Ik heb alsnog even de versnellingsbak open gehaald en er lag toch wel een gebroken vraagtekenveer in. Echter als ik mijn handen stevig tegen de cilinder druk is het getik inderdaad weg. Het komt dus door de zuigerveren. Alleen heb ik nu nog een vraag wat voor problemen dit kan hebben. Voor mijn gevoel zou er misschien wel 1 veer kapot kunnen zijn. Alleen rijd hij wel nog gwn prima. Misschien wel een beetje minder power als eerst voor mijn gevoel, maar niet veel verschil. Is het het waard om de cilinder er toch maar af te halen om het zeker te weten? Of is dit "getik" normaal bij een airsal cilinder? en zo ja, is er een manier om dit op te lossen/te verminderen? of kan dit geen kwaad?Stationair draait de versnellingsbak niet.
Het tikken wat ik hoor komt van de zuigerveren, kun je testen door links en rechts je handen stevig tegen de cilinder te drukken dan moet het tikken een stuk minder zijn....testen als de cilinder nog koud is of lashandschoenen gebruiken.
Weinig power, zuigerveer misschien gebroken.
https://ibb.co/1MvdG6NJe hebt een blokje met grote spoeler en een Airsal cilinder waar het Pas vlak voor de voetpakking kleiner is dan de std A5 cilinder….dat met een voetpakking met kleine spoeler lekt altijd. Met een voetpakking met grote spoelers is het vaak ook niet goed luchtdicht, beter is om zelf een voetpakking te snijden.
https://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?t=32640
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten