Pagina 51 van 68

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 17 nov 2008 19:46
door Ziggys91
Oke ik probeer met behulp van deze http://www.brommerforum.nl/print/faq/127 faq de timingen van mn standaard cilinder te berekenen maar het lukt niet. Ik ben nu bij het tekenen van de drijfstang maar mijn drijfstang komt niet op de rand van de cirkel onderaan..
Ter illustratie:

Zo moet het volgens die faq
Afbeelding
Maar als ik 2x de slag neem(2x 43mm =86mm) dan kom ik laat zeggen zo uit:
Afbeelding
Hoor het graag zo snel mogelijk want ik heb een vrij middagje en heb zin om effe verder te komen!

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 17 nov 2008 22:26
door PimW
Je mag je vragen niet in meerdere topics tegelijk stellen. Wacht gewoon even af tot ik of iemand anders de tijd heeft het ff voor je uit te zoeken.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 22 nov 2008 20:42
door n03L
Ik ben opzoek naar voortandwiel 28, op 50cc.nl hebben ze alleen 27 en 31, maar 28 lijkt me het beste voor mijn setup, of kan 31 ook, zonder dat ik baggertraag optrek (setup staat in sig), ik vermoed al dat ik mijn carter moet aanpassen, kan iemand dit ook bevestigen,

Als iemand dit kan beantwoorden en ook nog weet waar 28 te koop is ben ik weerr blij :)

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 24 nov 2008 19:27
door vinz0r
Ik zag net op scooterenminibikeshop.nl een cilinder van airsal,60 cc voor 65,75 en 1 van DMP,70cc voor 53,50.
Wat is tussen deze 2 merken nou precies t verschil en welke zal t beste zijn qua merken.
Is er trouwens van airsal ook een 70cc te krijgen?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 24 nov 2008 19:35
door Lukos
Die "70CC" van DMP is gewoon 65CC en die Airsal is ook gewoon 65CC, volgens de meeste is de Airsal het beste, die slijt volgens mij wat minder snel, verder is de poortmap volgens mij nagenoeg precies het zelfde.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 24 nov 2008 20:00
door vinz0r
en die 70cc die jij hebt,hoe vindt je t rijden,wil t een beetje,wat is zn top?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 24 nov 2008 20:03
door Lukos
Hij rijd nog niet. :') Zit nog te wachten op de uitlaat. dus duurt wel even voordat je mijn mening kan horen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 24 nov 2008 20:07
door vinz0r
Hij rijd nog niet. :') Zit nog te wachten op de uitlaat. dus duurt wel even voordat je mijn mening kan horen.
oei das wel fokt ja

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 04 dec 2008 17:53
door adje
Mensen, ik heb nu een speedy, atw 24 en soort van bromkop. Dan ga ik 45 op tomosteller. Hoeveel zal ik ga na het monteren van een 14/12, of zal ik dit vooral in het optrekken voelen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 04 dec 2008 18:19
door TomosTuningWassenaar
wat bedoel je met een speedy? en heb je nu 14/9? als je overstapt van 14/9 naar 14/12 of 15/15 met *standaard 50cc, merk je het erg met optrekken, en je top zal zo'n 10km/h hoger liggen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 04 dec 2008 18:35
door adje
Standaard snel is dat, ga ik dan 10 km sneller :O Das wel heel veel. Van 14/9 naar 14/12

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 04 dec 2008 21:39
door TomosTuningWassenaar
HOOGUIT 10km/h. Maar ligt er ook aan wat je tandwiel verhouding is.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 05 dec 2008 20:13
door vinz0r
70-75KM per uur.
- 65cc Airsal, Bromcilinderkop (evt gevlakt)
- 15mm / 16mm Carburateur
- Proma GP, Bullet, Tecno CC
- TWV 26-22


Is het bij deze setup onverstandig om je twv op 26/26 te laten?
En wat is het verlies qua snelheid?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 06 dec 2008 09:30
door TomosTuningWassenaar
nee, je kan gewoon 26-26 laten. trekt goed en je hebt wel goede top. je moet zelf maar kijken of je het te hoogtoerig vind.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 07 dec 2008 20:24
door Erik
Ik wil dus even weten of een puch airsal 72cc in een tomos carter past.
Het zit namelijk zo: bij een puch past de airsal 72cc wel in de carters zonder kotteren.
Nou vroeg ik mij af of de gaten waar de cilinder hemden in passen even groot zijn bij tomos en puch of dat puch ietsjes groter is o.i.d. Dus , past de 72cc ook in tomos zonder kotteren

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 07 dec 2008 20:29
door Mc. Sim
Ja die past er in zonder te kotteren.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 07 dec 2008 20:32
door Erik
Bedankt, deze heeft toch ook geen membraam? en maakt dat uit bij sprinten?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 14 dec 2008 22:49
door Erik1606
Een Technigas twin voor een Puch Maxi zal dat een beetje rijden? :?
Vooral die looks O+

link: http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=4702

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 15 dec 2008 09:22
door Joos...92
heey allemaal ik wil mijn koppelingsveertjes inkorten voor beter optrekken en minder slijtage. maar nu is mijn vraag hoeveel kan ik ze inkorten en moet ik alletwee doen of alleen eerste of tweede versnelling ??? als iemand hier opheldering over zou kunnen geven graag :)

edit: sorry nie goed uit me doppen gekeken heb nu de tutorial gevonden :)

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 15 dec 2008 14:08
door Lukos
Met ingekorte koppelings veren heb je meer slijtage dan met niet ingekorte hé, met ingekorte veren rijd je weg met veel meer toeren, wat dus meer slijtage op levert.