Hallo forumleden,
Hieronder kort mijn setup
Tomos A35 2005
65cc (merk onbekend), met afgevlakte 65cc cilinderkop
originele 15/15 dellorto carb met 15mm spruitstuk
Power filter
Technigas next r terugloop uitlaat
Malossi Snel Membraam
Ontsteking op bromstand
TWV 26-22
Ik heb een probleem met mijn tomos waar ik geen raad mee weet. Ik heb in de laatste 3 maanden 2 keer mijn tomos blok volledig moeten reviseren. Hier zijn beide keren nieuwe NTN krukaslagers in gegaan, nieuwe pakkingen, enz. Nou komt daar het probleem, deze 2 revisies zijn het gevolg van het vastlopen van mijn krukas. Beide keren is het naadlager van het big end van de krukas kapot gegaan. (1x zelfs volledig ontploft). Beide waren standaard krukassen, maar toch zie ik iedereen met een 65cc rijden met originele krukas. Mijn vraag is dan ook, hoe kan het dat die krukas 2x is vastgelopen. Ik wil graag met een 65cc blijven rijden en ik vind een race krukas toch wel een beetje een dure optie en blijkbaar overbodig, want bijna iedereen rijdt een standaard krukas. Hoe kan dit steeds gebeuren en wat kan ik er tegen doen?
Alvast bedankt voor de reacties en eventuele hulp!