• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Ixil's Project: MK 80cc & HPI 2008 UPDATE P1 08/07/08!

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
302 berichten
  • Pagina 14 van 16
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Volgende
Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 08 jul 2008 16:08

Is het niet een idee om eerst dat mk blok erop te fixen en rijdend te hebben, daarná pas te spuiten. Ik bedoel tis niet handig als je net gespoten heb en je beschadigt je frame omdat je nog dingen moet aanpassen :+
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog


Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen

Berichtdoor IxilTomos » 08 jul 2008 16:11

Goed plan maar gaat hem niet worden. Heb niet zoveel tijd jammergenoeg... Maar ik kan eerdaags wel ff kijken hoe dat uitkomt met het blokje ja. Dat ik weet waar ik rekening mee moet houden :)
Thx ;)
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn

Berichtdoor Thomazzi » 08 jul 2008 16:37

Ben het eens met René, maar dat wil niet zeggen dat ik je verdere plannen niet oké vindt, beter gezegd vindt ik het een zeer strak idee :)

Zou je niet eens andere banden monteren, + een ander achterspatbord?
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen

Berichtdoor IxilTomos » 08 jul 2008 16:43

Banden, nee. Achterspatbord, ja. Komt een chrome voor in de plaats en ga zelf een achterlichtunitje bouwen. Banden is weer zo'n dure grap en zo bruut kut om te doen. En het profiel is nog redelijk te doen...
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

E880
Vastgeroeste forummer
Berichten: 881
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:13

Berichtdoor E880 » 08 jul 2008 16:52

leuk blokje, hopelijk kan je er nog meer uithalen dan de vorige eigenaar <O~
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen

Berichtdoor IxilTomos » 08 jul 2008 17:17

De vorige eigenaar heeft hem nog nooit laten overschakelen naar de 2e versnelling dus dat gaat wel goed komen :')
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website

Berichtdoor Ingmar. » 08 jul 2008 17:32

De vorige eigenaar heeft hem nog nooit laten overschakelen naar de 2e versnelling dus dat gaat wel goed komen :')

8)7 8)7 *O* whaha komt wel goed
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
$ mark $
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 18:19

Berichtdoor $ mark $ » 08 jul 2008 18:33

heey, ik sprak jou vandaag op youtube en je gaf me deze link
gaaf project man blijf hem zeker in de gaten houden :)
laterss
Omhoog

910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36

Berichtdoor 910-sprinter » 08 jul 2008 20:37

ha dat is leuk, het oude blokje van mn broertje(1e eigenaar) heb ik opgebouwt en getuned, en als ie goed afgesteld is komt er ruim 12 pk uit :) owja nog een tip: als je nu zometeen na de 20e kapotte koppeling( wat altijd het geval is met hpi) het zat bent, laat dan een een plaat maken van messing voor op de rotor, want met alleen een rotor draait het blokje zo oneenparig dat je zeer snel door je koppeling heen bent, en met een zwaarder en iets groter plaatje op de rotor loopt het blokje veel netter en eenparig :wink: bovendien is hij in de lage toeren sneller.

jim
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog

Gebruikersavatar
TomosTuningWassenaar
Diehard
Berichten: 1373
Lid geworden op: 29 nov 2007 20:10
Locatie: Thuis
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 08 jul 2008 21:15

het blokkje ziet er wel strak uit zo met die hpi en de dikke filtah met die phbl. ben benieuwd naar het spuitwerk maar daar bak je vast wel wat van! :) Veel suc6 :wink:
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen

Berichtdoor IxilTomos » 09 jul 2008 05:21

heey, ik sprak jou vandaag op youtube en je gaf me deze link
gaaf project man blijf hem zeker in de gaten houden :)
laterss
Hey, relaxt man en thx :) Ook maar gelijk geregistreerd? :P
ha dat is leuk, het oude blokje van mn broertje(1e eigenaar) heb ik opgebouwt en getuned, en als ie goed afgesteld is komt er ruim 12 pk uit :) owja nog een tip: als je nu zometeen na de 20e kapotte koppeling( wat altijd het geval is met hpi) het zat bent, laat dan een een plaat maken van messing voor op de rotor, want met alleen een rotor draait het blokje zo oneenparig dat je zeer snel door je koppeling heen bent, en met een zwaarder en iets groter plaatje op de rotor loopt het blokje veel netter en eenparig :wink: bovendien is hij in de lage toeren sneller.

jim
Mja die koppeling zal zoiezo wel een probleem blijven, ik wil een alternatief vinden voor de koppeling in wat voor vorm dan ook, als hij maar langer mee gaat. Sneller hoeft van mij niet eens per sé. Heb die bewerkte koppeling van jou bij dat blokje gekregen, helemaal afgeragd uiteraard :') Heb jij anders nog alternatieven voor een sterkere koppeling? En dat idee voor het messing plaatje, ga ik zeker overwegen, zal wel veel schelen ja. Daar kom ik nog wel op terug/pm je er wel over.

