Pagina 2 van 3

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 02 okt 2013 21:44
door empowered
sjongejonge... dit is de enigste keer dat hij vastliep het kwam namelijk doordat buisje zegmaar wat voor in de carb zit bij de luchtinlaat was losgeschoten/getrild en toen de cillinder ingeschoten. Laat mij lekker experimenteren wie niet sleuteld leert niet.

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 02 okt 2013 22:31
door boeat
sjongejonge... dit is de enigste keer dat hij vastliep het kwam namelijk doordat buisje zegmaar wat voor in de carb zit bij de luchtinlaat was losgeschoten/getrild en toen de cillinder ingeschoten. Laat mij lekker experimenteren wie niet sleuteld leert niet.
Ik weet niet wat je hier verteld :?: :?: :?:
Maar dat dit buisje de cilinder in schiet is igg niet mogelijk :)

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 02 okt 2013 23:02
door buitertje
dat buisje past niet door je spruitstuk. dan moet hij dwars door je membraan heen en dan nog in de verbrandingsruimte komen(wat niet mogelijk is) ik neem aan dat je wat anders bedoeld want dit is onmogelijk

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 02 okt 2013 23:11
door homoetje
Dat busje is groter dan het spruitstuk dus dat kan niet. ;)

Maar het was een tip hoor, tuurlijk kan je experimenteren maar dan moet je wel weten wat je doet. Jij krijgt je brommer (bijna) niet fatsoenlijk lopend met vrijwel alles standaard, tenminste dat is wat ik zie in alles wat je vraagt hier op het forum, en dan zeg je net dat je wel "ff je uitlaatpoort gaat aanpassen".

Wie niet sleuteld leert niet, maar wie blind over zijn grenzen gaat leert ook niet.

Maar als je het toch zo graag wil doen dan hou ik je niet tegen, gaf alleen advies wat je best kon gebruiken.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 03 okt 2013 13:14
door empowered
laatmaar

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 03 okt 2013 18:00
door boeat
laatmaar

Dit vind ik nu ook niet echt bepaald netjes :? :? :?

Bedoel we proberen je allemaal te helpen met de beste bedoelingen.

Dit noemen ze stank voor dank nou bedankt <O~

Ik noem dit forumvervuiling en dat vind ik erg jammer op dit mooie forum :idea:

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 03 okt 2013 21:12
door brother
jullie kunnen die jongen ook gewoon even helpen in plaats van af te kraken
ik ben ook begonnen en heb een tijd ook veel kapot gereden niet altijd mijn eigen schuld maar toch, je leert ervan.
ik geef hem hierbij de tip kijk naar de set-up van anderen op het forum en zorg dat die van jou ook op die manier goed loopt.
als je dan een goedlopende brommer hebt kan je altijd experimenteren en heb je altijd wat om op terug te vallen zodat hij weer goed loopt.
en even over je cilinder let erop dat je het met een freesje doet in verband met de nicasil wand.
je kan je uitlaat poort iets breder maken maar die het niet meteen met een stap van 3mm aan iedere kant. maar gewoon eerst met 1mm en dan kan je het altijd opbouwen, zo test je over er winst word gemaakt. zo niet dan weet je dat je te ver bent gegaan. ojaa en als je toch aan het frezen bent frees hem dan 1,5mm omhoog om te beginnen. andere geheimpjes komen nog wel een keer zorg eerst voor een goede bodem.
succes!

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 03 okt 2013 22:48
door biersmurf
Wat brother zegt. Stelletje wijven hier zeg.
Ik heb een 14/14 carb, powerfilter, en een origineel ontgrenst brom spruitstuk. CC uitlaatj, en vet coole handvatten.
Vertanding 26-28. 2 speed blok van een geel kenteken.
Ik trek nog lang geen wheelie, maar de voor-schokdempers rekken wel helemaal uit.
De top ligt op 40 km/h en dan ineens stopt hij met trekken en blijft hij op 40 hangen, dat komt waarschijnlijk omdat hij dan aan zijn maximale toeren zit.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ik hem beter kan laten trekken.

En je zit hier toch op het forum om elkaar te helpen, niet om elkaar af te branden...
Het hele forum doorzoeken naar de informatie die je nodig hebt is ook niet altijd te doen.

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 04 okt 2013 09:08
door homoetje
Het forum doorzoeken naar informatie is goed te doen mits je de goede woorden in de search invult. En als het niet op dit forum te vinden is dan doe je een google search en vind je het ergens op een andere site.

Maar lees al zijn topics eens door en alle antwoorden die hij soms op vragen van een ander geeft, dan snap je gelijk waarom ik hem af raad om te gaan tunen. Verder zeg ik niks want anders gaat hij het beledigend opvatten wat niet de bedoeling is.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 04 okt 2013 11:40
door Borcheld11
Wat brother zegt. Stelletje wijven hier zeg.
Ik heb een 14/14 carb, powerfilter, en een origineel ontgrenst brom spruitstuk. CC uitlaatj, en vet coole handvatten.
Vertanding 26-28. 2 speed blok van een geel kenteken.
Ik trek nog lang geen wheelie, maar de voor-schokdempers rekken wel helemaal uit.
De top ligt op 40 km/h en dan ineens stopt hij met trekken en blijft hij op 40 hangen, dat komt waarschijnlijk omdat hij dan aan zijn maximale toeren zit.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ik hem beter kan laten trekken.

En je zit hier toch op het forum om elkaar te helpen, niet om elkaar af te branden...
Het hele forum doorzoeken naar de informatie die je nodig hebt is ook niet altijd te doen.
Heb je ook al koppelingsveren ingekort/andere koppeling. dat helpt ook erg veel. :P
Of de poorten aangepast?

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 04 okt 2013 12:02
door biersmurf

Heb je ook al koppelingsveren ingekort/andere koppeling. dat helpt ook erg veel. :P
Of de poorten aangepast?
Nope, ik weet niet of ik hem daarmee verpest.
Die dingen heb ik nog nooit gedaan, ik zou het wel kunnen proberen.
Wat bedoel je met andere koppeling?

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 04 okt 2013 12:15
door Borcheld11

Heb je ook al koppelingsveren ingekort/andere koppeling. dat helpt ook erg veel. :P
Of de poorten aangepast?
Nope, ik weet niet of ik hem daarmee verpest.
Die dingen heb ik nog nooit gedaan, ik zou het wel kunnen proberen.
Wat bedoel je met andere koppeling?
Aangepaste KTM koppeling (1e versn.) voor tomos. zoals ik die ook heb of zelfbouw met scootertrekveren enzo.
Brother kan ook KTM koppeling maken, je kan hem altijd pb sturen :P of je haalt een 2e hands koppeling/cilinder en ga daar mee kloten als het mis gaat heb je nog altijd de brommer goed alleen wat onderdelen weggeooid zeg maar. ps als je met cilinder gaat beginnen leg dan even voor wat je precies wilt gaan doen met de cilinder dat je geen vastloper krijgt of iets dergelijks :wink:

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 04 okt 2013 19:23
door empowered
idd brother, voel me wel een beetje afgekraakt als ik eerlijk mag zijn, maar misschien vat ik het verkeerd op. Het is niet mijn bedoeling dit forum te vervuilen (het is immers een super forum waar van alles opstaat).

Ben nog niet met de cilinder bezig geweest. Koppelings veren ga ik niet inkorten want wil de koppeling niet binnen een jaar of twee jaar kapot hebben. KTM is leuk om over na te denken.

Wat betreft de cillinder wil ik de uitlaat poort (weet niet zeker) hoger of breder maken, ik hou wel rekening met de zuiger-slotjes. Spoelpoorten heeft geen nut ivm kleine carburateur right?

Ik laat nog wel weten hoe het met de cilinder is afgelopen. Dat moet met de wiki en jullie reacties vast wel lukken.

Bedankt voor al jullie reacties

Grtz

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 04 okt 2013 22:24
door brother
ik maak ook ktm koppelingen ga een deze dagen de eerste testen en dan wil ik ze voor meer mensen gaan maken.
nouja je spoelpoorten zou ik afblijven maar je inlaat mag je wel iets naar beneden frezen, begin gewoon eerst met 1mm die naar beneden te brengen en maak niet te grote stappen!
succes en we horen het

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 05 okt 2013 10:29
door homoetje
Inlaat kan toch ook een geheel van gemaakt worden? Dat je zeg maar een T-vormige inlaat krijgt. Dacht dat iemand dat hier ook had gedaan maar weet niet meer wie maar die zij dat het ook wel koppelwinst gaf. Dat is niet heel moeilijk te doen in ieder geval.

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 05 okt 2013 21:25
door brother
ik heb het ook gedaan, bij maxwell hebben ze dat ook gedaan.
alleen dat kan hij later doen laat hem eerst maar zo werken, want het probleem is dat je nicasil kan afbrokkelen

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 06 okt 2013 11:39
door boeat
dit kan je tog ook weer afbramen? als je maar zorgt dat de zuiger veren niet kunnen happen.

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 06 okt 2013 14:23
door empowered
mm ja die nicasil laag moet niet afbrokkelen. Hoe kan ik daarvoor zorgen? Door alleen 1 kant op te vijlen of?

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 06 okt 2013 19:09
door boeat
mm ja die nicasil laag moet niet afbrokkelen. Hoe kan ik daarvoor zorgen? Door alleen 1 kant op te vijlen of?

door heel voorzichtig met de juiste schuur materialen te werken :)

Re: dellorto 15/15 vs 14/12 vs 14/9 50cc

Geplaatst: 06 okt 2013 22:00
door brother
en de nicasil eerst weg te halen en vervolgens het alu erachter.
@boeat ja dat kan je idd afbramen maar soms breken er best grote stukjes uit. dat is ook de rede dat ik een freesje heb aangeschaft