Wat is het bouwjaar? 2002
Sinds wanneer speelt dit probleem? 3 weken
Wat is het probleem? Hij trekt pas bij veel toeren(rond de 50kmu)
Setup :
A52 blok, standaardspruitstuk
Standaardluchtfilter
14/12 sha carb
Tecno bullet chroom voor Revival (25mm)
HD kop
50cc Airsal
hittegraad 7 bougie
standaard ketting en tandwielen
Ik heb een paar weken geleden gepost over een lekke cilinder. Inmiddels een vriend van me, mij geholpen er een airsal 50cc erop te plaatsen samen met een HD kop. Daarna ben ik naar Tomoshop gegaan voor een betere uitlaat. Zij verkochten mij een tecno bullet die speciaal voor de revival zou zijn. Deze heeft een grotere binnen diameter dan mijn oude tecno.
Goed, eenmaal thuis gekomen proberen ik hem te plaatsen maar hij paste niet op de airsal. Hij was iets te breed. Dus bijgeveild, en nu past ie wel(pakking heb ik natuurlijk ook vervangen). Maar nu trekt hij echt voor geen meter, tot ik ongeveer 50 ga op de teller, dan trekt ie super hard door de teller heen, ongeveer op de M van Tomos. Hij ging vandaag 57kmu op de gps.
In eerste instantie dacht ik, dit zal vast aan de afstelling liggen. Maar ik kan mijn bougie niet aflezen, want die is gek genoeg bijna brand schoon. Toen viel het me op dat de onderkant van mijn uitlaat er vies is. Ik heb hem wel netjes warm gereden en daarna een paar kilometer topsnelheid gereden.
Volgens mij heb ik een probleem, maar ik weet zelf niet precies wat. Kan iemand mij dit aanwijzen?
Daarnaast, om het verhaal af te maken, ik wil graag na het oplossen hiervan een 15mm carb plaatsen. Waar moet ik dan opletten?
Heel erg bedankt voor het lezen,
Groeten JoChef