemeen rustig rijden en af en toe mag je wel ff je gas open trekken hoor. Alleen nog geen lange stukken voluit. :)

Re: Honda MT5

Geplaatst: 20 aug 2010 09:14
door Fakemon
Alles zit er nieuw in, hé. Dit las ik over inrijden, en de kennis die het heeft gedaan zei het ook al. Mocht niet te hoog in toeren komen etc.


[quote]
Hieronder staat een tabel met de afstanden, die aangehouden moeten worden om alle onderdelen aan elkaar te laten wennen. Als je bijvoorbeeld en je blok hebt gereviseerd en je zet er een nieuwe zuiger in, dan houdt je de de grootste afstand aan (niet bij elkaar optellen).
Nieuw blok / gereviseerd blok 500 KM
Nieuwe cilinder 500 KM
Nieuwe zuiger 300 KM
Nieuwe zuigerveren 200-250 KM
[/quote.]
Overgenomen van PuchForum^

Re: Honda MT5

Geplaatst: 20 aug 2010 11:39
door Hezz
Ach, er bestaan veel fabels en verschillende verhalen over inrijden.

Ik heb het altijd zo gedaan: Motor lekker warm laten worden, dus even een paar minuten stationair laten draaien. Dan gewoon rustig wegrijden, niet als een gek je gas opentrekken. Tijdens het rijden gewoon spelen met je gas, en af en toe even helemaal opentrekken. Alleen dus geen lange stukken voluit omdat je cilinder dan teveel belast.

Nooit een vastloper gehad. :)

Re: Honda MT5

Geplaatst: 21 aug 2010 19:43
door Fakemon
Update!

Re: Honda MT5

Geplaatst: 23 aug 2010 22:11
door Fakemon
En weer een update.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 29 aug 2010 18:14
door FlorisA35
Altijd leuk om te zien zo'n MT5.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 29 aug 2010 18:59
door Mark300
Cool, heb er zelf ook één.

Maar ze zijn met kenteken echt niet overdreven schaars hoor.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 29 aug 2010 19:08
door stanneman
mooi brommertje kerel !!

Re: Honda MT5

Geplaatst: 29 aug 2010 19:17
door Fakemon
Het is wel een mooie brommer, ben ik helemaal met jullie eens. Kenteken heb ik iets anders gedaan, staat nu wat schuiner. Moeilijker te lezen maar och, ik vind 't mooier..

Voor de rest is het hele blok nu opnieuw gereviseerd, cilinder schoongemaakt en alles, blok opnieuw gespoten, tank schoongemaakt.. Alleen nog even goed afstellen, waar ik een hekel aan heb. :')

En hier in de buurt waren ze NIET te vinden op kenteken, tenzij het van die gigantisch dure gerestaureerde waren. Die dan ook nog keurig 45 liepen wat ik al niet wou.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 29 aug 2010 19:23
door tomostefan
Je gaat toch geen 45 rijden op een MT?
Hier in de buurt heb je mensen die 50 rijden met een Derbi, nou dan verklaar ik je voor gek.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 29 aug 2010 19:26
door Fakemon
Dat bedoel ik dus.. God, vier versnellingen om in 45KMPU te komen. Sjeik hoor. En dat is zo dieptriest. Net als zoals jij een Zundapp hebt, die moeten naar mijn mening ook gewoon rond de 90 kunnen. 8)

Ik haal rond de 80/85 tegen de wind in, met de wind mee nog niet getest. Degene die mijn blok had gereviseerd zei dat het beter was om los te trekken tegen de wind in oid voor de eerste paar ritjes.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 29 aug 2010 19:30
door tomostefan
Nou, 90 is ok een beetje erg hard, niet dat ik het niet zou willen hoor.
Ik moet van me vader eerst wat meer rij ervaring hebben voordat hij snel gaat lopen.

Met een Derbi is het nog gekker, 6 keer schakelen om 50 te gaan, fail.

Re: Honda MT5

Geplaatst: 29 aug 2010 19:41
door Fakemon
Inderdaad.. Ik rij nu gewoon heel lekker naar mijn mening, niet al te vaak schakelen en een lekkere snelheid. Ben wel bang dat het blokje weer opnieuw kapot loopt. Zal niet snel gebeuren na een complete revisie maar toch.

Kan maar zo zijn dat ik eerdaags weer een Tosje heb.