dan hebie dik geluk gehad zag na al dat werl op je smoel gaan en niks aan je brommer. en jij voor de rest geen wonden aan overgehouden??Ik heb nu al een paar weken op het ding rondgereden, en hij rijdt uitermate goed, alleen het voorspatbordje zit er door omstandigheden nog niet op.
Dus door plassen rijden is er nog niet bij, omdat dan gelijk mijn hele vizier onder het slijk zit.
De ketting heb ik al een keer moeten aanspannen, geen wonder, dit was een nieuwe, en moest zich nog zetten op nieuwe tandwielen, en ook heb ik er al een keer mee op mijn muil gelegen, dit door nog onbekende oorzaak.
Gelukkig reed ik niet hard ( Ik was aan het afremmen voor verkeerslichten), en opeens zag ik de straattegels van heel dichtbij.
Wonder boven wonder is het tosje onbeschadigd gebleven, op een voetsteunrubbertje na, alleen mijn jas en broek lagen flink in de kreukels, en ook heb ik een avondje moeilijk kunnen lopen, omdat ik het zadel in mijn knieholte heb gehad.
Vandeweek ga ik toch kijken dat ik dat spatbord kan afwerken, en dan gelijk door naar de fietsenmaker voor een schouwing. Het zal mij benieuwen, of hij als brommer of als snor gekeurd gaat worden, omdat er snor in het frame staat, maar het motorisch een brom is. Mocht het toch een snor worden, dan gaat hij in de verkoop, en ga ik een brom opknappen.
Na 1 september dus meer.
Groeten Marcel
Nog effe een update, ik heb van ellende een nieuwe achterband moeten monteren, oude ging ONDER HET RIJDEN steeds leeg, maar niet als ie stilstond, wazig verhaal maarja, ik heb tegelijkertijd mijn ketting maar een schakel ingekort, omdat deze te lang werd, en ook maar meteen uitgekookt dus die kan er weer even tegen.
Ik heb al 525 km op het ding gereden zonder ook maar 1 keer iets merkwaardigs te hebben gehad, afgezien van de valpartij dan. Maar verder zelfs geen kapot lampje.
Om op de schouwing terug te komen, er is licht aan het eind van de tunnel. Ik heb opnieuw navraag gedaan bij de RDW en wat blijkt: Indien op een betreffende brommer of uitvoering daarvan een GELDIGE goedkeuring is afgegeven, en de brommer voldoet in alle aspecten aan de norm waarop deze goedkeuring is afgegeven, dan kost het inslaan van een nieuw goedkeuringstype ongeveer 52 euri, dus dat is wat anders dan de 200 waar ze het eerst over hadden, enkel moet ik even wat tandwielen en de oude carb er terug opschroeven voor de keuring. DUS later meer.
groeten Ikke.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast