Pagina 64 van 68
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 02 jun 2010 14:16
door Badmuts
Wat mag je nu eigenlijk maximaal omhoog vijlen in je uitlaatpoort? 1mm of meer?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 02 jun 2010 14:40
door Sebastiaankl
In principe wel meer. Het probleem met omhoog vijlen is alleen dat je je cilinder hoogtoeriger maakt; hij trekt minder op maar krijgt een hogere top. Ga je te ver omhoog, dan wordt hij zo hoogtoerig dat hij niet meer/moeilijk van z'n plek kan komen. Door de blowdown te berekenen kan je berekenen hoe hoog/laagtoerig hij is (of wordt). Daarvoor moet je even de faq bekijken.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 02 jun 2010 15:25
door michabooij
hey sebastiaan! ik heb me spruittsuk geprobeert, en dat rijd zeker beter!
dus daar je antwoord
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 02 jun 2010 22:57
door Badmuts
Iemand enig idee of dit gaat werken of is deze cilinder niet erg veilig? Of kan ik deze weggooien?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 jun 2010 08:48
door tomostefan
is een airsal van een puch veel sneller dan van een tomos en zit er verschil in een 70cc puch en een 65cc airsal van een puch? ik neem aan dat je met 70cc meer koppel heb?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 jun 2010 10:11
door Pascal
Iemand enig idee of dit gaat werken of is deze cilinder niet erg veilig? Of kan ik deze weggooien?

Heb jij toen je dronken was de cilinder bewerkt?
De poorten zijn allemaal wel errug scheef en misvormd.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 jun 2010 10:23
door fllex
is een airsal van een puch veel sneller dan van een tomos en zit er verschil in een 70cc puch en een 65cc airsal van een puch? ik neem aan dat je met 70cc meer koppel heb?
ik hoor iedereen over meer koppel
hoe kan je zoiets voelen
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 jun 2010 10:28
door boy-1993
wat houd koppel precies in dan? moest ik van tomostefan vragen

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 jun 2010 10:32
door fllex
Dat is dus mijn vraag aangezien hij er over begint ?
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 jun 2010 15:13
door michabooij
koppel houd in het vermogen (pk's) tijdens het accelereren van 0 naar de top
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 jun 2010 18:08
door boy-1993
ok dus een puch cilinder is altijd sneller op zijn top?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 05 jun 2010 12:07
door Tomoshoofd
ik heb een vraagje,
is een 65cc metrakit sneller dan een 65cc airsal van tomos?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 06 jun 2010 12:59
door michabooij
ik zou het niet weten,
wat ik wel weet is dat dmp veel sneller mol gaat.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 06 jun 2010 23:52
door boy-1993
ik denk zelf dat de metrakit toch wle iets sneller gaat er zit wel veschil in dat kan je wel zien aan afwerking enzo ik weet niet wat de prij is voor een metrakit als die nou niet veel duurder is zou ik die nemen
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 07 jun 2010 10:20
door michabooij
ja prijs is niet meer dan 20 verschil.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 07 jun 2010 11:40
door boy-1993
dan zou ik lekker de metrakit nemen:D waar kan je die halen dan?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 07 jun 2010 11:52
door Sebastiaankl
Metrakit is een Puch cilinder en kost tegen de 100 euro. Deze heeft dus ook de uit- en inlaat onder een andere hoek staan, daar zul je wat op moeten verzinnen. Wel is deze cilinder een stuk sneller dan de Airsal.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 07 jun 2010 12:56
door michabooij
airsal is metrakit
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 07 jun 2010 16:02
door tomos
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 07 jun 2010 17:27
door michabooij
nee?