Ik heb even een vraag. Vroeg me af of het normaal is dat een snor zoveel meer toeren moet maken om rond de 35 km per uur te lopen? ( Want ik zie zelfs een tomos op dit forum die met geheel standaard snor setup gewoon 50 haalt. )
Als interne blok tandwielen heb ik die van een snor.
De externe tandwielen heb ik 26/28.
Eigenlijk wil ik niet veel harder meer, maar zou graag willen dat me blokje wat minder toeren draait. Dus gewoon zoals je normaal weg rijd in het begin. Heb eigenlijk het gevoel dat dit komt door de interne tandwielen in het blok zelf omdat dit voor de snor korter zou zijn als voor de brom. Is er iemand met een bromblok die ongeveer even hard rijd op een rustiger toerental. Dit keer is het geen overtoeren meer maar moet wel erg veel toeren maken als die zo rond de 30/35 km wilt kunnen halen.
Kleiner externe achtertandwiel zie ik eigenlijk niet zo zitten want dan verschuif ik het probleem door hem alleen maar harder te laten lopen.
Klopt het ook dat de stand van de elektrisch ontsteking bepalend is voor de interne tandwielen in het blok? Dus dat de bromstand niet werkt als je snor tandwielen set heb en dus langere interne tandwielen moet hebben wil het lekker lopen. Kan iemand ook verklaren waarom een snor af en toe een zware tril heeft bij een snor blok. Komt dit omdat je met korte snor vertanding keihard probeerd op te trillen en daardoor de tandwiel het even niet meer kunnen bij benen?
Intern = De tandwielen in het blok zelf (dus 1ste en 2de traps + eindoverbrenging naar de hoofd as)
Extern = Zijn de tandwiel die het achterwiel aan drijfen.
Setup
Orginele cilinder
Snor kop
26/28 extern
14/12carb race versie met schuinen gasschuif.