Pagina 6 van 8
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 30 mei 2010 12:22
door michabooij
maar nu nog het probleem dat al dat metaal in je lagers zit!
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 30 mei 2010 12:52
door Sebastiaankl
Zo dom ben ik niet hoor

Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 30 mei 2010 12:58
door boy-1993
gewoon kompressor erbij houden en goed uitspoelen ik ga het ook proberen als ik weet hoe het moet want je carters lopen naar je krukas toe dat zie je ook op foto's maar moet je dat stukje ook dieper maken of niet nee toch
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 08:37
door Sebastiaankl
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 10:44
door michabooij
ziet er goed uit man!
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 10:53
door boy-1993
wat heb je eraan veranderd:p
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 10:57
door michabooij
inlaat lijkt 't!
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 10:57
door boy-1993
ja dat dag ik al maaruh hoe veel groter:p
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 10:59
door tomos
uitlaat is ook breder zo te zien.
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 11:02
door Sebastiaankl
Dankje, en ik heb de inlaat en uitlaat aangepast. Zal als ik thuis ben wel een foto van de standaard poortmap posten, heb ik ook nog liggen, dan zie je het verschil wel.
Heb nog geen al te heftige veranderingen gemaakt, daarvoor ga ik eerst nog even verder oefenen.
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 11:07
door boy-1993
als je je uitlaat groter maakt dan hoef je toch niks aan je zuiger te veranderen maar als je inlaat veranderd moet je inlaat zelfde als je zuiger maken toch?
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 11:20
door Sebastiaankl
Hangt ervan af, volgens mij alleen als je het breedste stuk breder maakt, dat heb ik NOG niet gedaan. Vanmiddag zal ik laten zien wat ik allemaal veranderd heb.
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 16:46
door Sebastiaankl
Hier de standaard poortmap:

En nog een keer de 'getunede':
Ga eerst nog wat oefenen op een van me 50cc cilinders, en dan ga ik kijken of ik verder met de Airsal kan.
Iemand nog opmerkingen of tips over me cilinder en carters?
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 17:16
door Danny E
zorg wel dat de spoelkanalen in de carter niet alleen aan het uiteinde vergroot zijn, maar dat ze geleidelijk groter worden. als ik die foto's zie dan lijkt dat bij jou niet het geval. je bent wel met de dremel langs de onderkant geweest enzo, maar zoals ik het zo kan zien niet genoeg. kan ook door foto's komen hoor maar het is iets waar je wel op moet letten, anders heb je gewoon geen voordeel aan de aangepaste carters.
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 01 jun 2010 17:43
door Sebastiaankl
In de breedte heb ik hem helemaal tot het punt waar hij 'naar binnen loopt' uitgedremeld, met een geleidelijke overgang. In de hoogte heb ik dit voor een deel gedaan, maar het laatste stukje alleen het uiteinde gedaan. Dit was vooral vanwege luidheid en geen zin meer hebben, zal dit op een later moment (als ik verder ga met de cilinder) corrigeren, bedankt
Verder komt het denk ik ook door de lichtspeling, had er een bureaulamp enkele centimeters boven hangen

Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 02 jun 2010 17:04
door Enzyme88
Hoi
Ik heb een DMP cilindertje en was benieuwd wat hier uit te halen is
Hij is nu nog standaard
Heb even een poortmapje gemaakt
Kan er misschien een 10e milimeter naast zitten.
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 02 jun 2010 17:25
door tomos
de boosters zijn niet getekent.
Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 02 jun 2010 18:09
door Pascal
Die zitten er niet eens in.

Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 02 jun 2010 21:26
door tomos
ohnee tuurlijk
heb die cilinder hier zelf liggen dus wie zal het beter weten

Re: Cilinder en Carter tuning
Geplaatst: 02 jun 2010 21:27
door Mr. Horsepower
Misschien ander type? Want waarom zou die ze anders niet tekenen?