Thx ;)
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 09 jul 2008 20:18

Pak trommelremsegmenten van een voertuig die dezelfde kromming heeft als die van je koppelingshuis en maak daar iets mee met trekveertjes...
Omhoog

910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36

Berichtdoor 910-sprinter » 09 jul 2008 21:25

dat met remsigmenten is niet zo'n strak plan, vaak zij die dingetjes veelste licht wat resulteerd in een gigantische slip, plus dat de voering van remsigmenten niet echt meer hun werk doen in een oliebad. je moet voor jouw blokje een koppeling fabriceren die in een keer goed vast grijpt, het mooiste is dat hij zo'n beetje bij 7500 rpm aan grijpt dan zit je precies in de powerband van je cilinder, wat resulteerd dat je keihard weg trekt. tip: ga op zoek naar andere automaat blokjes die in de handel zijn en haal daar de koppeling uit en maak die pas.succes verzekerd :wink:
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen

Berichtdoor IxilTomos » 09 jul 2008 21:46

Ja, maar hoe zit het met de stevigheid van koppelingen uit andere automatische blokjes? En hoe wou je die pas maken, bijna alle koppelingen zijn in diameter groter dan die van tomos... Complete huis overnemen oid? En wat voor type brommer zit jij aan te denken dan?
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 09 jul 2008 22:06

Scooter kan ook.
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen

Berichtdoor IxilTomos » 09 jul 2008 22:26

Maak jij em pas voor mij dan Pim? :')
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 09 jul 2008 23:13

Als ik tijd kan vinden in mijn drukke schema, doe ik dat zo voor je Joost. Moet ik alleen wel wer wat schuiven met eea project enzo :')
Omhoog

Stoney3K
Tomosforummer
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 mei 2007 21:51
Locatie: Eindhoven
Contacteer:
Contacteer Stoney3K
Website

Berichtdoor Stoney3K » 13 jul 2008 21:44

ha dat is leuk, het oude blokje van mn broertje(1e eigenaar) heb ik opgebouwt en getuned, en als ie goed afgesteld is komt er ruim 12 pk uit :) owja nog een tip: als je nu zometeen na de 20e kapotte koppeling( wat altijd het geval is met hpi) het zat bent, laat dan een een plaat maken van messing voor op de rotor, want met alleen een rotor draait het blokje zo oneenparig dat je zeer snel door je koppeling heen bent, en met een zwaarder en iets groter plaatje op de rotor loopt het blokje veel netter en eenparig :wink: bovendien is hij in de lage toeren sneller.

jim
Ondermijn je dan niet het principe van een HPI binnenrotorontsteking? Als je een binnenrotor gebruikt heb je immers minder traagheid en komt je blok sneller op toeren... als je er dan een messing plaat bij zet heb je juist weer meer traagheid. Je hebt wel het voordeel dat je je traagheid meer kan tweaken door het gebruik van zwaardere/lichtere messing plaat.
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen

Berichtdoor IxilTomos » 14 jul 2008 07:38

HPI zou brommers/scooters met een standaard ontsteking sneller kunnen maken mits ze meer toeren kunnen maken dan de ontsteking aan zou kunnen, dus als de scooter flink opgefokt is, hoogtoerig. Bij tomos haal je dat soort toeren niet en kan je die snelheden met elektronische ontsteking ook wel halen. Het verzwaren zorgt er enkel voor dat hij onderin niet zo beroerd loopt, en zolang je die messing plaat of wat je ook gebruik niet te zwaar maakt, gaat hij er wss alleen maar beter van rijden. En zoals Jim zegt zal het je wel een koppelingetje of 2 schelen ;)
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

910-sprinter
Pro Forummer
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 sep 2006 17:36

Berichtdoor 910-sprinter » 14 jul 2008 18:30

het grote voordeel van hpi is de curve die je hebt, verder is de messing plaat meer om je vliegwiel werking te bevorderen, dus je hebt 2 in 1 eigenlijk :wink:
Tomos KX 8,0sec, 104 km/h @ 150mtr
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
302 berichten
  • Pagina 14 van 16
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.