• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Revival trekt langzaam en bougie blijft schoon

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
JoChef
Pindabrein
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2015 10:17
  • Citeer

Berichtdoor JoChef » 16 apr 2017 14:50

Welke Tomos model heb je? Revival TS brom
Wat is het bouwjaar? 2002
Sinds wanneer speelt dit probleem? 3 weken
Wat is het probleem? Hij trekt pas bij veel toeren(rond de 50kmu)
Setup :
A52 blok, standaardspruitstuk
Standaardluchtfilter
14/12 sha carb
Tecno bullet chroom voor Revival (25mm)
HD kop
50cc Airsal
hittegraad 7 bougie
standaard ketting en tandwielen

Ik heb een paar weken geleden gepost over een lekke cilinder. Inmiddels een vriend van me, mij geholpen er een airsal 50cc erop te plaatsen samen met een HD kop. Daarna ben ik naar Tomoshop gegaan voor een betere uitlaat. Zij verkochten mij een tecno bullet die speciaal voor de revival zou zijn. Deze heeft een grotere binnen diameter dan mijn oude tecno.

Goed, eenmaal thuis gekomen proberen ik hem te plaatsen maar hij paste niet op de airsal. Hij was iets te breed. Dus bijgeveild, en nu past ie wel(pakking heb ik natuurlijk ook vervangen). Maar nu trekt hij echt voor geen meter, tot ik ongeveer 50 ga op de teller, dan trekt ie super hard door de teller heen, ongeveer op de M van Tomos. Hij ging vandaag 57kmu op de gps.

In eerste instantie dacht ik, dit zal vast aan de afstelling liggen. Maar ik kan mijn bougie niet aflezen, want die is gek genoeg bijna brand schoon. Toen viel het me op dat de onderkant van mijn uitlaat er vies is. Ik heb hem wel netjes warm gereden en daarna een paar kilometer topsnelheid gereden.

Volgens mij heb ik een probleem, maar ik weet zelf niet precies wat. Kan iemand mij dit aanwijzen?

Daarnaast, om het verhaal af te maken, ik wil graag na het oplossen hiervan een 15mm carb plaatsen. Waar moet ik dan opletten?

Heel erg bedankt voor het lezen,

Groeten JoChef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Omhoog


ivowieman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 614
Lid geworden op: 18 aug 2016 14:09
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 16 apr 2017 15:26

die viezigheid is gewoon spatters van je voorwiel. en kijk even of je ontsteking goed op tijd staat en speel misschien wat met chocke ofzo. ik denk namelijk dat het aan de afstelking van alles ligt. misschien moet je nu je een andere pijp hebt een andere sproeier.
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe
Omhoog

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Berichten: 614
Lid geworden op: 18 aug 2016 14:09
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 16 apr 2017 15:27

en heb je wel een extra dopje olie bij benzine gedaan? en een paar kilometer vol gas met nieuwe cilinder enz. is niet echt verstandig...
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 16 apr 2017 19:40

1 probleem dat je hebt is iig dat je niet weet welk probleem je hebt :lol:

Als je uitlaat wat lekt dan zou je dat wel moeten horen, oplossing, uitlaat er beter opzetten.

volgens mij rijdt ie verder zoals je mag verwachten, misschien sproeiertje nog wat kleiner gezien de kleur van je bougie > ff proberen, geen idee wat je r nu in hebt zitten.

En bedenk wel, dat als je er een 15 mm op zet je weer van voren af aan kan beginnen wat afstellen betreft, dat kan je misschien dan maar beter meteen doen.

70 op de teller is dus 57 GPS? da's een tegenvaller :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.