Pagina 60 van 68
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 03 mar 2010 22:48
door ar0ns
Als je koppakking er tussen uit haalt, wordt de verbrandingsruimte kleiner. Maar het kan zijn dat als je de koppakking er tussen uit haalt dat hij dan niet goed afsluit tussen je cilinder en cilinderkop. Een koppakking zit er ook niet voor niks op. Een goed alternatief is een bromcilinderkop of een hoge druk kop, en daar merk je veel meer van..
Ik zou er een pakking tussen laten..
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 20 mar 2010 00:26
door BeunnerR
K heb een Snorretje,
met bromkop, maare heeft t dan zin om een HD puch kop erop te flikkere
of merk je niks? iemand ervaring,,..
enne rij nu 35/40 maar standaard uitlaat, als k de standaard uitlaat van me brommer eronder zet scheelt t veel in snelheid en optrekke?>
danke sjonnies
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 22 mar 2010 22:18
door dubthierry
Wat is de beste kop voor een Parma kit 65?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 23 mar 2010 13:23
door Schnitzer
Vraag.
Wat zal de snelheid zijn met een gewone uitlaat maar met een bromkop?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 23 mar 2010 13:32
door markvanrijn
met een standaard setup is uitlaat ongeveer 10-15 hm/h en bromkop alleen voor meer druk (optrekken dus).
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 23 mar 2010 14:16
door Mr. Horsepower
Wat is de beste kop voor een Parma kit 65?
Gewoon een HD-Kop voor 70cc, en de Parmakit is geen 65cc, dit is wel een echte 70cc (45mm zuiger)
Kijk in het verkooptopic, daar heb ik nog een HD-kop voor 65/70cc staan.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 23 mar 2010 15:16
door Ricker
Vraag.
Wat zal de snelheid zijn met een gewone uitlaat maar met een bromkop?

Ben je je circuit nu al zat?

Met alleen een bromkop zal je hooguit 3km/h sneller gaan met een beetje standaard setup.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 23 mar 2010 17:25
door Schnitzer
Haha nou het probleem is dat me moeder het ook wel een leuk ding vind om op te rijden dus dan ken ik het niet veroorloven om haar met zo'n krul op pad te laten gaan..!:x Dus ben alternatieven aan het zoeken voor met de standaard uitlaat. Iemand nog andere suggesties?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 23 mar 2010 20:10
door michabooij
hallo allemaal, wat is beter? een bromkop,
of airsla 50cc, en kan ik een airsal 50 cc kop op een snor cilinder zetten?
en waar kan ik die halen? brommerboer of internet
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 23 mar 2010 23:30
door Ricker
Haha nou het probleem is dat me moeder het ook wel een leuk ding vind om op te rijden dus dan ken ik het niet veroorloven om haar met zo'n krul op pad te laten gaan..!:x Dus ben alternatieven aan het zoeken voor met de standaard uitlaat. Iemand nog andere suggesties?
Je kan ook gewoon een std-snel uitlaat nemen. Maakt minder herrie en gaat langer mee. (roest wel snel, maar goed te verwijderen) kost 23/30 euro, gaat even snel, of nog sneller als een circuit en zit er standaard uit.
Trekt wel minder op, ook minder als die snor uitlaat, maar dan kan je er een bromkop of puch HD kop op doen, dan trekt ie toch een 4takt scooter eruit

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 29 mar 2010 21:20
door pim961
wat is beter 60cc airsal of 70cc dmp kwa prestaties en welke gat het hardst en trekt het best.
[urlhttp://scooterenminibikeshop.nl/index1.html][/url]
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 30 mar 2010 22:04
door florkness
ha g moneyzzz,
ik wou net me 15/15 carb eronder poppen maar hij is veel te groot
voor me spruitstuk wat voorn spruitstuk moek dan kopen?
en kan de gaskapel van me standaard snor carb in die 15/15
gebeund worden of moet je daar een speciale gaskabel voor hebben?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 31 mar 2010 12:01
door shadowranger
Gaskabel kun je zo incl. schuif overzetten.
Vwb je vraag over passing op het spruitstuk: Zet de kunststof bus en rubber ring daarachter eens over op de 15/15.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 02 apr 2010 18:22
door ar0ns
Als ik een 50 cc snel cilinder op mijn setup zet.
Zou ik daar veel van merken. En wat zal ik merken?
Ik denk dat ik een 50 cc airsal wil halen. Vandaar.
b.v.d.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 05 apr 2010 21:22
door BeunnerR
heb nu alles standaard,sproeier 49, behalve bromkop en powafiltrr..
ken k gewoon spruitstuk ontgrenze..?
zoja wat heeft dat voor nut?
mzzltof
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 08 apr 2010 11:36
door dubthierry
ik zat een beetje rond te kijken voor wat carbjes, groter als de plug and play 15/15, maar nu zie ik dus bij sommige carbs handchoke staan, ik neem aan dat dit gewoon met een kabeltje is? en dus gewoon een kort kabeltje aan kan beunen? of zit ik er naast.
wat ik ook nog wil weten is dat bij praktisch alle grotere carbs staat dat er meerdere aansluitingen zijn, zoals voor kvs, en olie. zou ik die dan gewoon moeten laten voor wat het is en gewoon op de tomos zetten of moet daar iets speciaals mee gebeuren?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 08 apr 2010 11:41
door fllex
Idd handchoke gewoon met een kabeltje

en olie en KVS gewoon dichtmaken. Je hebt mengsmering en luchtkoel
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 08 apr 2010 12:02
door dubthierry
okok, en de choke gaat er waarschijnlijk gewoon weer af met vol gas?
dus ik hoef eigenlijk alleen het spruitstuk goed passend te maken?
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 08 apr 2010 17:18
door shadowranger
Handchoke werkt alleen als je eraan trekt. Dus als je de hendel loslaat moet de choke er weer afgaan.
Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic
Geplaatst: 12 apr 2010 22:45
door dubthierry
ik zag deze HOW TO,
viewtopic.php?f=58&t=4951
over het pas maken van een mina horizontaal spruitstuk.
maar misschien een domme vraag, komt deze als je m zo monteert dan niet gewoon tegen het benzine kraantje aan?