• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

vragen over veren enz

Plaats hier uw tips en of problemen over het uiterlijk van de tomos
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
DRAGON88
  • Citeer

Berichtdoor DRAGON88 » 27 jul 2007 09:35

hallo,

ik had wat vraagjes:
1 wat is de maat van *standaard tomos veren?
2 wat is de maat dat je lkkr kan rijden met iemand van ong 80kilo achterop zonder dat je wiel in je spatbord komt?

iemand ervaring want ik wil niet al te hogen veren hebben maar bij vraag 2 moet ie wel aankunnen.
Laatst gewijzigd door DRAGON88 op 27 jul 2007 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

DRAGON88
  • Citeer

Berichtdoor DRAGON88 » 27 jul 2007 14:10

hallo,

ik had wat vraagjes:
1 wat is de maat van *standaard tomos veren?
2 wat is de maat dat je lkkr kan rijden met iemand van ong 80kilo achterop zonder dat je wiel in je spatbord komt?

iemand ervaring want ik wil niet al te hogen veren hebben maar bij vraag 2 moet ie wel aankunnen.
iemand ideetjes :?: :idea:

Techneut
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Techneut » 27 jul 2007 21:54

Ja, heb wel ideeen, maar zal de maat morgen eens nemen. Het vervelende is dat als je een persoon achterop neemt je altijd hogere veren nodig hebt die zonder dat persoon ff wat te lang zijn.
Naast het feit dat het mijn dagelijks werk is, vindt ik de tomos 1 van de laatste echte brommers die nog gebouwd wordt. Ik heb ondertussen bijna 20 jaar ervaring en een interne opleiding van tomos zelf gehad.

DRAGON88
  • Citeer

Berichtdoor DRAGON88 » 27 jul 2007 22:54

Ja, heb wel ideeen, maar zal de maat morgen eens nemen. Het vervelende is dat als je een persoon achterop neemt je altijd hogere veren nodig hebt die zonder dat persoon ff wat te lang zijn.
volgens mij is *standaard 280mm 28cm dus, maar als je het ook nog even wilt meten graag want ik heb chrome en ik weet niet of die helemaal *standaard lengte zijn.

was ook nog ff bij de brommershop geweest die zei dat als je grotere wilt alleen van een mb te krijgen zijn en die zijn dan 310mm ofz maar die zijn er alleen maar in het zwart en ik wil als het lukt chrome 8) en mischien zijn ze wel gewoon voor tomos te krijgen.

Techneut
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Techneut » 28 jul 2007 07:16

Ik zal het straks op mijn werk ff nameten maar 28 cm klopt heel aardig uit mijn hoofd. En die bromboer moet even beter kijken, citta schokbrekers zijn er te krijgen in 30 cm, 32 cm enz. in chroom en in zwart. Uiteraard allemaal immitatie maar dat maakt voor schokbrekers niet uit.
Naast het feit dat het mijn dagelijks werk is, vindt ik de tomos 1 van de laatste echte brommers die nog gebouwd wordt. Ik heb ondertussen bijna 20 jaar ervaring en een interne opleiding van tomos zelf gehad.

DRAGON88
  • Citeer

Berichtdoor DRAGON88 » 28 jul 2007 09:23

Ik zal het straks op mijn werk ff nameten maar 28 cm klopt heel aardig uit mijn hoofd. En die bromboer moet even beter kijken, citta schokbrekers zijn er te krijgen in 30 cm, 32 cm enz. in chroom en in zwart. Uiteraard allemaal immitatie maar dat maakt voor schokbrekers niet uit.
citta is dat precies hetzelfde als tomos, en puch veren komt dat een beetje overeen :?:
waar kan je die citta veren bestellen want hier in de buurt hebben ze die niet.

ook heb ik alles nog een keer nagemeten van uiterste puntje tot en met uiterste puntje zijn de 31cm maar van het midden van het eene gat tot het andere gat zijn ze 28cm.

Techneut
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Techneut » 28 jul 2007 13:17

Je meet van hart boutgat (dus midden van het gat) tot hart boutgat. En de maat is origineel dus inderdaad 28 cm.
Puch, citta allemaal goed. Bij 30 cm gaat het allemaal nog net, als je standaard niet doorgezakt is komt het achterwiel wel op de grond op de standaard maar staat de brommer wel.

DRAGON88
  • Citeer

Berichtdoor DRAGON88 » 28 jul 2007 15:09

Je meet van hart boutgat (dus midden van het gat) tot hart boutgat. En de maat is origineel dus inderdaad 28 cm.
Puch, citta allemaal goed. Bij 30 cm gaat het allemaal nog net, als je standaard niet doorgezakt is komt het achterwiel wel op de grond op de standaard maar staat de brommer wel.
oow das bale heb net 34cm gehaald. dit kan hopelijk wel er zo onder zonder aanpassingen op de *standaard na dan :?:

DRAGON88
  • Citeer

Berichtdoor DRAGON88 » 29 jul 2007 02:06

ze zitten eronder :) het is wel allemaal mm werk maar de uitlaat past net aan en de kapjes oowk. en wat me meeviel was dat hij ook gewoon nog op de zijstandaart blijft staan wel heel scheef maar hij staat. nog bedankt techneut :wink:

Timos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Timos » 31 jul 2007 14:36

ik heb zelf een citta met 300mm veren eronder, gewoon te bestellen bij http://www.jmpb.nl want citta veren passen ook op een tomos! hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk ook een zijstandaard moet gaan aanschaffen(dit is bij een citta wel het geval namelijk)

Accie40
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Accie40 » 01 sep 2007 10:47

Kwil vandaaag een bestelling gaan doen bij 50cc.nl
ik bestel daarbij o.a chrome schokbrekers 310mm van Zundapp. Volgens mij moeten die gwn passen. ze zijn bijna t zelfde als van een MT.
Kheb er nu 300mm opzitten van puch, mooie veertjes. Alleen kwil nu chrome schokbrekers duss..

Gr. Accie

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Uiterlijk”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen